تغییر شگفت انگیز در سالن های زیبایی استانبول

به گزارش وبلاگ کلشی ها، سالن های زیبایی استانبول ، به حرفه ای بودن معروف هستند. ترکیه را می توان یکی از کشورهایی دانست که نه تنها در زمینه صنعت، بلکه در زمینه خدمات مد و زیبایی نیز در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است .ترک ها به ظاهر افراد بسیار توجه می نمایند و صد البته توجه و مراقبت های زیبایی در خانم ها در ترکیه نسبت به دیگر کشور های منطقه بسیار بیشتر است. تبحر زنان ترک در آرایشگری، هر خانمی را ترغیب می نماید تا حتما به سالن های زیبایی این کشور سر بزند. شما می توانید برترین خدمات آرایشی زنانه با مناسب ترین قیمت ها را در ترکیه به خصوص در شهر بزرگ استانبول پیدا کنید. در ادامه مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا برترین و معروف ترین سالن های زیبایی استانبول را به شما معرفی کنیم.

تغییر شگفت انگیز در سالن های زیبایی استانبول

تاریخچه پیدایش سالن های زیبایی استانبول در کشور ترکیه

وقتی به تاریخ کشور ترکیه نگاه می کنیم متوجه می شویم که موهای زنان، قرن ها پیش در این کشور آنقدر بلند بود که بدون هیچ گونه مداخله ای در کوتاه کردن یا مرتب کردن، تا به کمر و حتی پاشنه پا نیز می رسید. در قرن 18 در زمان زمامداری سلطان محمود دوم و عصر لاله، زنان این کشور توانستند نمونه هایی از مدل های موی زنان اروپایی را ببینند و تحت تأثیر آن ها قرار گرفتند. زنان ترکیه به خصوص زنان دربار پادشاهی شروع به کوتاه کردن موهای خود با قیچی کردند و بعلاوه از انواع جواهرات برای تزیین موهای خود استفاده می کردند. در این زمان تغییر و تحول در آرایشگری استانبول شروع شد.

در جریان جنگ های روسیه در سال 1917، دو نفر آرایشگر زن به استانبول آمدند که معروفترین آنها مایکل و جورج بودند. یک نفر نیز از دست سزار آلمان و دیگری از فرانسه گریختند و به استانبول آمدند. در آن سال تعداد آرایشگران زن در استانبول شاید بیش از 10 نفر نبود. معروف ترین آرایشگر زن در آن موقع در شهر استانبول بلزین و شاگردش مارسال بود که در آن سال ها بسیار پیروز شدند و به معروفیت زیادی رسیدند. تخمین زده می گردد میزان دستمزد برای هر نفر 10 کروش بود در حالی که روزانه بلزین توانسته بود 450 لیر عایدی داشته باشد. آرایشگاه بلزین و شاگردش، در جاده استقلال قرار داشت و حدود 30 نفر در آنجا کار می کردند.

طی سالهای 1930 تا 1950 بعضی آرایشگر های زنانه غیر مسلمان به نام های Jorji، Mina، Marsel، Ferdinant، Edmon، Onnik و برادران نینو، Vili، Hanri kasar، Jul Halama، Viktor، Ispiro و… در شهر استانبول مشغول به کار شدند. ویلی بعدها یک مسلمان شد و نام Veli Acar را اخذ کرد. در سال 1929، اولین آرایشگر زن به آنکارا آمد که Petro Vasiliç نام داشت و بعد از اخذ شهروندی ترکیه، نام Şükrü Moray را برای خود انتخاب کرد. پس از او، آرایشگرهای دیگر آنکارا به نام هایMustafa Süsler, Celal Çınar, Fikri Erbaş و… به ترکیه آمدند. در ازمیر هم می توان آرایشگرهای بسیار معروف مثل Şükrü Akan, Hasan Vardar, Yaşar Vicdanlı ve Bedri Öztoprak را نام برد که از 60 سال پیش خدمات بسیار گران بهایی را در این صنعت به زنان و مردان ترکیه ارائه داده اند.

خدمات قابل ارائه در سالن های زیبایی استانبول

سالن های زیبای استانبول تنها برای کوتاهی مو و آرایش نیستند، شما حتی می توانید در زمانی که آرایشگری روی موهایتان کار می نماید از خدمات مانیکور و پدیکور دست و پا نیز بهره ببرید. معمولاً کوتاهی و آرایش مو همراه با خدمات ابرو و وکس ارائه می گردد؛ بنابراین شما پس از مراجعه به سالن زیبایی در مدت کوتاهی همه احتیاجهای زیبایتان را می توانید رفع کنید. معمولاً دو نفر به موها و یک نفر یا دو نفر به ناخن های شما به طور همزمان رسیدگی می نمایند.

شما در سالن های زیبایی استانبول ملکه بودن را احساس خواهید کرد و اما نباید فراموش کنید که باید به تمامی افراد به علاوه فردی که موهایتان را شستشو می دهد و برای کوتاهی و آرایش آماده می نماید انعام بدهید. انعام را هم می توانید به خود افراد هم هنگام پرداخت صورتحساب پرداخت کنید. به طور تقریبی 15 درصد صورت حساب اصلی شما مربوط به انعام خواهد بود. جالب است بدانید لازم نیست برای مراجعه به آرایشگاه مدنظر خود در شهر بزرگ استانبول نوبت بگیرید یا به عبارتی دیگر آن جا را رزرو کنید.

چرا سالن های زیبایی استانبول به محبوبیت جهانی رسیده اند؟

ترک ها به ظاهرشان بسیار توجه می نمایند و البته که مراقبت های زیبایی و توجه خانم ها در ترکیه نسبت به سایر کشور های منطقه ها دیگر بیشتر است. کشور ترکیه از کشورهایی است که در سال های اخیر، هم در زمینه صنعت و هم در زمینه خدمات زیبایی و مد پیشرفت قابل توجهی داشته است.

معروف ترین سالن های زیبایی مردانه و زنانه شهر استانبول

نام بردن معروف ترین و برترین سالن های زیبای استانبول کار آسانی نیست. سلیقه افراد و احتیاجهای آنها با هم فرق دارد و بازار رقابتی سالن های زیبایی در استانبول آنقدر گرم است که به سختی می توان یک سالن را به عنوان برترین معرفی کرد. رتبه بندی های بسیاری برای شناسایی برترین سالن های زیبایی زنانه و مردانه در استانبول وجود دارد که با یک جستجوی ساده می توانید آنها را پیدا کنید و نظرات مشتریان قبلی را در مورد ارائه خدمات و هزینه های آنان جویا شوید. در ادامه مقاله معروف ترین سالن های زیبایی استانبول را به شما معرفی می کنیم:

1. سالن زیبایی هیر مافیا | Hairmafia

قطعاً این سالن یکی از برترین سالن های زیبایی استانبول است. هیر مافیا به انتخاب مخاطبان سایت yelp در رتبه نخست برترین سالن های زیبایی استانبول قرار گرفته است. شعار این سالن این است اگر صبح یک مدل موی بد ببینم اهمیت نمی دهم، اگر ظهر آن را ببینم می گویم که اتفاقی است، ولی اگر عصر هم آن را ببینم خودم کوتاهش خواهم کرد.

البته نباید فراموش کنید که قبل از رفتن به این سالن معروف باید نوبت بگیرید. این سالن مشتریان زیادی دارد و همواره شلوغ است اما یکشنبه ها تعطیل می باشد.

  • آدرس: استانبول، منطقه شیشلی، خیابان ایهلامور، کوچه حاجی امینه، پلاک شماره 23-34365
  • Ihlamuryolu Cad./hacı Emine Efendi Sok. No:23, 34365 Şişli, Turkey
  • شماره تماس: 00902122466979

2. سالن زیبایی توپراک شکر | Toprak Şeker Kuaför

این سالن نیز یکی دیگر از برترین سالن های زیبایی استانبول است. سالن زیبای توپراک شکر در منطقه کادیکوی استانبول قرار گرفته است. اگر در پی روشن کردن رنگ موهای خود هستید این آرایشگاه منحصر به فرد ترین خدمات را ارائه می دهد. کارمندان این سالن، بسیار حرفه ای هستند و هر روز برای ده ها مشتری کار انجام می دهند. رنگ مو، کوتاهی مو، انواع شینیون مو، انواع کراتین، انواع تتو، آرایش، کاشت، ترمیم ناخن و… از خدمات این سالن معروف می باشد.

  • آدرس: استانبول، منطقه کادیکوی، محله فنریول، خیابان فخرالدین گوکای، شماره 50-34724
  • Fener Yolu Mah., Fahrettin Kerim Gökay Cad. No:50, 34724 Kadıköy/İstanbul, Turkey
  • شماره تماس: 009002163867023

3. سالن زیبایی هانده هالوک | Handehaluk

سالن زیبایی هانده هالوک از معروف ترین سالن های زیبایی استانبول است که یک خواهر و برادر ترک آن را تاسیس نموده و اداره می نمایند. حوزه تخصصی این سالن، پوست شماست و برترین ماسک های تقویتی و زیبایی را در این سالن می توانید پیدا کنید. این سالن در زمینه گریم صورت و آرایش مو به صورت تخصصی خدمات ارائه می دهد و چهره شما را مانند یک سوپراستار می نماید.

  • آدرس: استانبول، منطقه بشیکتاش، کوچه کورو لوازم، شماره پلاک 1-34340
  • Levazım, Koru Sokağı No:1, 34340 Beşiktaş/İstanbul, Turkey
  • شماره تماس: 00905331111146

4. خانه زیبایی | Bilss Makas

از دیگر سالن های زیبایی استانبول، خانه زیبایی Bilss Makas است. این سالن به عنوان یک مکان مجهز قابل توجه جوانان شهر استانبول قرار گرفته است. این سالن مخصوص آرایش و پیرایش جوانان می باشد. در سطح شهر استانبول چند شعبه از این سالن را خواهید دید. علاوه بر آرایش صورت و مو می توانید به زیبایی بی میزان درباره ناخن هایتان در این سالن برسید. فضای این سالن به کافه نیز شباهت دارد و در مدت انتظار می توانید برترین مجله های مد جهان را ورق بزنید و برترین قهوه های ترک را نوش جان کنید، از رفتن به این سالن پشیمان نخواهید شد و می توانید چهره متفاوتی از خودتان را در این سالن تجربه کنید.

  • آدرس: استانبول، منطقه بی اوغلو، محله کول اوغلو، خیابان سیراسلویلر، شماره 70a- 34433
  • Kuloğlu Mah, Sıraselviler Cd. No:70/A, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey
  • شماره تماس: 00902122438911

5. سالن زیبایی سان | San Bayan Kuaför

سالن زیبایی سان از دیگر سالن های زیبایی استانبول است که در سطح این شهر شعبات زیادی دارد. کلیه خدمات آرایشگاهی مانند اصلاح، میکرو، مانیکور و پدیکور و… در این سالن انجام می گردد. San Kuaför به عنوان یکی از معروف ترین سالن های زیبایی این شهر از سال 1989 تا به الان یکی از پیشگامان صنعت آرایشگری در استانبول است. شما حتی می توانید فهرست قیمت های انواع خدمات ارائه شده در این سالن را از وبسایت Sancoiffure مشاهده کنید.

  • آدرس: استانبول، منطقه آتاشهیر
  • Ataşehir Bulvarı 42 AdaGardenya 7/1 D:5 Ataşehir
  • شماره تماس: 02164559638

6. سالن زیبایی ارهان دلن | Erhan Delen Bayan Kuaför

این سالن از دیگر سالن های زیبایی معروف در استانبول است که به واسطه کادر مجرب و با تجربه اش، به راحتی و با اطمینان می توانید کار خود را در اینجا انجام دهید. برای نوبت گرفتن در این سالن به صورت اینترنتی می توانید اقدام کنید و از خدمات مختلف این سالن معروف، بهره مند شوید.

  • آدرس: استانبول، منطقه بشیکتاش، محله کوروچشمه (Kuruçeşme)
  • Kuruçeşme Mahallesi Kırbaç Sokak No:6 Beşiktaş/İSTANBUL (Suada Karşısı)
  • شماره تماس: 05331284039

7. سالن زیبایی اقتصادی | Mali Kuaför

این سالن 35 سال است که در این حوزه حضور دارد و از قدیمی های صنعت آرایشگری و زیبایی استانبول به شمار می رود. این سالن دو شعبه در استانبول دارد و به ارائه انواع خدمات آرایشگری می پردازد. کادر مجرب این سالن در سطح بین المللی آموزش می بینند و یکی از پرطرفدار ترین سالن های زیبایی استانبول بین خانم ها می باشد. یکی از شعبه های این سالن در منطقه آوجیلار و شعبه دیگر در منطقه فلوریا استانبول واقع شده است.

  • آدرس: استانبول، منطقه آوجیلار، طبقه زیرین Pelican Mall
  • Selvi Sk. No:25 E-5 üzeri Pelican Mall AVM zemin kat Avcılar / İstanbul
  • شماره تماس: 02125741955

8. سالن آرایش و زیبایی | Erdem Kiramer

این سالن یک سالن آرایشی مجلل، شیک و فوق العاده مخصوص خانم ها است. این سالن قدمت دار و کهن در استانبول بیش از پنجاه سال پیش، اولین شعبه خود را در استانبول تاسیس کرد و اکنون هفت شعبه در استانبول دارد که هر کدام از شعبه های آن از دیگری بهتر و مجهز تر هستند. همه شعبه ها آرایشگرهای درجه یک دارند و با رفتن به این آرایشگاه علاوه بر آن که می توانید با جدیدترین مدل های مو و آرایش روز جهان آشنا شوید، می توانید برترین خدمات در زمینه کاشت ناخن و اکستنشن را نیز دریافت کنید. بعلاوه اگر در پی رنگ کردن موهایتان هستید، این سالن برترین خدمات رنگ مو را ارائه می دهد. برای آشنایی بیشتر با این آرایشگاه و بعلاوه وقت گرفتن در شعبات مختلف آن می توانید به صفحه اینستاگرامی @aquaerdemkiramer مراجعه کنید.

9. سالن زیبایی سان در آجی بادم

سالن سان اخیراً در استانبول محبوب و مشهور شده است. این سالن از برترین سالن های زیبایی استانبول است که در سال های اخیر بسیاری از بازیگران و هنرمندان به آنجا رفته اند و با اشتراک گذاری هنرمندان در شبکه های اجتماعی، این آرایشگاه به محبوبیت بسیار بالایی رسید. اگر در پی جایی برای کوتاهی و رنگ کردن موهای خود در استانبول هستید به شما پیشنهاد می کنیم به این سالن معروف مراجعه کنید. بعلاوه این سالن از معروف ترین سالن های زنانه در استانبول در زمینه مدل موهای عروس، رنگ مو و مراقبت زیبایی روزانه است.

  • آدرس : استانبول، جاده آجی بادم، بیاز کوشک، پلاک 103
  • شماره تماس: 902165453748+

10. سالن زیبایی بایرام بال در بایرام پاشا

آرایشگاه بایرام بال، بزرگترین آرایشگاه زنجیره ای در ترکیه می باشد که خدمات مراقبتی زیبایی ارائه می دهد. خدمات موی این سالن بسیار معروف است اما باید در نظر داشته باشید که شعبات بایرام بال هم مخصوص آقایان و هم مخصوص خانم ها می باشد. در صورتی که در پی برترین آرایشگاه در آنتالیا هستید این مورد می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

  • آدرس: استانبول، بایرام پاشا، کوجاتپه، مرکز خرید فروم استانبول پلاک 34045
  • شماره تماس: 902124370001+

11. سالن زیبایی بلک و وایت در خیابان بغداد

آرایشگاه بلک و وایت از سال 1999 در استانبول مشغول به کار شد. این سالن دارای کادری مجرب در زمینه خدمات زیبایی خانم ها می باشد که همین از مهمترین دلایل پیروزیت این سالن است. این سالن علاوه بر قدمت بالا، توانسته است خود را با احتیاجهای روز بانوان در زمینه مو، زیبایی و خدمات مراقبتی همسو نگه دارد.

  • آدرس: استانبول، جاده بغداد، سوآدیه خیابان نوتر پلاک 28ب
  • شماره تماس: 902163858463+

سالن زیبایی ایرانی در استانبول

بعضی سالن های زیبایی در استانبول وجود دارند که ویژه کشورهای اطراف ترکیه مانند ایران هستند. برای مثال سالن هایی وجود دارند که افرادی با تابعیت ایرانی در آنجا کار می نمایند، یا افرادی که از کشورهای دیگر در این آرایشگاه فعالیت می نمایند. بعلاوه ممکن است این سالن ها دوره های آموزشی حرفه ای را زیر نظر برجسته ترین آرایشگران ترک برگزار نمایند.

هزینه خدمات زیبایی، آرایشی و مراقبتی در سالن های زیبایی استانبول

اغلب هزینه های خدمات بهداشتی و آرایشی در ایران و کشورهای دیگر بسیار بالاست. این بالا بودن قیمت در ایران باعث شده است که همه نتوانند از خدمات آرایشی بهره ببرند و به همین علت؛ این خدمات اغلب تنها به یک قشر خاص مربوط می گردد، اما در ترکیه اصلا اینطور نیست و در کشور ترکیه به طور تقریبی هر قشری می تواند از این خدمات بهره ببرد.

هزینه سفر و مدیریت آن برای گردشگران بسیار مهم است. اگر قصد دارید طولانی مدت در استانبول بمانید قطعاً شما یا همسفران تان به استفاده از خدمات بهداشتی و آرایشی احتیاج پیدا خواهید کرد. این خدمات دارای هزینه هایی هستند که به هزینه محاسبه نشده در مسافرت مشهورند. ما در این مقاله، فهرستی تقریبی از هزینه خدمات زیبایی در ترکیه را برای شما آماده کردیم تا بتوانید هزینه های خود را در سفرتان مدیریت کنید:

  1. هزینه شینیون مو: 100 تا 250 لیر
  2. هزینه کراتین مو: 500 تا 1120 لیر
  3. هزینه پدیکور ناخن: 30 تا 120 لیر
  4. هزینه مانیکور ناخن: 30 تا 120 لیر
  5. هزینه کوتاهی مو: 100 تا 320 لیر
  6. هزینه اصلاح صورت و ابرو: 50 تا 100 لیر
  7. سشوار مابین 20 الی 55 لیر
  8. بافت مو مابین 70 الی 280 لیر
  9. رنگ ریشه مو مابین 115 الی 325 لیر
  10. رنگ کل مو مابین 230 الی 520 لیر
  11. لایت مو مابین 230 الی 520 لیر
  12. لاک ژل دست مابین 30 الی 150 لیر

نتیجه گیری

کشور ترکیه به علت همسایگی با ایران، مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی است. ترکیه از نظر فرهنگی به ایران کمی نزدیک است و هزینه های این کشور برای ایرانیان نسبتا مناسب است. همگی این دلایل باعث شده است تا ایرانیان زیادی برای گردش، خرید یا انجام خدمات زیبایی به این کشور سفر نمایند. زیبایی زنان ترک، خانم های ایرانی را وسوسه می نماید تا حتما یک بار هم که شده از خدمات سالن های زیبایی این کشور بهره ببرند و حس سوپراستار بودن را تجربه نمایند. اگر قصد سفر به کشور زیبای ترکیه را دارید، حتما وبلاگ کلشی ها را دنبال کنید تا با جاذبه های دیدنی ترکیه آشنا شوید.

سوالات متداول

1. کدام سالن زیبایی برای انجام خدمات مو مناسب تر است؟

سالن زیبایی Erdem Kiramer، چرا که طبق نظرسنجی های صورت گرفته، برترین سالن زیبایی در این زمینه می باشد.

2. هزینه سالن های زیبایی در استانبول چگونه است؟

هزینه های خدمات بهداشتی و آرایشی در ترکیه مناسب است طوری که هر قشری می توانند از آن بهره مند شوند.

3. آیا برای همه سالن های زیبایی استانبول باید از قبل نوبت بگیریم؟

خیر؛ برای بیشتر سالن ها احتیاج به معین نوبت نیست اما برای یک سری سالن ها بهتر است از قبل نوبت بگیرید.

منبع: الی گشت

به "تغییر شگفت انگیز در سالن های زیبایی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر شگفت انگیز در سالن های زیبایی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید