آیا افزایش هزینه های حج کارشناسی شده است؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست آمده، این پرسش مطرح می شود که آیا افزایش هزینه های حج کارشناسی شده است؟

آیا افزایش هزینه های حج کارشناسی شده است؟

عباس خداشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: براساس اعلام کشور عربستان امکان پذیرش افراد بالای 65 سال فراهم نشد؛ لذا زائران زیر 65 سال مشمول ثبت نام شدند و متقاضیان تشرف به حج تمتع از بین ثبت نامی های کاروان های حج سال 1399 که وجوه مربوطه را پرداخت نموده ، از 18 اردیبهشت اقدام به ثبت نام کردند.

وی در خصوص الزام تزریق واکسن مننژیت به زائران حج تمتع افزود: برنامه تزریق واکسن مننژیت همه ساله در برنامه تزریق زائران اعزامی وجود داشته است؛ بعلاوه در امسال با توجه به مشاهده فلج اطفال در بعضی از کشورهای اسلامی عربستان زائران بعضی از کشورها از جمله زائران ایرانی را ملزم به تزریق واکسن فلج اطفال نموده است.

خداشناس در خصوص دریافت هزینه اضافی از زائران اعزامی حج 1401 توضیح داد: در سالهای گذشته چند ماه قبل از اعزام زائران به مکه نیروهایی از سوی سازمان حج و زیارت به کشور عربستان اعزام می شدند و پس از انجام اقدامات لازم و برآورد قیمت ها نتیجه به حجاج اعلام میشد اما امسال حدود یک هفته پیش نیروهای سازمان حج و زیارت به عربستان اعزام شدند و پس از برآوردها معین شد که هزینه خدمات در این کشور افزایش یافته و این افزایش شامل تمام کشورهای حاضر می گردد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی توضیح داد: در این راستا تمام کشورهای اسلامی به اعتراض پرداختند و بعضی نیز اعلام کردند که امسال زائری اعزام نخواهند کرد. در این خصوص با انجام رایزنی ها و تصمیمات شورای عالی حج مقرر شد بخشی از هزینه های اعلام شده به وسیله زائران و بخشی دیگر از سوی سازمان حج و زیارت از محلهایی که قابل پیگیری است، پرداخت گردد.

خداشناس ادامه داد: در حج امسال تعداد 5065 زائر از استان در قالب 40 کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد 30 کاروان به تعداد 3900 زائر مدینه قبل و 10 کاروان به تعداد 1165 نفر مدینه بعد هستند.

وی در خصوص اعزام اولین کاروان خراسان رضوی به حج افزود: در حال حاضر تاریخ دقیق معین نشده اما طبق روال هر سال 26 خرداد اولین پرواز حجاج خراسان رضوی به حج صورت خواهد گرفت و آخرین کاروان اعزامی پنج تیر خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی مطرح کرد: زائران ثبت نامی در حج باید حداقل برای تزریق 2 دز واکسن کووید 19 که شامل سینوفارم و آسترازنکا بوده و مورد تایید عربستان است، اقدام نموده باشند و تا قبل از اعزام نیز نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام نمایند.

خداشناس ادامه داد: این دسته از مشمولان حج باید دز سوم و چهارم را براساس واکسن های مورد تائید عربستان یعنی سینوفارم و آسترازنکا تزریق نمایند.

منبع: همگردی

به "آیا افزایش هزینه های حج کارشناسی شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا افزایش هزینه های حج کارشناسی شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید