جزیره موش آنتالیا؛ جزیره موش ها یا جزیره دزدان دریایی؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، جزیره موش آنتالیا! چه نام عجیبی! به نظر می رسد که این جزیره، محل زندگی موش ها است. اما آیا واقعا این طور است؟ برای اینکه به صحت این موضوع پی ببریم بیایید کمی بیشتر درباره جزیره موش آنتالیا مطالعه کنیم.

جزیره موش آنتالیا؛ جزیره موش ها یا جزیره دزدان دریایی؟

جزیره موش که در زبان ترکی به آن سیچان آداسی(Sıçan Adası) می گویند، در سواحل آنتالیا و ساحل زیبای کالکان واقع شده است. این ساحل کمتر مورد توجه جهانگرد ها است و چندان مشهور نیست. به همین علت بافت سنتی خود را تا حد زیادی حفظ نموده و می توان تاریخ آنتالیا را در آن دید.

فاصله جزیره موش تا آنتالیا چقدر است؟

جزیره موش تا آنتالیا حدود 1.5 کیلومتر فاصله دارد که باید با کشتی و قایق این مسافت را طی کرد.

آیا غواصی در جزیره موش ممکن است؟

بله. غواصی در این جزیره امکان پذیر است و پیشنهاد می گردد با تجهیزات لازم و با یاری گروه غواصی این کار را انجام دهید.

سرگرمیات جزیره موش کدام است؟

غواصی، شنا، صخره نوردی و کوه نوردی، شیرجه، طبیعت گردی و تماشای دریای مدیترانه از سرگرمیات لذت بخش جزیره موش هستند.

جزیره موش آنتالیا در تاریخ نام های زیادی داشت. قدیمی ترین نام این جزیره لیرناتیه (Lyrnateia) بود. در دوران امپراتوری روم به آن آتلبوسا (Attelebussa) می گفتند. دریانوردان ایتالیایی قرون وسطی از نام رناتیا استفاده می کردند. اولیا چلبی، مسافر مشهور امپراتوری عثمانی در قرن هفدهم، جزیره را کبوتر نامید و در قرن نوزدهم نام آن رصد (Rasat) بود.

یک بندر کوچک ماهیگیری در غرب آنتالیا در نزدیکی جزیره موش واقع شده است. فاصله این جزیره تا آناتولی هم کم است. از غرب به شرق جزیره، شیب دارد و ضلع شرقی آن به یک صخره بلند ختم می گردد.

چرا به اینجا جزیره موش می گویند؟

چندین جزیره کوچک در اطراف جزیره موش آنتالیا واقع شده است که در هیچ کدام از آنها، هیچ خبری از موش نیست! این جزیره به علت شکل ظاهری و کوچک بودن آن، به نام جزیره موش معروف شد. جهانگرد های زیادی به تماشا این جزیره نمی فرایند و این به علت وجود مارهایی است که در جزیره موش زندگی می نمایند.

برخی ها می گویند در زمان های خیلی قدیم در این جزیره موش ها زندگی می کردند، اما وجود این مارها باعث شده که هیچ موشی نتواند در آن زنده بماند. اما برخی از جهانگرد های شجاع و ماجراجو، خطر گشت زدن در این جزیره را به جان می خرند. مارهای این جزیره اغلب پرندگان و ماهی ها را شکار می نمایند. البته گاهی این مارها خودشان غذای برخی از پرندگان می شوند.

پس نگران گردشگری در این جزیره نباشید چرا که سرگرمیات هیجان انگیزتری هم در اینجا انتظار جهانگرد ها را می کشد.

جزیره موش آنتالیا را بیشتر بشناسیم

جزیره موش آنتالیا یک جزیره کوچک است که کسی در آن زندگی نمی نماید. وسعت آن 0.15 کیلومتر مربع است و در میان آب های دریای مدیترانه واقع شده است. سیچان آداسی جزیره ای گرد و دایره ای شکل است که مکانی بکر و زیبا در جنوب خلیج کالکان به شمار میرود.

این جزیره از جاذبه های گردشگری ترکیه است و گشت وگذار در آن از سرگرمیات آنتالیا محسوب می گردد. جزیره موش بخشی از شهرستان کاس است. بعلاوه با سرزمین اصلی 1.5 کیلومتر فاصله دارد. جزیره دیگری هم در نزدیکی این جزیره قرار گرفته که به نام جزیره مار شناخته می گردد. این جزیره در جنوب غربی جزیره موش واقع شده و مکانی ایده آل برای ورزش های زیر آب است. حتی مبتدیان هم می توانند از ورزش ها و سرگرمیات این جزیره لذت ببرند.

  • تور آنتالیا
  • بلیط آنتالیا
  • هتل های آنتالیا

چطور به جزیره موش آنتالیا برسیم؟

به علت بافت صخره ای این جزیره، رسیدن به آن کار مسئله ای است و هر قایق رانی نمی تواند از پس آن برآید. به همین علت هزینه زیادی را باید برای رسیدن به این جزیره پرداخت کنید. اما هیچ کاری نشدنی نیست!

برای رسیدن به جزیره موش آنتالیا باید با کشتی سفر کنید که از نزدیک ترین اسکله در ساحل کالکان حدودا 40 تا 50 دقیقه زمان ضروری است. بعد از آن باید ادامه راه را با قایق بروید. چون بخاطر وجود صخره ها، کشتی نمی تواند در این جهت پهلو بگیرد. وقتی که به این جزیره نزدیک می شوید، می توانید از دور پرندگانی را که بر فراز جزیره در پرواز هستند، ببینید.

وقتی به جزیره موش رسیدید، می توانید از طبیعت بکر و زیبای آن و یک سفر ماجراجویانه لذت ببرید. در گذشته از این جزیره برای نگه داری وسایل و غنائم دزدان دریایی استفاده می شد و در واقع پاتوق دزدان دریایی بوده است. این مساله دوستداران هیجان را به خود جلب می نماید. شاید ردپایی از آثار گذشته دزدان دریایی پیدا کنید!

در مجموع می توان گفت این جزیره که به بندر قدیمی آنتالیا خیلی نزدیک است، یکی از برترین گزینه های سرگرمیی و ماجراجویی در این شهر است که خیلی از گردشگران را به سمت خود می کشاند.

جزیره موش آنتالیا روی گوگل مپ

برای دسترسی بهتر و اطلاع از محل دقیق جزیره موش، لوکیشن آن بر روی گوگل مپ را در اینجا قرار داده ایم.

هزینه های تور گردشگری و غواصی در جزیره موش آنتالیا چقدر است؟

هزینه رسیدن به جزیره موش، از جاهای تماشای آنتالیا بستگی به این دارد که با چه وسیله ای به تماشا آن بروید. البته می توانید از تورهای مدیترانه ای که برای ایرانیان تدارک دیده شده، بهره ببرید. این تورها شامل کشتی سواری و یک وعده غذا و گردش در جزیره موش است.

تور گردشگری در حدود 70 دلار هزینه دارد. همانطور که قبل تر گفتیم، رسیدن به جزیره حدود 50 دقیقه طول می کشد و بهتر است 3 تا 4 ساعت زمان برای گردش در این جزیره بگذارید.

اگر بخواهید با قایق در این جزیره گردش کنید، هزینه آن چیزی حدود 20 دلار است، این خیلی بیشتر از هزینه بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا است. برای غواصی هم هزینه جدا باید پرداخت کنید و نسبت به خدماتی که انتخاب می کنید تا 250 دلار می رسد. اگر برای اولین بار است که می خواهید به تماشا این جزیره بروید، بهتر است تور به همراه راهنمای مخصوص رزرو کنید و با خیال راحت به گردش خود برسید.

سرگرمیات جزیره موش آنتالیا چیست؟

غواصی همواره یکی از سرگرمیات آبی آنتالیا و بسیار لذت بخش است. در جزیره موش، مانند هر جزیره دیگری که آب های آن امن باشد، می توان غواصی کرد. با وجود اینکه این جزیره خالی از سکنه است، اما قواصان را به خود جذب می نماید. عمق آب در ساحل شنی غرب به 8 متر و در ساحل شنی شرقی به 22 متر می رسد. بعلاوه یک غار زیر آب در سمت شرقی جزیره وجود دارد که موقع قواصی نباید تماشا آن را از دست داد.

برای غواصی در این آب ها باید از قبل تور غواصی خود را رزرو کنید. حتی امکان شنا در اطراف جزیره هم وجود دارد به شرط آنکه شناگر ماهری باشید.

  • تور آنتالیا از مشهد
  • تور لحظه آخری آنتالیا
  • تور آنتالیا 3 شب و 4 روز
  • تور ترکیه
  • تور ترکیه مقرون به صرفه
  • تور استانبول

از آنجا که بافت این جزیره صخره ای است، پس می توان هیجان یک صخره نوردی متفاوت را در این جزیره تجربه کرد. پس اگر به این قصد به تماشا جزیره می روید، تجهیزات کوه نوردی و صخره نوردی را به همراه خود ببرید.

حالا اگر این دو سرگرمی را با هم ترکیب کنیم چه می گردد؟ بله شیرجه زدن از بالای صخره ها به داخل آب. یکی دیگر از سرگرمیات این جزیره شیرجه زدن است که به هیجان یک گردشگری لذت بخش اضافه می نماید.

اگر هیجان بیش از حد را دوست ندارید، می توانید طبیعت گردی در این جزیره را تجربه کنید و خاطره یک گردش آرام را برای خود رقم بزنید. علاوه بر این تماشای آب های بی کران دریای مدیترانه، بسیار آرامش بخش است و خستگی را از یادتان می برد. به خصوص در هنگام غروب خورشید این آرامش و زیبایی بیشتر هم می گردد.

یکی دیگر از جاذبه های جزیره موش، آثار پیدا شده از قلعه کوچکی است که متعلق به زمان پادشاهی سلطان محمد رشاد بوده و گفته می گردد که غنائم و وسایل دزدان دریایی را در آن نگه می داشتند. البته نمی توان به آن استناد کرد چون شبه هایی در این مورد وجود دارد.

البته در نظر داشته باشید در ساعات تاریکی و پایانی روز به این جزیره نروید، چراکه شرایط جزیره موش برای شب مانی کمی ناامن است و جضور در آن به هیچ وجه از سرگرمیات شیانه در آنتالیا محسوب نمی گردد.

هنوز از جزیره موش می ترسید؟

سیچان آداسی مثل قلعه رومی از قدمت خیلی زیادی برخوردار است که همین موضوع باعث مرموز و مجذوب کننده بودن آن شده است. این جزیره که در ساحل کالکان، سواحل مدیترانه قرار گرفته، طبیعتی بسیار چشم نواز و بکر دارد و با هم موقعیت جغرافیایی و جاذبه های سرگرمیی آن را آنالیز کردیم. این جزیره در واقع از معدود منطقه ها ساحلی آنتالیا است که از چشم جهانگرد ها به دور مانده به همین علت بافتی سنتی خود را حفظ نموده است.

اگر شما هم به چنین منطقه های علاقه دارید، پس فرصت را از دست ندهید و برای تماشا از این جزیره زیبا برنامه ریزی کنید. با مجله گردشگری وبلاگ کلشی ها به جاهای تماشای ایران و کشورهای دیگر سفر کنید و بلیط و تور خود را از کارشناسان سفرهای وبلاگ کلشی ها بخواهید.

منبع: علی بابا

به "جزیره موش آنتالیا؛ جزیره موش ها یا جزیره دزدان دریایی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره موش آنتالیا؛ جزیره موش ها یا جزیره دزدان دریایی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید