ارسال 13 میلیون و 800 هزار بسته در سال 99، گزارش عملکرد تیپاکس

به گزارش وبلاگ کلشی ها، این روزها رقابت میان صنایع بیشتر از قبل شده و همه کسب وکارها، چه کوچک و چه بزرگ، در کوشش هستند تا با برجسته ساختن مزیت های رقابتی خود، مشتریان بیشتری را جذب نمایند. چراکه با فرایند رو به رشد دنیای امروز، درصورت ساده انگاری و نادیده گرفتن رقبا، از همتایان خود عقب خواهند ماند.

ارسال 13 میلیون و 800 هزار بسته در سال 99، گزارش عملکرد تیپاکس

یکی از مواردی که در این زمینه بسیار موثر است، ارائه گزارش عملکرد است. گزارشی که در آن، بسیاری از اطلاعات داخلی یک سازمان، از جهات مختلف مورد آنالیز قرار گرفته و شفاف سازی می گردد تا مشتریان بتوانند بی پرده از فرایند کار مجموعه ارائه دهنده سرویس یا خدمات انتخابی خود آگاه شوند و در نهایت، برترین انتخاب را داشته باشند.

حال اینکه تیپاکس به عنوان مجموعه ای 61 ساله که در زمینه ارائه خدمات پستی و لجستیکی فعالیت دارد نیز از این قافله عقب نمانده و گزارشی جامع از فرایند پیشرفت، چالش ها، آمار و ... را در طول 60 سال فعالیت خود (از ابتدای فعالیت تا خاتمه سال 99) منتشر نموده است. این گزارش در نوع خودش، شاید اولین گزارشی باشد که در این حوزه منتشر شده است.

این گزارش و آمار 60 ساله، نه تنها برای افراد و شرکت های فعال در زمینه لجستیک مفید است، بلکه خواندنش برای متخصصین، افراد دانشگاهی و عموم جامعه نیز می تواند جالب و خواندنی باشد.

گزارش جامع عملکرد تیپاکس در 94 صفحه تنظیم شده است و شامل معرفی تیپاکس، مشتریان و اصول مشتری مداری، لجستیک و نمایندگان، بسته ها، نوآوری ها، مسئولیت های اجتماعی و ... می گردد.

در این گزارش، علاوه بر ارائه دقیق تاریخچه و خدمات تیپاکس، به توضیح فرایند رشد صعودی آن در طول سال های فعالیتش و بعلاوه اقدامات نوآورانه ای مانند ای تیپاکس و مای تیپاکس پرداخته شده است. ارائه آماری دقیق از سال 99، مانند تعداد ارسال بسته، تعداد مشتریان، تعداد شکایات، تعداد مشتریان قراردادی، تعداد نمایندگی ها، تعداد ناوگان لجستیکی و ... از نکات جالب این گزارش است تا اطلاعات کاملی در اختیار مخاطب قرار گیرد. برای مثال این گزارش نشان می دهد که بیش از 13 میلیون و 800 هزار بسته در سال 99 با تیپاکس ارسال شده اند، تقریبا 9.2 بسته در ازای هر فرستنده!

معرفی زیرساخت عملیاتی تیپاکس و رشد و پراکندگی نمایندگی های آن، موضوع دیگری است که در این گزارش به تفصیل مورد آنالیز قرار گرفته است. معرفی نمایندگی ها در دل کویر، دریا و جنگل، پراکندگی و رشد نمایندگی ها و مطالبی از این دست در این گزارش مطرح شده است که می تواند برای سازمان های مختلف کارساز و برای افرادی که علاقمند به همکاری با تیپاکس هستند، مفید باشد.

نکته بسیار چشم گیر این گزارش، آمار شفاف و بی سانسور، حتی در زمینه پشتیبانی مشتریان (پاسخگویی و شکایات) است. آماری که اعتماد مخاطب را جلب می نماید و نشان دهنده صداقت در این گزارش، احترام به حقوق مشتری و پیگیری مسائل احتمالی آنها است. تیپاکس با 3.2 میلیون تماس ورودی در سال 99، بیش از 40 هزار ساعت پاسخگویی تلفنی به مشتریان خود داشته است.

معرفی نوآوری های تیپاکس در سال های اخیر، بخش دیگری از این گزارش را به خود اختصاص می دهد. اطلاعاتی مانند عملکرد 90 درصدی مای تیپاکس در استان تهران در سال 99 و یا بیش از هزار سفارش به وسیله مای تیپاکس در فروردین ماه 99، بعضی از آماری است که در مورد نوآوری های این مجموعه منتشر شده است.

عملکرد واحد منابع انسانی تیپاکس، قیف استخدام و همکاری با با سابقه ترین و بعلاوه جوانترین نیروها نیز در این گزارش مطرح شده که خواندن آن برای مخاطبین خالی از لطف نیست. این گزارش، با معرفی مسئولیت های اجتماعی و افتخارات تیپاکس در سال های اخیر به خاتمه خواهد رسید.

درنهایت با خواندن گزارش عملکرد تیپاکس در سال های طولانی فعالیتش، به عنوان مخاطبی علاقمند به حوزه لجستیک، بیش از پیش با پستی و بلندی ها و بعلاوه چالش های این صنعت و شرکت های پستی همانند تیپاکس، که از پیشگامان این صنعت بوده اند، آشنا خواهیم شد.

علاوه بر این، برای ما مشتریان جالب است که اطلاعات شفافی درباره آمارها و فرایند کاری سرویس دهندگان خدمات مختلف داشته باشیم تا با دید بازدتر بتوانیم از میان آنها، برترین را انتخاب کنیم. پس خواندن این گزارش را به شما نیز پیشنهاد می دهیم.

برای مطالعه گزارش جامع تیپاکس می توانید به این مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین

به "ارسال 13 میلیون و 800 هزار بسته در سال 99، گزارش عملکرد تیپاکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 13 میلیون و 800 هزار بسته در سال 99، گزارش عملکرد تیپاکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید