تمرکز یوبی سافت از این پس بازی های آنلاین رایگان خواهد بود

به گزارش وبلاگ کلشی ها، با همه گلایه هایی که می توان از بعضی از سیاست های کنونی یوبی سافت انجام داد، آن ها یکی از ناشرهایی بوده اند که همچنان در سال های اخیر به عرضه سالیانه بازی های تک نفره داستانی پرهزینه ادامه داده اند. با این حال، تحولات صنعت موجب شده تا آن ها در بخشی از گزارش مالی سالیانه خود اعلام کنند که زین پس قصد دارند به عرضه بازی های چند نفره رایگان فکر کنند.

تمرکز یوبی سافت از این پس بازی های آنلاین رایگان خواهد بود

در بخشی از این گزارش، فردریک دوگه، مدیر مالی ارشد یوبی سافت، اعلام کرده است: در راستا با تحولات بازی های عظیم و افزایش تنوع در بازی هایمان، ما از نظر قبلی خود در رابطه با عرضه 3-4 بازی پریمیوم عظیم در هر سال عبور کرده ایم. این دیگر نشانه جامعی از سیستم پویای ما در ساخته هایمان نخواهد بود.

در عوض، یوبی سافت اعلام کرده که می خواهد به بازی هایی مثل Just Dance و Riders Republic توجه کند و آن ها را با بودجه بازی های عظیم سازگار کند. فردریک دوگه در ادامه ی صحبت هایش بیان کرده است: به علاوه، ما در طولانی مدت حال ساخت بازی های رایگان با بودجه عظیم هستیم. این اساسا یک تکامل مالی است و این واقعیت را تغییر نمی دهد که ما انتظار داریم که تولید بازی های پریمیوم خود را هم در کنار بازی های رایگان ادامه دهیم.

یکی از تحلیلگران ارشد یوبی سافت هم در توییتر نوشته است: این گفته به معنای این است که از این به بعد بازی های رایگان بخش عظیم تری از درآمد شرکت را به خود اختصاص خواهند داد و منظور این نیست که بازی های پریمیوم مثل اساسینز کرید قرار است کمتر تولید شوند. او در ادامه ذکر می کند: به جای اینکه شاهد تغییرات کلی باشیم، بیشتر شاهد ترکیب این دو روش خواهیم بود. این مشابه تکاملی است که کال آو دیوتی با وارزون تجربه کرده است. در عوض اینکه بگوییم بازی های رایگان قرار است جای بازی های پریمیوم 60 یا 70 دلاری را بگیرد، بهتر است این قضیه را این گونه تعبیر کنیم که بازی های رایگان قرار است راهی بیشتر و اضافی برای تجربه بعضی از این عناوین ایجاد کند.

همان طور که هم مدیر مالی ارشد یوبی سافت و هم یکی از تحلیلگران ارشد آن ها گفته است، با این تصمیم یوبی سافت نمی خواهد بازی های عظیم تک نفره خود را کاهش دهد بلکه می خواهد بازی های رایگان عظیمی خلق کند که بتواند در طولانی مدت سودآوری بهتری برای آن ها داشته باشد.

هفته پیش هم شرکت یوبی سافت گفت که قصد دارد مجموعه بازی دیویژن را گسترش دهد و یک بازی رایگان و یک بازی موبایلی با موضوع دیویژن توسعه دهد. اثری رایگانی که قرار است با موضوع دیویژن خلق شود، The Division: Heartland نام دارد که برای پلتفرم های پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

مدیر مالی یوبی سافت درباره The Division: Heartland می گوید: در مورد Heartland، ما به افزایش مخاطبان عظیمترین مجموعه بازی های خود فکر می کنیم. بنابراین این کار را با دیویژن آغاز کرده ایم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم که یک بازی رایگان با کیفیت و عظیم از آن خلق کنیم.

رویکرد تازه یوبی سافت دقیقا در مثال دیویژن دیده می شود. با این حال، باید منتظر آینده بمانیم و ببینیم که این شرکت فرانسوی در قدم های بعدی خود قصد دارد چه مجموعه بازی هایی را وارد این جهت کند. نظر شما چیست؟ آیا از سیاست جدید یوبی سافت رضایت دارید؟

منبع: دیجیکالا مگ

به "تمرکز یوبی سافت از این پس بازی های آنلاین رایگان خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز یوبی سافت از این پس بازی های آنلاین رایگان خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید