15 خاصیت عجیب فلفل دلمه ای قرمز؛ از درمان سرطان تا پیشگیری از ریزش مو

به گزارش وبلاگ کلشی ها، فلفل دلمه ای بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است. فلفل دلمه ای قرمز به خانواده کپسایسین تعلق دارد. تمام انواع فلفل دلمه ای ها (حتی فلفل دلمه ای قرمز) زمانی که هنوز نرسیده اند، سبز هستند . از فلفل دلمه ای قرمز به دلیل مزه شیرینی که دارد، در تهیه غذاهای مختلف استفاده می شود. این ماده غذایی حاوی مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین های A، B6، E، K و C است و مواد معدنی مانند فولات و پتاسیم دارد. فلفل دلمه ای قرمز منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هم به تعداد می رود. فلفل دلمه ای قرمز در حقیقت یک میوه است، اما به نام سبزی شناخته می شود. این نوع فلفل فواید متعددی برای سلامتی بدن، پوست و مو دارد. در این مقاله از خبرنگاران مگ تصمیم داریم شما را با خواص فلفل دلمه ای قرمز و ارزش غذایی آشنا کنیم. در انتها مقاله هم طرز درست کردن 3 سالاد خوشمزه با این فلفل را یاد می دهیم. تا انتها مقاله در کنار ما باشید.

15 خاصیت عجیب فلفل دلمه ای قرمز؛ از درمان سرطان تا پیشگیری از ریزش مو

ارزش غذایی فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای قرمز تازه و خام بیشتر از آب تشکیل شده است؛ به طوری که 92 درصد از آن آب است. این نوع فلفل همچنین کربوهیدرات و مقدار کمی پروتئین و چربی دارد. ارزش غذایی 100 گرم فلفل دلمه ای قرمز به شرح زیر است.

کالری31
آب92 درصد
پروتئین1 گرم
کربوهیدرات6 گرم
شکر4.2 گرم
فیبر2.1 گرم
چربی0.3 گرم

در ادامه چند نکته درباره ارزش غذایی فلفل دلمه ای قرمز آورده شده است.

1. کربوهیدرات

100 گرم فلفل دلمه ای قرمز حاوی 6 گرم کربوهیدرات است. کربوهیدرات های این فلفل بیشتر قندهایی مانند گلوکز و فروکتوز هستند که مسؤول مزه شیرین فلفل دلمه ای قرمز رسیده به تعداد می فرایند. این میوه (یا سبزی) همچنین مقدار کمی فیبر دارد. فیبر یک ماده مغذی است که می تواند شما را برای مدت زمان طولانی تر سیر نگه دارد.

2. ویتامین ها و مواد معدنی

فلفل دلمه ای قرمز غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

1. ویتامین C

یک عدد فلفل دلمه ای قرمز میانه 169 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را رفع می کند . نام ویتامین C که می آید، یاد پرتقال میفتیم، اما جالب است بدانید فلفل دلمه ای قرمز هم یکی از غنی ترین منابع ویتامین C به تعداد می رود.

2. ویتامین B6

پیریدوکسین یکی از رایج ترین انواع ویتامین B6 محسوب می شود. ویتامین B6 برای شکل گیری گلبول های قرمز خون ضروری است.

3. ویتامین K1

ویتامین K1 نوعی از ویتامین K است که برای سلامت استخوان ها و همچنین شکل گیری لخته خون جهت پیشگیری از خونریزی زیاد هنگام جراحت اهمیت دارد.

4. پتاسیم

پتاسیم یک ماده معدنی ضروری است که شاید سلامت قلب را افزایش دهد .

5. فولات

فولات که به نام ویتامین B9 هم شناخته می شود، عملکردهای مختلفی را در بدن انجام می دهد. مصرف فولات به مقدار کافی طی دوران بارداری اهمیت زیادی دارد.

6 . ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی به تعداد می رود که برای سلامت عضلات و عصب ضروری است. بهترین منابع غذایی این ویتامین محلول در چربی شامل روغن ها، مغزها، دانه ها و سبزیجات می شود.

7. ویتامین A

فلفل دلمه ای قرمز مقدار زیادی بتاکاروتن است که بدن آن را تبدیل به ویتامین A می کند.

3. ترکیبات گیاهی فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای قرمز غنی از آنتی اکسیدان های مختلف، به ویژه کاروتنوئیدها است. در ادامه چند نکته درباره ترکیبات گیاهی موجود در فلفل دلمه ای قرمز آورده شده است.

1. کپسایسین

فلفل دلمه ای قرمز حاوی مقدار زیادی کپسایسین است. کپسایسین نوعی آنتی اکسیدان قوی است که دلیل مزه منحصر به فرد این فلفل محسوب می شود.

2. ویولاگزانتین

این ترکیب در تمام انواع فلفل دلمه ای وجود دارد، اما فلفل دلمه ای زرد حاوی مقدار بسیار زیادی از آن است.

3. لوتئین

لوتئین یک نوع ترکیب گیاهی است که ممکن است سلامت چشم ها را بهبود ببخشد.

4. کوئرستین

مطالعات به این نتیجه رسیده اند که این آنتی اکسیدان پلی فنولی ممکن است به پیشگیری از بعضی از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی و سرطان کمک کند.

5. لوتئولین

لوتئولین شبیه به کوئرستین است. این ترکیب یک آنتی اکسیدان پلی فنولی است که اثرات مفیدی روی سلامتی بدن دارد.

4. آنتی اکسیدان ها

فلفل دلمه ای قرمز منبع عالی آنتی اکسیدان ها به تعداد می رود که از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند. این نوع فلفل حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی است که از جمله آن ها می توانیم به کوئرستین، لوتئولین، ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپین اشاره کنیم. این ترکیبات به پیشگیری از آسیب اکسیداتیو کمک می کنند که این موضوع در پیشگیری از بعضی از عارضه ها مانند بیماری های زیر مفید است.

  • سرطان
  • دیابت
  • آب مرواید
  • بیماری قلبی وعروقی
  • آلزایمر
  • بیماری پارکینسون

فلاونوئیدهای موجود در فلفل دلمه ای قرمز از طریق کمک به پیشگیری از اکسیداسیون چربی های ضروری داخل سلول های مغز، به محافظت از این سلول ها کمک می کنند.

خواص فلفل دلمه ای قرمز برای سلامتی بدن

فلفل دلمه ای قرمز فواید زیادی برای بدن، پوست و مو دارد که در ادامه به صورت جداگانه به آن ها می پردازیم. این فلفل نه تنها غذاها را خوش رنگ و خوشمزه می کند، بلکه به بدن مواد مغذی زیادی هم می دهد.

اگرچه افراد بیشتر فلفل دلمه ای سبز را مصرف می کنند، اما فلفل دلمه ای قرمز بسیار مغذی تر است و مزه شیرین تری دارد. در ادامه خواص فلفل دلمه ای قرمز برای بدن را در اختیارتان قرار می دهیم .

1.فلفل دلمه ای قرمز یک گزینه عالی برای اضافه کردن به رژیم غذایی است. این میوه آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی زیادی دارد. آنتی اکسیدان های موجود در این فلفل با سموم محیطی و انحطاط سلولی مبارزه می کنند. این ترکیبات از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کرده و از این طریق از انواع مختلف سرطان ها از جمله سرطان های معده، روده بزرگ، سینه و… پیشگیری می کنند.

2. فلفل دلمه ای یکی از سرشارترین منابع ویتامین C محسوب می شود؛ به طوری که 300 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را رفع می کند. ویتامین C نه تنها یک آنتی اکسیدان قوی است، بلکه برای جذب بهتر آهن هم ضروری است. اگر دچار کمبود آهن هستید، می توانید فلفل دلمه ای قرمز را در رژیم غذایی خود جای دهید.

3. خوردن فلفل دلمه ای به نام میان وعده به درمان و پیشگیری از التهاب بدن کمک می کند. اگر دچار استرس یا خستگی هستید، برای افزایش انرژی بدنتان این میوه را بخورید.

4. ترکیب ویتامین B6 و منیزیم موجود در فلفل دلمه ای قرمز به کاهش اضطراب، به ویژه اضطراب ناشی از سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند. ویتامین B6 یک ترکیب ادرارآور طبیعی است و برای کاهش نفخ و پیشگیری از فشار خون بالا مفید است.

5. فلفل دلمه ای منبع عالی ویتامین A محسوب می شود؛ به طوری که یک فنجان از این فلفل 75 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را رفع می کند. ویتامین A یک ماده مغذی بوده که در افزایش سلامت بینایی، به ویژه بینایی در شب مفید است. این میوه به قرنیه در درست عمل کردن و پیشگیری از آب مروارید کمک می کند.

6. یکی دیگر از خواص فلفل دلمه ای قرمز کمک به کاهش وزن است. یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز خرد شده فقط 31 کالری دارد و هیچ چربی یا کلسترولی ندارد. علاوه بر این مصرف این نوع فلفل به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند، چون می تواند ترموژنزیس را فعال کند و سوخت وساز بدن را افزایش دهد. فلفل دلمه ای قرمز بر خلاف انواع دیگر فلفل ها، بدون افزایش ضربان قلب یا فشار خون، متابولیسم بدن را بالا می برد.

7. نصف فنجان فلفل دلمه ای قرمز تقریبا 1 گرم فیبر دارد. فیبر به هضم و حفظ سطح کلسترول خون در محدوده طبیعی کمک می کند. علاوه بر این در محافظت در برابر سرطان روده بزرگ مفید است و به درمان یبوست و سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند.

8. فلفل دلمه ای قرمز را اگر به همراه سایر میوه ها و سبزیجات سالم و مقوی مصرف کنید، احتمال ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، سکته، بیماری قلبی، فشار خون بالا و انواع سرطان در شما کاهش پیدا می کند.

9 . یک فنجان فلفل دلمه ای 7 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم را رفع می کند . بدن به این ماده معدنی برای تنظیم مقدار مایعات داخل و خارج سلول ها و انقباض عضلات قلب نیاز دارد.

10. ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای قرمز از طریق کمک به جذب بهتر آهن، به شکل گیری کلاژن استخوان ها، غضروف ها، عضلات و رگ های خونی کمک می کند.

خواص فلفل دلمه ای قرمز برای پوست

فلفل دلمه ای قرمز در مقایسه با سایر انواع فلفل ها دو برابر بیشتر ویتامین C دارد و به همین دلیل برای پوست بسیار مفید است. در ادامه خواص فلفل دلمه ای قرمز برای پوست را معرفی کرده ایم.

11. ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای قرمز به شکل گیری کلاژن کمک می کند. پوست برای سالم ماندن به کلاژن نیاز دارد. کمبود ویتامین C حتی به مقدار کم می تواند منجر به مسائل پوستی شود.

12. فلفل دلمه ای قرمز حاوی سه نوع کاروتنوئید به نام های لوتئین، بتا کریپتوکسانتین و زیگزانتین است که همگی در مبارزه با سرطان عالی هستند. این کاروتنوئید ها نه تنها برای پوست مفید هستند، بلکه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی سیلیکون، به کاهش تورم ناشی از آرتریت هم کمک می کنند . آب این نوع فلفل هم به داشتن خواص بهبوددهنده شناخته می شود.

خواص فلفل دلمه ای قرمز برای مو

فلفل دلمه ای نه تنها برای سلامتی بدن و پوست، بلکه برای مو هم فوایدی دارد. در ادامه تعدادی از خواص فلفل دلمه ای قرمز را بررسی کرده ایم.

13. همان طور که در بالا گفتیم، فلفل دلمه ای قرمز منبع عالی ویتامین C به تعداد می رود که در شکل گیری کلاژن نقش دارد. فولیکول های مو برای سالم ماندن و رشد بهینه به کلاژن نیاز دارند. کمبود ویتامین C می تواند منجر به خشک و شکننده شدن مو، همچنین موخوره شود.

14. فلفل دلمه ای قرمز می تواند در پیشگیری از ریزش مو بسیار مفید باشد، چون جریان خون به کف سر را برای رشد مو افزایش می دهد. اگر دچار ریزش مو هستید یا می خواهید از آن پیشگیری کنید، حتما فلفل دلمه ای را در رژیم غذایی خود جای دهید .

15. این نوع فلفل می تواند سرعت رشد مو را تا بیش از 50 درصد افزایش دهد. برای بهره بردن از خواص فلفل دلمه ای قرمز در این زمینه چند تکه از این فلفل را به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید. سپس آن را به مدت 15 دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود. مخلوط را به مدت 30 دقیقه روی کف سر خود قرار دهید و بعد موهایتان را طبق روال عادی بشویید. استفاده منظم از این راه حل خانگی رشد مو را تحریک می کند.

عوارض جانبی فلفل دلمه ای قرمز

ممکن است بعد از مصرف فلفل دلمه ای قرمز بعضی از عوارض جانبی را تجربه کنید که در ادامه 2 مورد از آن ها را نام برده ایم.

1. حساسیت به فلفل دلمه ای

بعضی از افراد به فلفل دلمه ای آلرژی دارند. اگر بعد از مصرف فلفل دلمه ای قرمز علائم حساسیت غذایی را تجربه کردید، مصرف فلفل دلمه ای را قطع کرده و حتما به پزشک مراجعه کنید.

2. حساسیت به سبزیجات نایت شید (nightshade allergy)

فلفل دلمه ای ها بخشی از سبزیجات نایت شید به تعداد می رود. بعضی از افراد ممکن است بعد از مصرف این نوع سبزیجات تحریک روده یا افزایش التهاب را تجربه کنند. بعضی افراد حساسیت به فلفل دلمه ای قرمز را با ناتوانی در تحمل آن اشتباه می گیرند.

کسانی که دچار ناتوانی در تحمل این میوه هستند، بعد از خوردن آن دچار مسائل گوارشی می شوند ، اما حساسیت به فلفل دلمه ای قرمز منجر به علائم جدی تر مانند راش یا بثورات پوستی و مسائل گوارشی می شود.

بر اساس گزارش های انجمن آرتریت، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد سبزیجات نایت شید باعث التهاب می شوند. یک مطالعه در سال 2017 روی افراد مبتلا به بیماری التهابی روده (IBD) به بررسی اثرات حذف سبزیجات نایت شید، غلات و حبوبات از رژیم غذایی پرداخت. شرکت کنندگان به بیماری التهابی روده خفیف تا میانه مبتلا بودند.

بعد از سه هفته شرکت کنندگان کاهش بعضی از علائم را تجربه کردند. تعیین نیست که این موضوع به دلیل حذف سبزیجات نایت شیت بوده است یا سایر مواد غذایی.

چند نکته درباره خرید، نگهداری و مصرف فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای قرمز را می توانید به غذاهای مختلف اضافه کنید. همچنین می توانید آن را به نام میان وعده به همراه حمص میل کنید . به نکات زیر توجه کنید.

1. خرید

هنگام خرید فلفل دلمه ای، آن هایی را انتخاب کنید که پوستشان سالم و آسیب ندیده است. فلفل دلمه ای قرمز باکیفیت پوست نرمی است و هنگامی که به آن دست می زنید سفت است. اگر پوست فلفل دلمه ای چروک و آسیب دیده است، از خرید آن اجتناب کنید. میکروارگانیزم های مضر می توانند وارد سبزیجات آسیب دیده شده و منجر به مسائلی از جمله مسمومیت غذایی شوند.

2. نگهداری

فلفل دلمه ای را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. می توانید فلفل دلمه ای را تا 5 روز بعد از خرید مصرف کنید.

3 . خوردن فلفل دلمه ای به صورت خام

می توانید هسته های فلفل دلمه ای را خارج کرده، آن را خرد کنید و آن را به تنهایی یا به همراه حمص بخورید. همچنین می توانید فلفل دلمه ای خام را به سالادهای مختلف اضافه کنید.

روش های مختلف برای گنجاندن فلفل دلمه ای قرمز در رژیم غذایی

روش های متنوعی برای مصرف فلفل دلمه ای قرمز وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم.

1 . رست کردن

هسته های فلفل دلمه ای را خارج کنید. برای رست کردن فلفل دلمه ای می توانید آن را برش بزنید یا آن را به صورت کامل رست کنید. سینی فر را با مقداری کره یا روغن چرب کنید و فلفل دلمه ای را در سینی قرار دهید. سینی را برای مدت زمان کافی در فر بگذارید. سپس سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید فلفل دلمه ای رست شده خنک شود . نوش جان.

2. سرخ کردن

فلفل دلمه ای را برش بزنید. مقداری روغن درون ماهیتابه بریزید و فلفل دلمه ای را در آن سرخ کنید.

3 . گریل کردن

بعد از اینکه هسته های فلفل دلمه ای را خارج کردید، روی آن مقداری روغن زیتون و کمی نمک بریزید. سپس فلفل دلمه ای را گریل کنید.

4. فلفل دلمه ای شکم پر

سر فلفل دلمه ای را برش بزنید و آن را با مخلوطی از لوبیا، برنج، سیب زمینی پخته شده، نمک و پودر فلفل سیاه پر کنید. فلفل دلمه ای را به فر منتقل کنید و اجازه دهید تا زمانی که نرم شود در فر بماند.

5. پوره

فلفل دلمه ای رست شده را به همراه سیر، کبر، گیاهان دلخواه، روغن و آب لیموترش پوره کنید و این دیپ لذیذ را به نام یک میان وعده مقوی نوش جان کنید.

6. پاپریکا

پاپریکا فلفل دلمه ای خشک و پودر شده است. می توانید از پاپریکا به نام ادویه در غذاهای مختلف استفاده کنید.

طرز تهیه 3 سالاد با فلفل دلمه ای قرمز

حالا که خواص فلفل دلمه ای قرمز را شناختید، باید با روش های مختلف برای اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود آشنا شوید. در ادامه طرز درست کردن 3 سالاد لذیذ با فلفل دلمه ای قرمز را آموزش داده ایم.

1. سالاد فلفل دلمه ای قرمز

ساده ترین روش برای بهره بردن از خواص فلفل دلمه ای قرمز، استفاده از آن در تهیه سالاد است. این سالاد مجذوب کننده سرشار از مواد اولیه سالم و مقوی است که همگی برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. تهیه این سالاد خوشمزه بسیار آسان است. اگر دلتان یک میان وعده یا شام سبک می خواهد، اما حوصله ندارید چند ساعت در آشپزخانه باشید، این سالاد بهترین گزینه برای شما است.

مواد لازم

  • فلفل دلمه ای قرمز، سبز و زرد: 450 گرم
  • پیاز بنفش میانه: نصف یک عدد
  • آب لیموترش تازه: دو و نیم قاشق غذاخوری
  • سرکه سفید: یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون فوق بکر: سه قاشق غذاخوری
  • پودر سیر: نصف قاشق غذاخوری
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه

1.

سر فلفل دلمه ای ها را برش بزنید و هسته های آن ها را خارج کنید. بعد فلفل ها به صورت عمودی از وسط نصف کرده و آن ها را خلالی خرد کنید.

2.

فلفل دلمه ای های خلالی خرد شده را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. پوست پیاز را بگیرید و آن را نارک خرد کنید و درون کاسه بریزید.

3.

یک کاسه کوچک بردارید و در آن سرکه سفید، روغن زیتون، آب لیموترش تازه، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را خوب با هم مخلوط کنید.

4.

سس به دست آمده را روی سالاد بریزید و آن را خوب هم بزنید. سالاد را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه بیشتری به آن اضافه کنید.

5.

می توانید سالاد را بلافاصله نوش جان کنید یا آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. اگر سالاد را طی شب در یخچال نگه دارید و روز بعد آن را مصرف کنید، خوشمزه تر می شود. نوش جان.

2. سالاد فلفل دلمه ای قرمز و پنیر فتا

ترکیب فلفل دلمه ای قرمز، پیاز و پنیر فتا محشر می شود. تمام مواد اولیه موجود در این سالاد به بدن ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی می دهند و به روش های متنوع سلامتی بدن را افزایش می دهند. اگر دوست دارید شب ها شام سبک بخورید، پیشنهاد می کنیم حتما این سالاد را امتحان کنید. مطمئن باشید عاشق طعم و مزه خاص آن خواهید شد .

مواد لازم برای تهیه سالاد

  • فلفل دلمه ای در رنگ های مختلف: 150 گرم
  • رازیانه تازه: 70 گرم
  • پیاز میانه: یک عدد
  • پنیر فتای خرد شده: 50 گرم
  • سیر له شده: یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

  • روغن زیتون فوق بکر: دو تا سه قاشق غذاخوری
  • سرکه سفید: یک قاشق غذاخوری
  • سبزیجات خرد شده دلخواه (ریحان، نعناع، ترخون، جعفری و…): یک و نیم قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه

1.

اولین قدم برای درست کردن این سالاد دلچسب این است که سر فلفل دلمه ای ها را برش بزنید و هسته های آن ها را خارج کنید. سپس فلفل ها را خلالی خرد کنید.

2 .

رازیانه را نازک خرد کرده و پیاز را هم ریز خرد کنید. یک کاسه میانه بردارید و در آن فلفل دلمه ای های خلالی خرد شده، پیاز، رازیانه، پنیر فتا و سیر را با هم ترکیب کنید.

3.

حالا در یک کاسه کوچک سس سالاد را تهیه کنید. برای این کار روغن زیتون فوق بکر، سرکه سفید، سبزیجات خرد شده دلخواه خود، نمک و فلفل را خوب با هم مخلوط کنید.

4.

سس را روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید. روی کاسه سالاد را بپوشانید و سالاد را برای مدت زمان کافی در یخچال قرار دهید. از خوردن این سالاد مجذوب کننده لذت ببرید.

3. سالاد فلفل دلمه ای قرمز و اسفناج

در مقاله امروز خواص فلفل دلمه ای قرمز را بررسی کردیم. قبلا هم در این مقاله 15 خاصیت بی نظیر اسفناج و طرز تهیه 3 غذا لذیذ با آن فواید اسفناج را در اختیارتان قرار داده ایم. این سالاد بسیار سالم و مقوی است. تهیه این سالاد بیشتر از حدود 20 دقیقه وقتتان را نمی گیرد.

مواد لازم

  • اسفناج خرد شده: 200 گرم
  • فلفل دلمه ای قرمز: یک عدد
  • پنیر پارمزان رنده شده: نصف فنجان
  • روغن زیتون: یک چهارم فنجان
  • سرکه سیب: یک چهارم فنجان
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه

1.

برای تهیه این سالاد مغذی اول از همه سر فلفل دلمه ای را برش بزنید و هسته های آن را بیرون بیاورید. سپس فلفل دلمه ای را خرد کنید. پنیر پارمزان را هم رنده کنید.

2.

یک کاسه بزرگ بردارید و اسفناج، فلفل دلمه ای قرمز و پنیر پارمزان رنده شده را با هم ترکیب کنید.

3 .

در یک کاسه کوچک روغن زیتون، سرکه سیب، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

4.

سس را روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید. سالاد شما به همین سادگی آماده است. نوش جان.

کلام آخر

فلفل دلمه ای قرمز خواص متعددی برای سلامتی بدن دارد. این فلفل ارزش غذایی بالایی دارد. این میوه یا سبزی منبع عالی ویتامین C، ویتامین A، فیبر و فولات به تعداد می رود. این فلفل همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارد و به همین دلیل ممکن است از شما در برابر بیماری های مختلف از جمله بیماری قلبی و عروقی و بعضی از انواع سرطان ها محافظت کند . ترکیبات موجود در این نوع فلفل ممکن است به محافظت از شما در برابر بیماری های التهابی مانند آرتریت کمک کنند.

اگر به سبزیجات نایت شید حساسیت دارید، باید از مصرف فلفل دلمه ای قرمز اجتناب کنید. فلفل دلمه ای قرمز را می توانید گریل، سرخ و رست کرده یا آن را به صورت خام مصرف کنید. در مقاله امروز وبلاگ کلشی ها مگ درباره خواص فلفل دلمه ای قرمز و ارزش غذایی آن صحبت کردیم و طرز درست کردن 3 سالاد دلچسب و مقوی با آن را آموزش دادیم. شما از فلفل دلمه ای قرمز در تهیه چه غذاهایی استفاده می کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ کلشی ها مگ را بخوانید.

منبع: style craze, natashas kitchen, low carb maven, all recipes

منبع: دیجیکالا مگ

به "15 خاصیت عجیب فلفل دلمه ای قرمز؛ از درمان سرطان تا پیشگیری از ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 خاصیت عجیب فلفل دلمه ای قرمز؛ از درمان سرطان تا پیشگیری از ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید