اپل پردازنده های خود را فراوری خواهد نمود

به گزارش وبلاگ کلشی ها، بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل در حال توسعه سه پردازنده مخصوص برای رابانه و لپ تاپ های خود است.

اپل پردازنده های خود را فراوری خواهد نمود

به گزارش خبرنگار ، بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل میخواهد تا رایانه ها و لپ تاپ های این مجموعه را در سال 2021 با پردازنده های فراوری شده توسط خود به بازار دنیای عرضه کند.

طبق گزارش ها، شرکت مورد نظر در حال فعالیت بر روی سه مدل پردازنده متفاوت است که ساختار مشابه با پردازنده A14 گوشی های آیفون دارند، اما قرار شده تا بسیار سریع تر عمل نمایند. با توجه به این اطلاعات انتظار می رود که حداقل یک محصول رایانه ای از سوی اپل با پردازنده مخصوص این شرکت در سال آینده به بازار دنیای عرضه گردد.

پردازنده های در حال ساخت با طراحی و معماری ARM تعیین شده و قرار است توسط کارخانه TSMC و یا Taiwan Semiconductor Manufacturing Company ساخته شوند. لازم به ذکر است این مجموعه در حال حاضر نیز فراوری پردازنده های شرکت اپل را در اختیار دارد. هنوز تعیین نیست که کدام یک از محصولات شرکت اپل قرار است تا اولین مدل بهره مند از پردازنده های جدید باشند، اما بعضی تحلیلگران معتقدند که محصول مورد نظر یک مک بوک خواهد بود.

علت این باور آن است که رقابت با پردازنده های اینتل قرار گرفته در محصولات MacBook Pro و یا مدل های قدرتمند دیگر در حال حاضر برای شرکت اپل بسیار سخت است. با این حال انتظار می رود که اپل پس از فراوری پردازنده های خود کنترل بیشتری بر روی قدرت پردازش محصولات خود داشته باشد. این اقدام باعث می گردد که زمان فراوری لپ تاپ های شرکت اپل برای مدتی به تعویق بیفتد تا این مجموعه بتواند آزمون و خطا های خود را اعمال کند.

لازم به ذکر است که برنامه فراوری پردازنده مخصوص از سوی شرکت اپل مدتی است که شنیده می گردد و تقریبا از سال 2016 تا به حال ادامه داشته است، اما این اولین باری است که گزارش های این چنینی به این میزان جدیت گرفته است. انتظار می رود شرکت اپل تا سرانجام سال 2020 پردازنده های خود را به دنیا معرفی کند، با این حال امکان دارد این مجموعه برنامه های خود را به دلیل پیچیده بودن نحوه فراوری و اجرای پردازنده مدتی به عقب بیاندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اپل پردازنده های خود را فراوری خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل پردازنده های خود را فراوری خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید