طرز تهیه مرحله به مرحله انواع کرپ گوشت و قارچ،سبزیجات و &hellip بدون فر

به گزارش وبلاگ کلشی ها، کرپ در اصل یک غذای فرانسوی است. برای درست کردن کرپ فرانسوی در ابتدا از انواع مربا و مارمالاد و شکلات و میوه تازه استفاده می شد اما بعدتر پخت کرپ به عنوان یک اسنک و میان وعده گوشتی یا با سبزیجات مختلف مرسوم شد. انواع کرپ برای وعده شام و ناهار بسیار به درد بخور و مقوی هستند و با تمام مواد می توانید آن ها را درست کنید. طرز تهیه انواع کرپ گوشت و قارچ، کرپ پیتزایی سوخاری، کرپ مرغ و کرپ سبزیجات بدون فر به همراه طرز تهیه خمیر کرپ را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه مرحله به مرحله انواع کرپ گوشت و قارچ،سبزیجات و &hellip بدون فر

طرز تهیه کرپ گوشت و قارچ پیتزایی رول سوخاری بدون فر

مواد لازم برای خمیر کرپ

آرد: 2 لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: 2 عدد

شکر: 1 قاشق غذاخوری

نمک: 1 قاشق چایخوری

شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

روغن: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

آب: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

مواد لازم برای مایه گوشت کرپ

فلفل دلمه ای: 1 عدد متوسط

گوشت چرخکرده: 200 گرم

پیاز: 1 عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

قارچ: 200 گرم

نمک: 1 قاشق چایخوری

زردچوبه: 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه: 1 قاشق چایخوری

فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری

جعفری ساطوری خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: به مقدار لازم

مواد لازم برای سوخاری کردن کرپ

شیر: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: 2 عدد

آرد سوخاری: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای درست کردن کرپ گوشت و قارچ پیتزایی سوخاری و رولی ابتدا خمیر کرپ را درست کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی هم بزنید تا به غلظت ماست شُل برسد. خمیر آماده شده را کنار بگذارید.

سپس مایه گوشت و قارچ کرپ را درست کنید. پیاز را نگنینی خرد کنید. پیاز را با کمی روغن تفت دهید و وقتی طلایی شد فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را اضافه کنید. وقتی فلفل هم کمی تفت خورد گوشت چرخکرده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ گردد. قارچ اسلایسی خرد شده را هم اضافه کنید و با سایر مواد تفت دهید تا آب قارچ کشیده گردد. سپس نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و با گوشت تفت دهید.

در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب با گوشت تفت دهید. سپس 1 استکان آب به گوشت اضافه کنید تا مقداری با آب هم قل بخورد و مایه گوشت کرپ حسابی جا بیفتد و غلیظ گردد.

در یک ماهیتابه جداگانه یک ماهیتابه را با کمی کره چرب و داغ کنید. برای هر عدد کرپ یک مقاله از مایه خمیری کرپ را در ماهیتابه بریزید و دور تا دور ماهیتابه بچرخانید تا پهن گردد. سپس پشت و روی خمیر را روی شعله ملایم گاز تفت دهید تا خمیر خوب خودش را بگیرد. هر با که خمیر کرپ آماده شد آن را در یک بشقاب بگذارید و کرپ بعدی را درست کنید.

بعد از آماده شدن خمیر کرپ ها در هر عدد کرپ مقداری مایه گوشت کرپ و پنیر پیتزا به مقدار دلخواه بریزید و کرپ را رول کنید. برای سوخاری کردن کرپ شیر و تخم مرغ ها را با هم مخلوط تا یکدست گردد. وقتی همه کرپ ها را رول کردید به آرامی در مایه شیر و تخم مرغ بغلتانید و سپس در آرد سوخاری بغلتانید تا تمام قسمت ها به آرد آغشته شوند. در یک ماهیتابه روغن را داغ کنید و رول ها را روی شعله ملایم گاز سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. کرپ را با انواع سس مثل سس تارتار یا سس تایلندی و کچاپ میل کنید.

فوت و فن های درست کردن انواع کرپ سوخاری و ساده بدون فر

*برای درست کردن کرپ رولی سوخاری یا همان اسپرینگ رول به جای گوشت چرخکرده می توانید از گوشت مرغ حبه ای خرد شده، گوشت بیف نازک یا گوشت بوقلمون چرخکرده بهره ببرید.

*با اضافه کردن پنیر پیتزا کرپ پیتزایی خواهید داشت اما در صورتی که پنیر پیتزا دوست ندارید آن را حذف کنید.

*کرپ سوخاری را بدون گوشت و مرغ و به صورت کرپ سبزیجات هم می توانید درست کنید. برای درست کردن کرپ سبزیجات از تمام انواع سبزیجات از اسفناج و قارچ و ذرت تا هر سبزی دیگری که دوست دارید می توانید بهره ببرید.

*کرپ گوشت و سیب زمینی هم مشهور است. برای این کار سیب زمینی ها را نگینی خرد کنید و جداگانه سرخ کنید و سپس به مایه کرپ سبزیجات یا گوشت اضافه کنید.

*کرپ یک غذای فرانسوی و در لغت به معنای پیچاندن و رول کردن است. می توانید به جای رول کردن مثل روش تا کردن سمبوسه کرپ را بپیچانید.

*در ترکیب کرپ از انواع سوسیس و ژامبون و کالباس هم می توانید بهره ببرید.

*اگر می خواهید کرپ شما رژیمی باشد لازم نیست آن را سوخاری کنید. با همان خمیر کرپ تفت داده شده کرپ را رول و میل کنید.

*فرانسوی ها در ابتدا کرپ شیرین را برای وعده صبحانه و با انواع شکلات، عسل و مربا و مارمالاد و میوه به عنوان مغز کرپ درست می کردند، یک چیزی شبیه پنکیک صبحانه اما با خمیر تا زده. اما بعدتر کرپ فرانسوی را برای وعده شام و ناهار هم تدارک دیدند و به این ترتیب بود که پای انواع گوشت و سبزیجات به کرپ ها باز شد. برای درست کردن کرپ فرانسوی صبحانه کافی است خمیر کرپ را به همین ترتیب آماده کنید و لای خمیر را با انواع میوه تازه، نوتلا یا حتی ارده و شیره و انواع شکلات صبحانه پر کنید.

*کرپ در واقع همان بورک ترک هاست. کرپ رول را با خمیر یوفکا یا نان لواش نازک هم می توانید درست کنید.

0 0 vote

Article Rating

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه مرحله به مرحله انواع کرپ گوشت و قارچ،سبزیجات و &hellip بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرحله به مرحله انواع کرپ گوشت و قارچ،سبزیجات و &hellip بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید