اپل محدودیت رفرش ریت در آیفون 13 پرو و پرو مکس را برطرف خواهد نمود

به گزارش وبلاگ کلشی ها، پس از مدت ها انتظار، بالاخره شرکت اپل از نمایشگرهای با رفرش ریت بالا در محصولات خود استفاده کرد که این ویژگی را ProMotion نامیده است. پس از معرفی این قابلیت که گویا فقط در آیفون 13 پرو و پرومکس در دسترس کاربران قرارگرفته است، شایعه هایی منتشر شد که بر اساس آن اپل میخواهد تا محدودیت رفرش ریت 60 هرتزی را برای اپلیکیشن های ثالث ادامه دهد. اما خبر خوب اینجاست که بر اساس اعلام شرکت اپل این محدودیت در گوشی های آیفون 13 به زودی برطرف خواهد شد و در اختیار کلیه اپلیکیشن ها قرار خواهد گرفت.

اپل محدودیت رفرش ریت در آیفون 13 پرو و پرو مکس را برطرف خواهد نمود

بیشتر گوشی های هوشمند معمولی قدیمی دارای صفحه نمایش 60 هرتزی هستند. 60 هرتزی بودن صفحه نمایش به این معنی است که صفحه نمایش 60 بار در ثانیه به روز می گردد. سازندگان گوشی های هوشمند اندرویدی، از جمله وان پلاس و سامسونگ، این فناوری را خیلی زودتر از اپل پذیرفتند و این نوع صفحه نمایش در بین این برندها مقوله ای آشنا به شمار میرود. آیفون 13 پرو و پرو مکس با نمایشگر های Super Retina XDR قابلیت پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی را دارند و معنی نوی از روان بودن را در سیستم عامل iOS 15، برای کاربران خود فراهم می نمایند.

پس از آزمایش و تست اولیه از iOS 15 که نشان داد بسیاری از اپلیکیشن های ثالث نمی توانند از رفرش ریت استاندارد 60 هرتز صفحه نمایش ProMotion آیفون 13 پرومکس فراتر فرایند، اکنون شرکت اپل وعده داده است که به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا از امکانات فوق العاده صفحه نمایش 120 هرتزی استفاده و رضایت بیشتر کاربران و علاقمندان خود جلب نمایند. این شرکت در این باره اعلام نموده است که توسعه دهندگان برای ورود به سیستم باید یک کلید نو Info.plist طبق دستورالعملی که اپل به زودی اعلام خواهد نمود، به اپلیکیشن خود اضافه نمایند. علاوه بر این، با یک به روز رسانی که شرکت اپل میخواهد منتشر کند مشکل نرسیدن انیمیشن های Core Animation به رفرش ریت 120 هرتز حل خواهد شد.

انیمیشن های استاندارد و جلوه های مربوط به اسکرول محتوا به طور اتوماتیک به وسیله ProMotion و بدون احتیاج به دخالت توسعه دهندگان در نوشتن کد خاصی، افزایش می یابد. این عمل موجب صرفه جویی دستگاه در مصرف باتری می گردد که در شرایط ضروری، رفرش ریت نمایشگر می تواند تا 10 هرتز هم کاهش یابد. برای افزایش طول عمر باتری اپلیکیشن ها می توانند در صورت انجام فعالیت خاصی مانند بازی ها، از پشتیبانی 120 هرتزی نمایشگر دستگاه استفاده نمایند. شرکت اپل کلیه مراحلی که توسعه دهندگان این شرکت برای استفاده کامل از رفرش ریت 120 هرتزی باید انجام دهند را به زودی در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

خلاصه این مطلب به زبانی ساده و عامیانه را این طور می گردد اعلام کرد که در مدل های پرو آیفون 13، انیمیشن اپلیکیشن های دیگر توسعه دهندگان مثل اپلیکیشن های اپل می تواند کاملا روان و با کیفیت بالا اجرا گردد و کاربران و علاقمندان این غول بزرگ دنیای تکنولوژی را مثل همواره راضی نگه دارد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل محدودیت رفرش ریت در آیفون 13 پرو و پرو مکس را برطرف خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل محدودیت رفرش ریت در آیفون 13 پرو و پرو مکس را برطرف خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید