آخرین اقدامات برای مقابله با کرونا در دنیا ،10 سال حبس برای ناقلان عمدی کرونا در کویت

به گزارش وبلاگ کلشی ها، شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای دنیا و بالا رفتن آمار مرگ و میر به دلیل آن، و به تبع آن، رکود مالی در این کشورها، مقامات را بر آن داشته است تا برای جلوگیری از گستردش این ویروس دست به اتخاذ اقدامات تنبیهی برای کسانی نمایند که قوانین و مقررات را نقض می نمایند.

آخرین اقدامات برای مقابله با کرونا در دنیا ،10 سال حبس برای ناقلان عمدی کرونا در کویت

کویت یکی از کشورهایی است که از همان ابتدا اقدامات سختی برای ممانعت از سرایت کرونا داشته است. مجلس این کشور امروز سه شنبه (پنج فروردین) با تصویب قانونی گفت که هر کس از روی عمد موجب انتقال ویروس کرونا گردد یا تدابیر احتیاطی برای پیشگیری از شیوع این ویروس را نقض کند، ضمن پرداخت جریمه، مجازاتی تا 10 سال حبس در انتظارش است.

مجلس کویت همچنین غرامت و مجازات اقتصادی 30 هزار دیناری را برای خاطیان و ناقلان کرونا در نظر گرفته است.

نانواهای اردن، حق ندارند نان را مستقیم به مردم بفروشند

اردن که از دوشنبه این هفته پایتخت خود را با یاری ارتش و نیروهای پلیس کاملا قرنطینه نموده، به نانوایی ها دستور داده مستقیماً نان را در اختیار مشتریان قرار ندهند.

وزیر صنایع و تجارت اردن امروز از مهر و موم شدن یک نانوایی در امان، پایتخت اطلاع داد و گفت که هر نانوایی ای که مستقیما و بلاواسطه اقدام به فروش نان کند، بسته خواهد شد. این مقام اردنی گفت که با یاری و هماهنگی دستگاه های ذی ربط آرد مورد احتیاج خبازی ها را تهیه نموده و در اختیار آن ها قرار داده ایم و کوشش نموده ایم که نان به دم در خانه ها فرستاده گردد.

به گزارش خبرگزاری عمّون، مقامات اردنی گفته اند هر شهروندی موارد تخلف را مشاهده کرد، باید سریعاً به مراجع ذی صلاح گزارش دهند؛ چرا که تخطی از مقررات و قوانین، جان شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

سوریه قرنطینه جزئی را شروع کرد

وزارت بهداشت سوریه دو روز پیش از ثبت اولین مرود کرونا در این کشور اطلاع داد؛ اگر چه این کشور از دور هفته پیش بعضی محدودیت ها در مرزهای خود اعمال کرد و نهایت مرزها را بست ولی مقامات دولتی تصمیم دریافت قرنطینه در این کشور را شروع نمایند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که تیم مقابله با کرونا مقررات آمدوشد شبانه در سرتاسر سوریه اعمال کند. این مقررات از فردا (25 مارس، 6 فروردین) شروع خواهد شد و کسی حق ندارد از ساعت شش عصر تا شش صبح از منازل خارج گردد. وزارت کشور سوریه مکلف به اجرای این طرح است.

تعطیلی ادارات در هند برای 21 روز

نخست وزیر هند هم گفت که تا 21 روز دیگر همه ادارات در این کشور بسته شده و ممنوعیت آمد و شد اعمال خواهد شد.

مقررات خرید و فروش در ترکیه

ترکیه نیز علاوه بر ممنوعیت خروج افراد مسن 65 ساله و بالاتر، مقررات فروشی را برای فروشگاه ها و مغازه ها اعلام نموده است. بر اساس این مقررات، ساعت کار فروش از ساعت نه صبح تا نه شب است.

فروشگاه ها همچنین موظف اند تعداد افرادی که می توانند بر حسب مساحت فروشگاه خرید نمایند را تعیین نموده و آن را در ورودی ها نصب کند.

شهرداری های ترکیه هم گنجایش و ظرفیت مسافران وسایل حمل و نقل عمومی از قبیل اتوبوس و مترو را به نصف کاهش داده اند.

پلیس و نیروهای خدماتی شهرداری ها هم موظف اند وسایل و مایحتاج شهروندان مسن و احتیاجمند را تهیه و به در منازل آن ها ارسال نمایند. این تصمیم با هدف ممانعت از خروج این افراد از خانه هایشان گرفته شده است. در بعضی از شهرهای ترکیه، شهرداری ها به منظور ممانعت از تجمع افراد مسن، جایگاه ها و نیمکت های پارک ها و تفرجگاه ها را کنده و جمع نموده است.

آمار جدید ابتلا به کرونا در سطح دنیا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا در بین سربازان خود، شمار آن ها را 174 نفر گفت.

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش داد که بیش از دو و نیم میلیارد انسان خود را به دلیل کرونا در قرنطینه حبس نموده اند.

وزارت بهداشت امارات از ثبت 50 مورد ابتلا به کرونا اطلاع داد و گفت که شمار مبتلایان به 248 نفر رسیده و چهار نفر هم شفا یافته اند.

وزارت انگلیس گفت شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان باخته اند به 422 نفر رسیده است. 8077 نیز تا به امروز در این کشور کرونا دریافتد.

وزارت بهداشت الجزائر نیز با اعلام ثبت 34 مورد جدید ابتلا و مرگ دو نفر دیگر آمار خود را تغییر داد.

فرماندار ایالت نیویورک آمریکا میانگین ابتلا به کرونا در این ایالت آمریکایی به شدت و به شکل غیرقابل پیش بینی در حال افزایش است. او گفت که مبتلایان به کرونا 25 هزار نفر هستند و در مقایسه با سایر ایالات ها بیشترین آمار ابتلا است.

فرماندار نیویورک گفته کمبود امکانات از جمله دستگاه های تنفسی باعث شده است که برای دو مریض از یک دستگاه تنفس استفاده کنیم.

منبع: ایران آنلاین

به "آخرین اقدامات برای مقابله با کرونا در دنیا ،10 سال حبس برای ناقلان عمدی کرونا در کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اقدامات برای مقابله با کرونا در دنیا ،10 سال حبس برای ناقلان عمدی کرونا در کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید