ایده انتخاب لوستر برای منزل

به گزارش وبلاگ کلشی ها، لوستر سازی نیازمند تجربه و دقت بسیار بالایی می باشد که تنها از عهده افراد متخصص در این زمینه بر می آید. لوستر سازی مهر و ماه یکی از برترین انواع لوستر سازی ها در کرج , تهران , فردیس و … می باشد. قبل از خرید لوستر لازم است اطلاعاتی را در آن زمینه داشته باشید که امروز در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

ایده انتخاب لوستر برای منزل

تولید لوستر در ایران یکی از تولیدات قدیمی است و چون این کار بسیار ظریف و حساس است نیاز به دقت و سلیقه بسکمک دارد. تولید لوستر نیاز به هنر و مهارت فراوان دارد و باید ریزه کاری های فراوان آن را در نظر گرفت. صنعت لوسترسازی ایران با سابقه ای بیش از نیم قرن فعالیت، آمیخته ای از هنر و صنعت را به جهان عرضه می کند که در آسیا و خاورمیانه مقام اول را داشته و در جهان هم از نام و رسم مناسبی برخوردار است. تولیدات لوستر ایران به دلیل ذوق و سلیقه ای که در آن به کار گرفته می شود.

تلفیق نور لوستر، دیوارکوب و آباژور در اتاق نشیمن و پذیرایی می تواند به تناسب نورپردازی و زیباتر شدن فضای این قسمت از خانه کمک کند.

ایده هایی برای انتخاب لوستر در منزل :

  • لوسترهایی با حبابهای سرپایین :

لوسترهایی که حباب سرپایین دارند برای آشپزخانه و میزغذاخوری مناسب تر هستند زیرا نور را به سمت سوژه که غذای روی میز غذاخوری یا میز آشپزخانه است، متمرکز میکنند. معمولا لوستر هایی که حباب های سرپایین دارند با نام لوستر آشپزخانه نیز شناخته می شوند.

اگر ویترین یا کابینتهای شیشهای هم دارید، استفاده از لامپهای رنگی داخل کابینت و ویترین، نمای خوبی به محیط خواهد داد. ترکیب هالوژنها با لوستر آویز در آشپزخانه و فضای اوپن و میز غذاخوری هم بسیار چشمنواز میشود. شک نکنید!

  • لوسترهای فانتزی :

برای اتاق نشیمن و هال که حالت غیررسمی تری دارد، استفاده از طرح های فانتزی هم ایده خوبی خواهد بود. تنوع طرح های فانتزی برای انتخاب لوستر اتاق نشیمن بسیار زیاد است. لوستر هایی که دارای شیدهای چندشاخه هستند، میله هایی که روی آنها لامپ های مختلف تعبیه شده و انواع مختلفی از ایده های فانتزی طراحان خلاق می تواند به زیبایی، اتاق نشیمن را برایتان مجذوب کننده و دوست داشتنی کند.

یادتان نرود رنگ در انتخاب لوستر پذیرایی و نشیمن نکته مهمی است و باید تناسب رنگ های مکمل یا متضاد را برای فضایتان در نظر بگیرید.

اگر فضای پذیرایی و هالتان از هم جدا نیست و دیواری بین این دو فضا وجود ندارد، مهم است که بین لوستر هال و پذیرایی تان تناسب برقرار کنید. اینکه هر دو جفت باشند قاعدتا انتخاب هوشمندانه تری است.

  • لوسترهایی با حباب و کلاهک سربالا:

اگر اتاق خوابتان دقیقا با نامش هماهنگی دارد و فقط برای خوابیدن و استراحت مورد استفاده قرار میگیرد، بهتر است از لوسترهایی با حباب یا کلاهک سربالا استفاده کنید تا تمرکز نور بیشتر روی سقف باشد و نور مستقیم و شدید روی تخت نیافتد.

در این صورت برای مطالعه شبانه میتوانید از آباژور یا دیوارکوبها استفاده کنید و برای رفع کمبود نور در هنگام حاضر شدن یا آرایش کردن هم از هالوژنها و نورهایی که در بالای میز آرایش نصب میشود، استفاده کنید.

  • لوستر کریستالی

برای سبک زیبا، لوستر کریستالی درخشنده را انتخاب کنید. کریستال های درخشان در این نوع لوستر، یک دکوراسیون چشمگیر را ایجاد می کنند.

  • لوستر کریستال شبیه طبل

در این طرح لوستر، همان طور که از نام آن مشخص است، لوستر ظاهری شبیه به طبل دارد. مانند سایرین، لوسترهای طبل با هر سبکی قابل یافت است. این لوسترها معمولاً از فلز ساخته می شوند.

  • لوستر امپراطوری

سبک امپراطوری بسیار رسمی و سنتی است. این لوستر شامل 2 بخش است. قسمت بالا به شکل مخروط است و قسمت پایین یک زنگ یا کاسه معکوس است. کل واحد مجموعه ای از چراغ ها و کریستال های کوچک است. یک سبک محبوب لوسترهای امپراتوری، سبک فرانسوی است.

  • لوسترها شِید یا کلاهک دار:

لوسترهای شید دار یا لوسترهایی که هر شاخه از لامپ آن را کلاهکی مانند شید یک عدد آباژور کوچک در آغوش گرفته است، بیشتر مناسب کلاسیک پسندانند. این سبک از لوسترها که نور را تلطیف می کنند و از پخش نور به صورت مستقیم جلوگیری به عمل می آورند، واقعا زیبا و چشم نوازند. از این سبک معمولا برای خانه هایی با سبک سنتی و یا با لوستر سلطنتی استفاده می شود.

اگر دوست دارید به سراغ این دست از لوسترها بروید اما از طرفی نور زیاد را بیشتر می پسندید، باید حواستان باشد که در نورپردازی از مکمل هایی مانند هالوژن و دیوارکوب و… هم استفاده کنید تا فقدان نور مستقیم این لوسترها جبران شود.

  • لوسترهایی با حباب و کلاهک سرپایین:

اگر اتاق خوابتان صرفا برای خوابیدن نیست و برای کار کردن و درس خواندن و… هم از آن استفاده می کنید، بهتر است لوسترهایی با حباب و کلاهک سرپایین خریداری کنید. در این صورت، نور کافی در اختیار خواهید داشت.

جمع بندی :

صنایع لوسترسازی مهروماه بابیش از 35 سال سابقه درخشان درزمینه طراحی و تولید انواع لوستر و چراغ های تزئینی درخدمت مشتریان عزیز میباشد. این مجموعه با کادر مدیریتی وفنی مجرب بادرنظر گرفتن تمام سلایق یکی از پیشگامان عرصه نورپردازی در کشور به شمار می آید. تمام محصولات ما در بخش های مختلف و مورد نیاز ریختگی ، آبکاری ، پرداخت کاری ، مونتاژ و کنترل کیفیت به تولید رسیده و به بازار عرضه میشود .

منبع: اتاق

به "ایده انتخاب لوستر برای منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده انتخاب لوستر برای منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید