یک قاره تازه پیدا شده است!، عکس

به گزارش وبلاگ کلشی ها، این یک واقعیت شناخته شده است که هفت قاره در دنیا وجود دارد. اما، آیا می دانستید که شانسی برای قاره هشتم هم وجود دارد؟

یک قاره تازه پیدا شده است!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کلشی ها ، طبق گزارش ها، حدود 375 سال طول کشید تا دانشمندان هشتمین قاره دنیا را کشف نمایند. گفته می گردد که در تمام مدت از دید پنهان بوده است. با این حال، رازهایی پیرامون آن وجود دارد.

بر اساس گزارش ها، زمین شناسان بخش بزرگی از زمین را در اعماق اقیانوس آرام کشف کردند؛ با این حال، حدود 94٪ از آن قاره در واقع زیر آب است و با این کشف، اکنون شواهد کافی وجود دارد که وجود هشتمین قاره دنیا را ثابت می نماید.

زلاندیا، هشتمین قاره، ظاهراً در عمق 1066 متری در داخل منطقه جنوبی اقیانوس آرام قرار گرفته است. بحث های زیادی پیرامون آن وجود داشته است و اینکه آیا باید آن را قاره نامید یا خیر. اگرچه خود اصطلاح قاره قابل بحث است، دانشمندان بر این عقیده هستند که یک قاره باید دارای مرزهایی باشد که به وضوح تعیین شده است و باید بیش از 1 میلیون کیلومتر مربع وسعت داشته باشد.

بعلاوه، طبق تعریف، یک قاره نیز باید بالاتر از پوسته اطراف اقیانوس قرار گیرد و باید پوسته قاره ای ضخیم تر از پوسته اقیانوسی داشته باشد. قاره تازه، تمام معیارهای مهم را برآورده می نماید، اما زیر اقیانوس است. بعلاوه مسئله دیگر این است که قدیمی ترین نمونه های سنگ و پوسته از اینجا حدود 500 میلیون سال پیش است، در حالی که قدمت پوسته سایر قاره ها به حدود 1 میلیارد سال می رسد.

بعلاوه، تئوری های زیادی پیرامون آن وجود دارد که نشان می دهد این قاره ممکن است دو برابر بزرگ تر از مقداری باشد که دانشمندان تصور می کردند.

منبع: indiatimes

قدرت باورنکردنی دوربین ناسا در نمایش جزئیات نیمه تاریک ماه/ عکس

فضاپیمایی که به دل طوفان خورشیدی زد!

227227

منبع: خبرآنلاین

به "یک قاره تازه پیدا شده است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک قاره تازه پیدا شده است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید