اجرای سیستم آبیاری نوین در بیش از 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه 40 درصد در مصرف آب بخش کشاورزی استان صرفه جویی شده است.

اجرای سیستم آبیاری نوین در بیش از 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

کرامتی امروز 26 شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایشهای دانشگاه ارومیه برگزار گردید، اضافه کرد: با استفاده از شیوه های نوین آبیاری، از زمان اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه تا به امروز، 290میلیون مترمکعب که 40 درصد را شامل می گردد در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز در 16 هزار و 503 هکتار از اراضی استان شبکه آبیاری نوین اجرا شده است، توضیح داد: در حوزه انتقال و توزیع شبکه از سال 93 تا به امروز 475 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که منجر به صرفه جویی 124 میلیون متر مکعب آب در سطع باغات و مزارع شد.

کرامتی اظهار کرد: در مورد اجرای پروژه های زراعت و باغبانی 166 میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را شاهد بودیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آور شد: اصلاح باغات قدیمی، توسعه کشت گلخانه ای، توسعه کشت گیاهان دارویی، اصلاح ارقام قدیمی ف استفاده از ارقام زودرس از جمله اقدامات سازمان در حوزه زراعت بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اهمیت توسعه کشت نشایی در استان یک بانک نشا مجهز در حال فعالیت بوده و دو بانک نیز در حال احداث است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای سیستم آبیاری نوین در بیش از 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سیستم آبیاری نوین در بیش از 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید