به سبک هیچ هایکرها، رایگان سوار کنید!

به گزارش وبلاگ کلشی ها، هیچهایک یا رایگان سواری به نوعی از حمل ونقل گفته می گردد که در آن مسافر بدون پرداخت هزینه ای از محلی به محل دیگر جا به جا می گردد.

به سبک هیچ هایکرها، رایگان سوار کنید!

در تعریف هیچهایک می توانیم بگوییم: کوله پشتی را بردار و به دل جاده بزن. همین! وقتی به جاده می رسی به احتمال زیاد یک راننده ای پیدا می گردد که دلش بخواهد با یک فرد غریبه که داستان های زیادی برای گفتن دارد همسفر گردد. البته گاهی ممکن است که شما مدت زیادی را در کنار جاده بایستید تاکسی شما را سوار کند. گاهی هم ممکن است در کمتر از چند دقیقه این اتفاق بیفتد. در این مطلب از وبلاگ کلشی ها به شما می گوییم چگونه رایگان سفر کنید!

روند انجام هیچ هایک

روند کلی هیچ هایک کردن این گونه است که فردی که می خواهد به طور رایگان سوار ماشین ها گردد با یک ژست یا حالت خاص کنار خیابان یا جاده می ایستد. به همین راحتی راننده ها متوجه می شوند که شخص موردنظر قصد پرداخت هزینه ای را ندارد و می خواهد هیچهایک کند. این حالت ویژه یک ژست معمولی و شناخته شده است که ممکن است در کشورهای مختلف و فرهنگ های گوناگون تفاوت داشته باشد. برای مثال در آمریکای شمالی هیچهایکر انگشت شصت خود را نشان می دهد و ماشین هم می ایستد و او را سوار می نماید. یک راه حل جالب در اینجا آن است که بهتر است شما مقصد خود را بر روی یک تکه کاغذ بنویسید تا اگر مقصد راننده با شما یکی نبود از حرکت بازنایستد و به راه خود ادامه دهد.

چرا هیچهایک کنیم؟

هیچهایک مانند یک بازی دو سر برد می ماند که ممکن است شما در دو طرف آن برنده باشید. فایده اصلی این کار برای هیچهایکر این است که هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی نماید. ممکن است راننده ای که یک هیچهایکر را سوار می نماید دوستدار طبیعت باشد، به این ترتیب از حمل ونقل وسیله تک سرنشین خود جلوگیری نموده است. بعلاوه از طریق این کار از تنهایی در می آید و سرگرم می گردد. به این ترتیب هر دو طرف این بازی هیجان انگیز و مجذوب نماینده دوستان جدیدی در سرتاسر جهان پیدا می نمایند.

ترفندهای هیچهایک

  • قبل از هیچهایک کردن خود را برای یک پیاده روی طولانی آماده کنید. چرا که ممکن است کسی حاضر نگردد که شما سوار ماشینش بشوید. به این ترتیب شما مجبورید به سمت مقصد موردنظر خود به آهستگی حرکت کنید.
  • همواره نقشه جایی که در آنجا قرار دارید را همراه خود داشته باشید. این کار به شما یاری می نماید تا نزدیک ترین و برترین جایی که می خواهید در آن استراحت کنید را زودتر بیابید. بعلاوه می توانید از مکان های تماشای ای که نزدیک شماست تماشا نمایید.
  • اگر قصد شما این است که برای مدت زمان طولانی در سفر باشید بهتر است آب و غذا به اندازه لازم همراه خود داشته باشید. زیرا ممکن است مکانی مناسب برای تهیه آب و غذا پیدا نکنید.
  • در هنگام هیچهایک کردن حتما در یک جای مناسب بایستید. جایی که راننده اتومبیل بتواند شما را از فاصله دور ببیند.
  • برترین مکان برای هیچهایک یا رایگان سواری عوارضی ها، پارکینگ ها و محل های اقامت در بزرگ راه ها و اتوبان هاست. می توانید نزدیک ماشین های پارک شده یا کامیون ها بروید و هدف خود را برایشان بازگو کنید. این گونه راحت تر به نتیجه خواهید رسید.

موارد امنیتی در هیچهایک

  • ممکن است هنگامی که راننده را می بینید حس خوبی به شما دست ندهد. در این حالت می توانید با گفتن یک مقصد دور و پرت از اصرار راننده خلاصی پیدا کنید.
  • هیچ وقت تنهایی به سراغ هیچ هایک نروید. همواره سعی کنید با یک یا چند دوست این کار را انجام دهید.
  • اگر می توانید قبل از سوارشدن از ماشین عکس بگیرید و برای یکی از دوستانتان بفرستید.
  • انتخاب عاقلانه این است که سوار ماشینی شوید که تنها یک سرنشین یعنی راننده دارد، یا نهایتا ماشینی که یک زوج در آن هستند. اگر دیدید که یک یا چند مرد در صندلی عقب یک ماشین هستند از سوار شدن به آن اجتناب کنید.
  • همواره سعی کنید که در صندلی جلو و کنار راننده بشینید. هنگامی هم که بر روی صندلی عقب سوار می شوید از خاموش بودن قفل کودک قبل از بستن آن مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب علت درد قاعدگی و راه حل درمان آن چیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "به سبک هیچ هایکرها، رایگان سوار کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به سبک هیچ هایکرها، رایگان سوار کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید