اردبیل با دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز کشور شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: اردبیل با دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز کشور شد.

اردبیل با دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز کشور شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کلشی ها از اردبیل، سیاوش محمدی در جمع وبلاگ کلشی ها در اردبیل با اشاره به پیش بینی شرایط جوی استان اردبیل گفت: آنالیز نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی فعال و سردی است که تا اوایل وقت روز آدینه تداوم خواهد یافت.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر دیروز از میزان بارش ها در شمال استان کاسته شد ولی در نواحی مرکزی و جنوبی استان بر میزان ناپایداری ها اضافه کرده شده و اوج بارش ها در این نواحی از عصر دیروز آغاز شده و تا ظهر امروز ادامه دارد و فقط در بعضی مناطق استان بارش پراکنده تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از اوایل وقت آدینه با کاهش پوشش ابر و صاف شدن آسمان هوای کاملاً سرد زمستانی در استان حاکم خواهد شد و افت دمای هوا در غالب مناطق استان محسوس پیش بینی می گردد.

محمدی ادامه داد: از روز یکشنبه با تشدید وزش باد جنوبی گرمیج از شدت برودت هوا قدری کاسته می گردد.

وی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد نیز گفت: رخداد مه و کاهش دید افقی، وزش باد خزری گاهی تند، افت محسوس دما دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان نمود: در پی این بارش ها در کلیه مناطق استان لغزندگی و یخبندان در معابر شهری و جاده های مواصلاتی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، کاهش دید افقی و کولاک برف، احتمال مسدود شدن بعضی راه های روستایی در مناطق مرکزی و جنوبی استان و اختلال در عملیات پروازهای فرودگاه اردبیل انتظار می رود.

محمدی اضافه کرد: توصیه ما به هم استانی ها این است که نسبت به صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، نمک پاشی و محلول پاشی در معابر برفی، اجتناب از سفرهای غیر ضروری و رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی و توقف عملیات عمرانی و ساختمانی اهتمام جدی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اردبیل با دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل با دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید