بلومبرگ: اپل سایدلودینگ و استفاده از اپ استور های شخص ثالث را در آیفون ممکن می نماید

به گزارش وبلاگ کلشی ها، طبق گزارش نو بلومبرگ، اپل می خواهد امکان نصب اپ استورهای شخص ثالث روی iOS و سایدلودینگ را برای کاربران فراهم کند. در صورت صحت این موضوع، با تغییری بزرگ در سیاست های اپل روبه رو خواهیم شد؛ چرا که کاربران آیفون و آیپد تنها به وسیله اپ استور رسمی اپل قادر به دریافت و نصب اپلیکیشن هستند. ظاهراً این تغییرات سال آینده میلادی با iOS 17 برای کاربران اروپایی از راه می رسند.

بلومبرگ: اپل سایدلودینگ و استفاده از اپ استور های شخص ثالث را در آیفون ممکن می نماید

به گفته بلومبرگ، برنامه های تازه اپل در راستای پیروی از قانون بازارهای دیجیتالی (DMA) اتحادیه اروپا است که شرکت های بزرگ مانند اپل را مجبور به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث می نماید. از سال 2024 شرکت ها باید از این قانون پیروی نمایند.

اپل دسترسی به اپ استورهای شخص ثالث و سایدلودینگ را فراهم می نماید

قانون تازه اتحادیه اروپا نه تنها اپل را مجبور به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث می نماید، بلکه این کمپانی باید سایدلودینگ را هم ممکن کند. با این کار، کاربران می توانند اپ ها را از وب دانلود نموده و روی آیفون خود نصب نمایند؛ قابلیتی که مدت هاست در اختیار دارندگان محصولات اندرویدی قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا برای پذیرش قانون DMA برنامه ریزی تقریباً پیچیده ای دارد، با این حال شرکت ها باید تا تاریخ 6 مارس 2024 (16 اسفندماه 1402) از آن پیروی نمایند. همان طور که می توان حدس زد، این قابلیت ها ابتدا تنها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دسترس کاربران قرار می گیرند.

با وجود اینکه اپل می خواهد امکان استفاده از اپ استورهای شخص ثالث و سایدلودینگ را فراهم کند، اما به گفته بلومبرگ احتمالاً با چندین الزام امنیتی روبه رو می شویم و حتی این احتمال وجود دارد که اپل برای این ویژگی، هزینه ای در نظر بگیرد. بعلاوه ظاهراً اپل هنوز درباره امکان نصب سیستم های پرداخت شخص ثالث در اپ ها تصمیم گیری ننموده است، با این حال طبق DMA باید چنین کاری را انجام دهد.

علاوه بر این موارد، اپل هنوز درباره نحوه برقراری ارتباط میان iMessage و سایر سرویس ها هم تصمیم گیری ننموده است و احتمالاً شبکه Find My را در اختیار شرکت های دیگر مانند Tile قرار می دهد.

منبع: انتخاب

به "بلومبرگ: اپل سایدلودینگ و استفاده از اپ استور های شخص ثالث را در آیفون ممکن می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: اپل سایدلودینگ و استفاده از اپ استور های شخص ثالث را در آیفون ممکن می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید