15 راه چاره برتر برای داشتن سفر بی نظیر

به گزارش وبلاگ کلشی ها، سفر کردن یکی از برترین تفریحات انسان هاست. اما همواره اوضاع در مسافرت ها آنطور که انتظارش را داشتیم پیش نمی رود بنابراین ضروری است قبل از سفر خودتان برای مقابله با مسائل و پیشگیری از بروز آن آماده کنید. در این مقاله سعی شده راهکارهای تجربه سفر بهتر را بیان کنیم که در سفرها ، شما را یاری کند. در ادامه این مقاله با مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

15 راه چاره برتر برای داشتن سفر بی نظیر

راهکارهای تجربه سفر بهتر

1- لبخند بزنید و سلام کنید

آیا در ارتباط برقرار کردن با افراد محلی مشکل دارید؟ آیا آنها محبت آمیز به نظر نمی رسند؟ شاید به علت نحوه برخورد شما باشد. یکی از برترین هدایت ها برای سفر این است که در هنگام راه رفتن تماس چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید. اگر آنها لبخند زدند، شما به زبان محلی شان سلام کنید. به این ترتیب به سرعت دوستان نوی می یابید. البته انتظار نداشته باشید همه آنها لبخند بزنند!

2- کمی زیاد خرج کنید

مسافرت با بودجه کم یکی از برترین انواع مسافرت است چون اجازه می دهد که بیشتر سفر کنید و پولتان را هم دور نریزید. اما با این حال گاهی سر کیسه را شل کنید و مثلا به هتل خوبی بروید، یا غذا را در رستوران خوبی تجربه کنید.

3- ذهنی باز داشته باشید

اگر سبک زندگی دیگران با شما فرق دارد آنها را تحت قضاوت قرار ندهید. به نظراتی گوش کنید که با نظرات شما فرق دارد. متکبر نباشید و فرض نکنید که حرف شما درست است و دیگران اشتباه می نمایند. سوال بپرسید، حتی اگر با جوابش مخالف باشید.

4- به جاهای ناشناخته بروید

در پی جاهای مجذوب کننده و غیرمعمول باشید که گردشگران زیاد از آنها بازدید نمی نمایند. بسیاری از تجربیات دلچسب سفر در جاهایی روی می دهد که بازدید از آنها آسان نیست. البته به جاهای پربازدید هم بروید، اما نقاط دیگر را نباید فراموش کنید. بعلاوه در نظر داشته باشید که سفر به نقاط دوردست یا خطرناک لزوما خوب نیست.

5- فعالیت های داوطلبانه انجام دهید

یکی از راهکارهای تجربه سفر بهتر شناخت فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه است. می توانید بعضی از زمان خود را به فعالیت های داوطلبانه اختصاص دهید. این کار نه تنها تجربه ای فوق العاده به شما می دهد، که باعث می گردد از فرهنگ آن کشور بیشتر بدانید و دوستان نوی هم پیدا کنید.

6- گوش گیر به همراه داشته باشید

این باید شماره 1 فهرست راهکارهای تجربه سفر بهتر باشد! اگر گوش گیر را داخل گوشتان قرار دهید دیگر صدای بچه های گریان، افراد ولگرد، سگ های خیابان، بوق ماشین و این چیزها را نخواهید شنید.

7- ترسان نباشید

جهان آن طور که رسانه ها به تصویر می کشند جای خطرناکی نیست. البته حواستان به موقعیت های خطرناک باشد اما اجازه ندهید کل سفرتان تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر از عقل سلیم پیروی کنید احتمالا مسئله ای برایتان پیش نمی آید. بیشتر افراد محبت آمیز برخورد می نمایند و قابل اعتماد و مهمان نواز هستند.

8- گم شوید!

اگر می خواهید جاهایی از شهر را ببینید که مردم در آن جاها زندگی و کار می نمایند، به سراغشان بروید. برترین کار این است که خودتان راهی آن منطقه ها شهر شوید. نام هتلتان را یادداشت کنید و سپس بروید و سوار بر اتوبوس و تاکسی و مترو شوید و در یک ایستگاه پیاده شوید، انگار که گم شده اید! نگران محله های خطرناک هم نباشید، چون معمولا ساکنان به شما هشدار خواهند داد.

9- غذای محلی بخورید

فکر می کنید می دانید غذای مکزیکی چه طعمی دارد؟ احتمالا اشتباه می کنید. هنگامی که سفر می کنید سعی کنید غذاهای محلی را هم آزمایش کنید، مخصوصا در رستوران هایی که صف های طولانی دارند.

10- زیاد بله بگویید

هنگامی که یک نفر شما را به خانه اش دعوت می نماید دعوت او را بپذیرید. همین طور وقتی شما را به فعالیت نوی فرامی خواند یا می گوید از محلی تاریخی بازدید کنید که از آن خبر نداشته اید. این ها به خاطرات فوق العاده ای تبدیل می شوند.

11- از سرعت خود بکاهید

لطفا کوشش نکنید در شش روز سفر به شش کشور مختلف سر بزنید. همه اتفاقات خوب زمانی روی می دهند که وقت بگذارید و خوب کاوش کنید. شما درباره فعالیت هایی خواهید آموخت که در کتاب راهنمای سفر نیست، و با افرادی دیدار خواهید کرد که دوست دارند شما را بگردانند. معمولا برترین تجربیات سفر در روزهای اول حضور در مقصد اتفاق نمی افتند.

12- یادداشت های خوب بردارید

به حافظه تان اتکا نکنید. نام افرادی که دیدار می کنید، فهرست صحبت هایی که دارید و تجربیاتتان درباره حضور در اماکن نو را بنویسید.

13- از حاشیه امن خود بیرون بیایید

خود را به چالش بکشید و کارهایی را انجام دهید که در حالت معمول از انجامشان می ترسید. هرچه بیشتر این کار را بکنید، بیشتر اضطرابتان کم می گردد. مثلا دوچرخه سواری کنید. با غریبه ها حرف بزنید. غذاهای نو بخورید. در سفر همه چیز فرق دارد، چرا تجربه ها متفاوت نباشد؟

14- زیاد برنامه ریزی نکنید

به این فکر نکنید که دقیقا چند روز باید در فلان کشور یا شهر بمانید. یک یا دو فعالیت که حتما باید در سفر انجام دهید را بنویسید. یک نقطه آغاز و یک نقطه انتها هم در سفر در نظر بگیرید و بگذارید بقیه موارد خودش پیش بیاید.

15- بار کمتری به همراه داشته باشید

نصف چیزهایی که در سفر با خود به این سو و آن سو می برید اضافه است. همه ما این کار را نموده ایم. مسافرات باید به تدریج بار کمتری با خود حمل نمایند. اگر مطمئن نیستید که چیزی در سفر به دردتان می خورد یا نه، آن را به همراه نبرید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "15 راه چاره برتر برای داشتن سفر بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 راه چاره برتر برای داشتن سفر بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید