با شیشه های مایونز باغبانی کنید!

به گزارش وبلاگ کلشی ها، با صرف چند دقیقه زمان و تعدادی شیشه خالی سس مایونز یا مربا، یک باغ گل یا سبزی درون آشپزخانه تان بسازید!

با شیشه های مایونز باغبانی کنید!

به چه چیزهایی احتیاج داریم؟

  • چند شیشه مایونز یا شیشه مربا
  • تعدادی گیاه یا بذر
  • خاک گلدان
  • سنگریزه
  • تعدادی برچسب
  • انتخابی: یک سبد زیبا برای قرار دادن شیشه ها

- مرحله اول

کف شیشه ها را با سنگریزه پر کنید. به این ترتیب زهکشی مناسب برای گیاهان تان به وجود می آید و از غرقاب شدن و پوسیدن ریشه ها جلوگیری می گردد.

- مرحله دوم

میزانی خاک درون شیشه بریزید و حواستان باشد که برای کاشت گیاه هم فضا باقی بگذارید!

- مرحله سوم

گیاهان انتخابی را از گلدان در آورید و درون شیشه پر از خاک بکارید. دقت کنید که سایز شیشه اندکی از گلدان گیاه بزرگ تر باشد و ازدحام گیاهان درون شیشه زیاد نباشد. برای کاشت بذر درون شیشه ها نیز میزانی از آنها را در عمق مناسبی از خاک بکارید.

- مرحله چهارم

تعدادی برچسب تزئینی تهیه کنید و نام هر گیاه را روی آن بنویسید و روی شیشه اش بچسبانید. زدن این برچسب ها روی شیشه ها علاوه بر جنبه تزئینی که دارد، به شما و بقیه کسانی که در آشپزخانه آشپزی می نمایند یاری می نماید گیاه مورد نظرتان را راحت تر پیدا کنید و به جای جعفری، گیشنیز در غذا نریزید!

- مرحله پنجم

باغ شیشه ای تان را دیزاین کنید! انواع و اقسام ایده هایی که به فکرتان می رسد را پیاده کنید. می خواهید آنها را آویزان کنید؟ می توانید همه را روی میز کوچکی بچینید؟ و یا می توانید مانند کاری که ما در اینجا انجام داده ایم همه را در سبدی قرار دهید و به این ترتیب دکوری زیبا و قابل حمل به وجود بیاورید!

نگهداری از باغ شیشه مربایی تان!

با رعایت چند نکته ساده باغ مایونزی تان را سرحال نگه دارید و از عطر فوق العاده و منظره بی نظیر آن در تمام طول سال غرق لذت شوید!

به گیاهان تان زیاد آب ندهید. اگر برگ ها آغاز به زرد شدن نموده اند، آبیاری بیش از حد بوده. آبیاری به دفعات و به میزان کم گیاهان را سالم و شاداب نگه می دارد.

به طور مرتب گیاهان را هرس کنید. هرس به موقع سرشاخه ها به پرپشت شدن و زیبا شدن گیاه تان می انجامد و از دراز شدن و بد ریخت شدن آن جلوگیری می نماید. اما حواستان باشد در هر بار هرس میزانی زیادی از گیاه را نچینید در غیر این صورت گیاه برای رشد دوباره دچار دردسر و زحمت می گردد و در صورت هرس شدید هم ممکن است دیگر نتواند به رشد خود ادامه دهد.

در هنگام برداشت مواظب باشید که به ساقه سبزی هاتان آسیب نزنید و با یاری انگشت یا قیچی آشپزخانه برش هایی دقیق و تمیز ایجاد کنید.

اگر درون شیشه ها سبزیجات کاشته اید نور کافی برایشان فراهم کنید. بیشتر سبزیجات عاشق نور اند.

گرم نگه شان دارید! اگر در منطقه ای با آب و هوای سرد زندگی می کنید، گیاهان شیشه ای تان را کنار پنجره هایی با هوای سرد قرار ندهید. و اگر در زمستان روی طاقچه کنار پنجره هستند گوش به زنگ باشید و به محض تماشا علایم پژمردگی یا بی حالی گیاه آنها را به مکان دیگری منتقل کنید.

تعویض گلدان را از قلم نیاندازید. در صورتی که همه چیز خوب پیش رود و شرایط برای رشد گیاهان تان فرآهم باشد، بعد از مدتی بزرگ می شوند و احتیاج به تعویض گلدان دارند. اگر ریشه های گیاه تان به کف شیشه رسید و در آنجا شبکه به هم فشرده ای به وجود آورده، این یعنی زمان تعویض گلدان فرا رسیده است. گیاه را از شیشه خارج کنید و در شیشه یا گلدانی بزرگ تر که از قبل میزانی خاک تازه و کود درون آن ریخته اید بکارید.

در پست های قبلی نحوه کاشت و نگهداری تعدادی از سبزی ها آمده است که می توانید از آنها برای پرورش بهتر سبزی های شیشه ای تان بهره ببرید.

این ایده جالب را اجرا کنید و از سبزی و طراوتی که به آشپزخانه تان می بخشد شگفت زده شوید!

منبع: فوت و فن

به "با شیشه های مایونز باغبانی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شیشه های مایونز باغبانی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید