با خواص شگفت انگیز فلفل قرمز آشنا شوید

به گزارش وبلاگ کلشی ها، دوست دارید به غذایتان فلفل اضافه کنید؟ اگر جواب تان منفی است شاید بعد از خواندن این مطلب بخواهید در آن تجدید نظر کنید!

با خواص شگفت انگیز فلفل قرمز آشنا شوید

اگر هم جواب تان مثبت است، شاید چیزی از خواص کپسایسین شنیده باشید. کپسایسین ماده تندی است که در فلفل قرمز وجود دارد و عامل اصلی تندی آن است. هر چه فلفل کپسایسین بیشتری داشته باشد، تندتر است. به غیر از فلفل دلمه ای، کپسایسین در بیشتر فلفل هایی که می شناسیم وجود دارد. کپسایسین در همه قسمت های فلفل، به جز دانه های آن وجود دارند. بیشترین تمرکز این ماده در دیواره های درونی فلفل، جایی که دانه ها به میوه چسبیده اند، یافت شده است.

تعدادی از خواص کپسایسین که باید از آنها اطلاع داشته باشید:

1- به کاهش درد یاری می نماید

فرقی نمی نماید در ماهیچه هاتان احساس درد می کنید یا در مفاصل تان، کپسایسین مانند یک مسکن طبیعی عمل می نماید. این ماده خواص ضد التهابی دارد و به همین علت از درد و التهاب جلوگیری می نماید. کپسایسین، بعلاوه، از عملکرد فرستنده های درد در مغز جلوگیری می نماید و به همین علت احساس درد را کاهش می دهد.

  • یک کرم یا پماد حاوی 0.025 الی 0.075 درصد کپسایسین، که نیازی به نسخه دکتر هم نداشته باشد، از داروها تهیه کنید و اندازهی از آن را بر روی محلی که درد می نماید قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید.از این درمان 2 تا 3 بار در روز و تا زمانی که دردتان از بین برود بهره ببرید.
  • روش دیگر آن است که نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز پودر شده را با 2 تا 3 قاشق چایخوری روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید. آن را بر روی ناحیه ای که درد می نماید استعمال کنید و اجازه دهید برای 10 تا 15 دقیقه در این محل باشد. سپس آن را با آب بشویید. از این درمان 1 یا 2 بار در روز و تا زمانی که دردتان از بین برود بهره ببرید.

2- به کاهش وزن یاری می نماید

اگر به کاهش وزن تان فکر می کنید احتمالا باید فلفل قرمز بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید. کپسایسین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و در نتیجه به سوختن کالری و چربی ها یاری می نماید. جالب آنجا است که این ماده جلوی گرسنه شدن شما را می گیرد و به کمتر خوردن شما یاری می نماید و باعث می گردد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

  • با دکترتان در خصوص مصرف مکمل های کپسایسین مشورت کنید تا ببینید می توانید برای افزایش سوخت وساز و سوزاندن چربی از آن یاری بگیرید یا خیر.
  • بعلاوه در غذاهاتان از فلفل قرمز بهره ببرید.

3- کاهش درد آرتروز

کپسایسین برای مبارزه با درد هر گونه آرتروزی موثر است. ترکیبات ضد التهابی که در کپسایسین موجود است به کاهش درد و ورم یاری می نماید.

  • نصف قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز را با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ولرم مخلوط کنید. مخلوط را به خوبی هم بزنید و سپس آن را روی ناحیه آرتروز قرار دهید. اجازه دهید برای 20 دقیقه در این محل بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز بهره ببرید.
  • بعلاوه می توانید ناحیه آرتروز را روزی 2 تا 3 بار با کرم کپسایسین ماساژ دهید.

4- پایین آوردن فشار خون

فشار خون بالا چیزی است که نباید آن را دست کم بگیرید چرا که به قلب و شریان ها تان فشار وارد می نماید و در نتیجه باعث ابتلای شما به بیماری های قلبی و کلیوی می گردد. کپسایسین برای پایین نگه داشتن فشار خون کپسایسینی که در فلفل قرمز بافت می گردد بسیار یاری کننده خواهد بود.

  • می توانید با مشورت پزشک تان از مکمل های کپسایسین بهره ببرید.
  • بعلاوه می توانید فلفل قرمز را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

5- نشانه های پسوریازیس را بهبود می بخشد

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی بدن است که در آن لکه های قرمزی که می خارند و مانند فلس هشتند بر روی پوست ظاهر می گردد. در حالی که هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، کرم کپسایسین می تواند از خارش لکه های این بیماری جلوگیری کند و کاری کند که ظاهر علائم بیماری بهتر گردد.

  • 2 تا 3 بار در روز بر روی لکه های بیماری کرم کپسایسین بمالید.

6- احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

کپسایسین ابزاری قوی برای مبارزه با سرطان است. این ماده از تکثیر سلول های سرطانی در هر نوع سرطانی، مثل سرطان پروستات و سینه، جلوگیری می نماید. مصرف خوراکی کپسایسین می تواند از تکثیر و توسعه سلول های سرطانی جلوگیری کند و حتی این سلول ها را بکشد.

  • برای آنکه از گزند سرطان دور باشید، با مشورت پزشک تان، از مکمل های کپسایسین بهره ببرید. بعلاوه فلفل قرمز را در غذاهاتان بگنجانید.

7- به سلامت دستگاه گوارش تان یاری می نماید

کپسایسین برای سلامت دستگاه گوارش تان هم خوب است. این ماده به تنظیم دستگاه گوارش یاری می نماید و باعث از بین رفتن مواد زائد و سموم می گردد. این ماده به معده یاری می نماید در برابر عفونت ها از خود دفاع کند، اندازه مایعات گوارشی را افزایش می دهد و به رساندن آنزیم ها به معده یاری می نماید. تمامی این موارد برای داشتن سیستم گوارشی سالم ضروری است. این ماده مفید می توانید ریسک ابتلا به زخم معده را هم کاهش دهد.

  • اگر مبتلا به عفونت معده هستید، تنها کافی است اندازه کمی پودر فلفل قرمز را در یک لیوان آب مخلوط کنید و یک بار در روز از آن بنوشید. برای چند روز از این درمان بهره ببرید.
  • بعلاوه می توانید بعد از مشورت با پزشک تان مکمل های کپسایسین را تهیه و مصرف کنید.

8- از لخته شدن خون جلوگیری می نماید

کپسایسین خاصیت رقیق کنندگی خون دارد و به گردش خون در بدن هم یاری می نماید. این ماده می تواند به باز کردن رگ هایی که در اثر رسوبات لیپیدی گرفته شده اند، یاری کند. کپسایسین به گشاد شدن سرخرگ ها هم یاری می نماید. این ماده از تمرکز پروتئین فیبرین، که نقشی اساسی در ایجاد لخته خون دارد هم جلوگیری می نماید.

  • برای بهرمند شدن از خواص کپسایسین، فلفل قرمز تازه خرد شده را به غذاهاتان اضافه کنید.
  • بعلاوه می توانید از پودر فلفل قرمز در سالاد یا ظرف صبحانه تان بهره ببرید.
  • می توانید از مکمل کپسایسین هم بهره ببرید اما قبل از استفاده باید دکترتان را در جریان بگذارید.
منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "با خواص شگفت انگیز فلفل قرمز آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص شگفت انگیز فلفل قرمز آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید