تعرفه قبر ها در بهشت زهرا (س) اعلام شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) علت تفاوت و نوسان قیمت قبر ها در قطعات مختلف این آرامستان را تشریح کرد و گفت: تعرفه خدمات این سازمان در شورای اسلامی شهر تهران آنالیز و مصوب می گردد.

تعرفه قبر ها در بهشت زهرا (س) اعلام شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، روح الله محسنی گفت: سال جاری در قطعات تازه که قبر ها به صورت سه طبقه واگذار می گردد، طبقه پایین رایگان است و از بازماندگان پول گرفته نمی گردد، تنها هزینه خدمات حدود یک میلیون و 200 هزار تومان محاسبه و دریافت می گردد.

وی اضافه نمود: سال جاری قیمت 2 طبقه بالا، طبقه ای 2 میلیون و 500 هزار تومان و در مجموع پنج میلیون تومان است و این کف قیمت قبر های بهشت زهرا (س) است.

این مسئول اظهار داشت: ناحیه 2 بهشت زهرا (س) که از قطعه 200 تا 258 است، طبقه ای 14 میلیون و یکصد هزار تومان که مجموع سه طبقه رقمی معادل 42 میلیون و 300 هزار تومان می گردد.

محسنی اضافه نمود: ناحیه یک که از قطعه یک تا 112 است، طبقه ای 25 میلیون تومان و در صورت واگذاری قبر سه طبقه واگذار 75 میلیون تومان محاسبه می گردد که این کف و سقف قیمت قبر در سازمان بهشت زهرا (س) است.

وی در مورد اختلاف قیمت قبر ها گفت: بر اساس تکمیل شدن قطعات نرخ قبر تغییر می نماید، در ناحیه یک همه قطعات تکمیل شده و حجم فضای سبزش زیاد است و موضوع خدمات شهریش سخت تر از قطعات دیگر بوده و برهمین اساس باید هزینه های دریافت قبر ها هم بیشتر باشد.

محسنی با بیان اینکه دفن اموات در قطعه هنرمندان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان پذیر است، گفت: در این وزارتخانه واحدی مربوط به اموات هنرمندان وجود دارد که مجوز دفن در قطعه هنرمندان (88) را صادر می نماید.

معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) یادآور شد: دفن در قطعه نام آوران هم نیازمند هماهنگی یا صدور نامه از شهردار مرکز یا رئیس شورای اسلامی شهر تهران و نهاد هایی مثل کمیته ملی المپیک است.

وی اضافه نمود: خاکسپاری در قطعه های شهدا و بعلاوه صالحین مربوط به جانبازان، خانواده های شهدا و جانبازان نیز نیازمند هماهنگی و صدور نامه از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال 1349 خورشیدی شروع و این آرامستان ابتدا 314 هکتار وسعت داشت که در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هکتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور 150 تا 200 نفر از اموات رسیدگی می نماید.

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفن 34 هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

منبع: فرارو

به "تعرفه قبر ها در بهشت زهرا (س) اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه قبر ها در بهشت زهرا (س) اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید