توافقات نشست کمیته مشترک نظامی در شهر سرت لیبی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، بازگشایی تمام راه های ارتباطی در ساحل دریای مدیترانه، جمع آوری مواد منفجره و مین های باقی مانده از جنگ و تجمیع مزدوران بیگانه در طرابلس و بنغازی برای اخراج از لیبی مهم ترین توافقاتی بود که در نشست کمیته مشترک نظامی (5-5) در شهر سرت به دست آمد.

توافقات نشست کمیته مشترک نظامی در شهر سرت لیبی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کلشی ها پس از توافق دولت های طبرق و طرابلس برای خاتمه دادن به بحران داخلی لیبی و گام برداشتن در این زمینه، اولین نشست کمیته مشترک نظامی (5-5) در شهر راهبردی سرت (حد فاصل طرابلس- بنغازی) تحت نظارت سازمان ملل برگزار گردید و شرکت نمایندگان در آن پس از سه روز گفت وگو با صدور بیانیه ای به نشست خود خاتمه دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ کلشی ها بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ کلشی ها بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه هدف از نشست سرت ادامه یافتن مقررات اجرای آتش بس در لیبی عنوان و تاکید شده است: در این نشست بر بازگشایی راه های مواصلاتی ساحل دریای مدیترانه توافق شد تا شهروندان بتواند با امنیت کامل به شهرها و روستاهای این منطقه رفت و آمد نمایند.

در بیانیه خاتمهی نشست کمیته مشترک نظامی (5-5) آمده است: شرکت نمایندگان در نشست سرت توافق کردند که مین ها و مواد منفجره به جای مانده از جنگ داخلی را تحت نظارت سازمان ملل جمع آوری نمایند. همچنین آنان توافق کردند، تمام مزدوران و جنگجویان بیگانه از مناطق ساحلی دریای مدیترانه بیرون رانده شوند و آنان را در طرابلس و بنغازی مستقر نمایند تا عملیات اخراج مزدوران و جنگجویان بیگانه از لیبی آغاز گردد.

در این بیانیه تصریح شده است: کمیته مشترک نظامی دستور داده تا تمام سلاح های سنگین و سبک از مناطقی ساحلی دریای مدیترانه خارج شوند و هنگامی که نیروهای نظامی از این مناطق بیرون رفتند، یک نیروی انتظامی با هماهنگی کمیته مشترک تشکیل خواهد شد و مسئولیت تامین امنیت این مناطق را به عهده می گیرد.

قرار شد کمیته مشترک نظامی (5-5) نشست بعدی خود را در نزدیک ترین زمان ممکن برگزار کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "توافقات نشست کمیته مشترک نظامی در شهر سرت لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقات نشست کمیته مشترک نظامی در شهر سرت لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید