6 توصیه برای موفقیت در رژیم غذایی و لاغری

به گزارش وبلاگ کلشی ها، بسیار مهم است که پس از انتخاب رژیم غذایی، توجه بیشتری به ارزش تغذیه ای داشته باشید تا معین گردد که آیا رژیم با نیازهای فرد تناسب دارد یا خیر.

6 توصیه برای موفقیت در رژیم غذایی و لاغری

نمی توان الزاما یک رژیم غذایی را برای دو نفر با تاثیر یکسان در نظر گرفت. با وجود رژیم های غذایی مختلفی که امروزه مطرح است، انتخاب مشکل به نظر می رسد، اما دقت در خصوص هدف راجع به رژیم و آنالیز تاثیر رژیم های مختلف برای دستیابی به برترین نتیجه، موثر خواهد بود.

در ادامه این مطلب به 6 راه چاره موثر پرداخته ایم که به کار بستن آنها می تواند یاری کننده باشد. این توصیه ها عبارتند از:

1. ارزیابی هدف شخصی

یکی از اصلی ترین نکات در خصوص رژیم های غذایی، ارزیابی اهداف شخصی است. هر فردی پیش از انتخاب سبک تغذیه باید دقت کند که هدف از انتخاب رژیم چیست؟ آیا میخواهد وزن کم کند، سطح انرژی بدن را افزایش دهد، قدرت عضلانی را بهبود بخشد و... اطلاع در خصوص نتایج رژیم غذایی یاری می نماید تا بتوان برترین برنامه تغذیه ای را دنبال کرد. علاوه بر این، تعیین زمان بندی واقع بینانه برای کسب این نتایج لازم است که می توان در صورت لزوم تغییرات جزئی را نیز اعمال کرد.

2. شناخت انواع مختلف رژیم غذایی

پس از شناخت هدف رژیم لاغری و تعیین زمان بندی، مرحله بعد آنالیز رژیم های مختلف است. امروزه رژیم های غذایی مختلفی وجود دارد که باتوجه به شرایط فردی کاربرد دارند. سعی کنید رژیم غذایی که با اهداف، سبک زندگی و اولویت های غذایی سازگاری بیشتری دارد انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر هدف از رژیم، کاهش وزن است باید رژیم غذایی حاوی میزان کمتری نشاسته باشد.

3. توجه به نیازهای غذایی

بسیار مهم است که پس از انتخاب رژیم غذایی، توجه بیشتری به ارزش تغذیه ای داشته باشید تا تعیین گردد که آیا رژیم با نیازهای فرد تناسب دارد یا خیر. اگر به نظر می رسد رژیم خیلی سختگیرانه است یا به میزان کافی تنوع ندارد، حتما راجع به ادامه آن تجدیدنظر کنید، زیرا ممکن است زمینه ساز کمبودهای غذایی یا اختلالات در شرایط سلامت در طولانی مدت گردد. رژیم غذایی باید جوابگوی نیازهای روزانه به انواع مواد مغذی باشد و برای فرد لذت بخش باشد تا بتوان بدون دلزدگی آن را در مدت طولانی ادامه داد.

4. مشورت با متخصص تغذیه

در خصوص رژیم غذایی، بهتر است با متخصص تغذیه مشورت گردد تا توصیه های لازم در خصوص تاثیر رژیم طولانی و پایدار را متناسب با ویژگی های فردی ارائه دهد. در این صورت ممکن است متخصص تغذیه اصلاحات و توصیه های دیگری براساس شرایط بهداشتی یا عادت های سبک زندگی ارائه دهد که به تاثیر بهتر رژیم یاری می نماید.

5. انتخاب رژیم غذایی متناسب با شرایط مالی

امروزه برخی از رژیم های غذایی شامل انواع خوراکی های مغذی اما کمیاب و گران هستند که در این صورت امکان ادامه رژیم برای مدت طولانی ممکن است مقدور نباشد. پیش از اینکه مجذوب چنین برنامه های غذایی شوید، به بودجه مالی خود توجه کنید و برترین سبک تغذیه بدون نگرانی از تهیه مواد اولیه را انتخاب کنید.

6. لذت تهیه غذا

آشپزی و تهیه غذا در منزل می تواند تاثیر جدی در خلاقیت و احساس نشاط از ادامه رژیم غذایی داشته باشد. طبخ غذا به کنترل بهتر مواد اولیه و انتخاب خوراکی های سالم یاری می نماید. بعلاوه می توان تغییرات جزئی متناسب با ذائقه غذایی اِعمال کرد.

منبع: سلامت

منبع: عصر ایران

به "6 توصیه برای موفقیت در رژیم غذایی و لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 توصیه برای موفقیت در رژیم غذایی و لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید