بازگشایی دانشگاه های لرستان از 17 خرداد منجر به فاجعه ای جبران نشدنی می گردد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه لرستان در نامه ای خطاب به استاندار نوشتند: بازگشایی دانشگاه های استان لرستان از 17 خرداد، حتی با وجود رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشتی منجر به فاجعه ای جبران نشدنی خواهد شد.

بازگشایی دانشگاه های لرستان از 17 خرداد منجر به فاجعه ای جبران نشدنی می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ کلشی ها، جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه لرستان در نامه ای خطاب به سیدموسی خادمی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان و استاندار لرستان در مورد بازگشایی دانشگاه ها نوشتند: بازگشایی دانشگاه های استان از 17 خرداد و در شرایط کنونی، حتی با وجود رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشتی منجر به فاجعه ای جبران نشدنی خواهد شد چراکه تمام فضا های دانشگاه از کلاس درس و سلف سرویس گرفته تا خوابگاه های دانشجویی و سرویس ایاب و ذهاب، همگی منجر به تجمع اجتناب ناپذیر دانشجویان می شوند.

در این نامه آمده است:

همانطور که می دانید با وجود کوشش های شبانه روزی کادر درمانی و پروتکل های بهداشتی موجود، هنوز هم سایه این ویروس نحس از سر جامعه ما کم نشده است و متاسفانه شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن هستیم.

با توجه به سخنان ریاست محترم جمهور در جلسه ملی ستاد مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها در 17 خردادماه، ذکر چند نکته را به عنوان نماینده دانشجویان دانشگاه لرستان لازم می دانیم:

بنا بر گزارشات روزانه آمار مبتلایان، استان لرستان و به خصوص شهرستان خرم آباد در بدترین شرایط موجود در سه ماهه اخیر واقع شده است.

در این شرایط بازگشایی دانشگاه های استان حتی با وجود رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشتی منجر به فاجعه ای جبران نشدنی خواهد شد چراکه تمام فضا های دانشگاه از کلاس درس و سلف سرویس گرفته تا خوابگاه های دانشجویی و سرویس ایاب و ذهاب، همگی منجر به تجمع اجتناب ناپذیر دانشجویان می شوند.

دانشگاه لرستان به عنوان دانشگاه مادر استان با حدود 12 هزار دانشجو از سراسر کشور بخصوص استان هایی مثل خوزستان و اصفهان که 3 هزار نفر از ایشان در خوابگاه های دانشجویی زندگی می نمایند قطعا توان کنترل این بیماری را ندارد و بازگشایی خوابگاه های دانشجویی درصد ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

از طرفی اگر برگزاری کلاس ها به صورت حضوری، برای دانشجویان اختیاری باشد باعث جا ماندن عده زیادی از دانشجویان از دروس ترم جاری می گردد و این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که احتمال اینکه برخی از اساتید جانب عدالت را در مورد دانشجویان غایب رعایت ننمایند، وجود دارد.

در صورت ارائه دروس به شکل اختیاری موجب می گردد دانشجویان بومی شهرستان به راحتی در کلاس ها شرکت نمایند و این خود سبب عقب افتادن دانشجویان خوابگاهی می گردد که نمی توانند در کلاس ها حضور پیدا نمایند.

با توجه به نکات گفته شده و شرایط موجود از حضرتعالی به عنوان رییس ستاد مقابله با کرونا در استان لرستان انتظار می رود که تصمیم قاطع و عاقلانه خود را در مورد بازگشایی دانشگاه های استان در تاریخ 17 خرداد اعلام کنید تا شرایط دروس و امتحانات این ترم برای اساتید و دانشجویان تعیین شده و بلاتکلیفی حاصل از شرایط بوجود آمده برای همه برطرف گردد.

اسامی امضاءنمایندگان این نامه:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان

شورای هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه لرستان

شورای هماهنگی انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازگشایی دانشگاه های لرستان از 17 خرداد منجر به فاجعه ای جبران نشدنی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی دانشگاه های لرستان از 17 خرداد منجر به فاجعه ای جبران نشدنی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید