مقاوم سازی بیش از 4هزار واحد روستایی سقز

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران: معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان سقز گفت: تا به امروز با همت ادارات متولی 4 هزار و 169 واحد مسکونی روستایی در شهرستان سقز مقاوم سازی شده اند.

مقاوم سازی بیش از 4هزار واحد روستایی سقز

صابر زارعی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ کلشی ها در سقز اظهار کرد: تا به امروز با همت ادارات متولی 4 هزار و 169 واحد مسکونی روستایی در شهرستان سقز مقاوم سازی شده اند. که این آمار معادل 30 درصد کل واحدهای مسکونی روستایی سقز است.

وی به عزم دولت برای پیگیری انجام این کار درآینده اشاره نمود و گفت: در نظر است در یک برنامه میان مدت، رقم اعلام شده به دو برابر افزایش یابد.

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان سقز توضیح داد: با توجه به سکونت حدود 30 درصد از جمعیت کشور در روستاها،بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی بر اساس پارامترها و معیارهای مباحث 21 گانه مقررات ملی ساختمان و آئین نامه 2800 زلزله یک فرصت استثنایی برای کاهش آسیب ها و خسارات جانی و اقتصادی و به حداقل رساندن هزینه های سرسام آور ناشی از حوادث غیر مترقبه و سوانح طبیعی در کشور است.

وی گفت: ایران بر روی کمربند زلزله قرار گرفته که این موضوع کشور ما را به یکی از پرخطرترین مناطق از نظر وقوع زلزله تبدیل نموده و سالیانه چندین زلزله قابل توجه در آن رخ می دهد و متاسفانه خسارت جانی و اقتصادی هنگفتی به بار می آید به همین دلیل بازسازی و استحکام بخشی سکونتگاه های شهری و روستایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

زارعی اضافه کرد: کشور ما به عنوان یکی از کهن ترین مراکز سکونت گاهی بشر با سابقه بیش از 7 هزار ساله دارای شهرها و سکونتگاه های با ارزشی از نظر باستانی و تاریخی است و این بافت ها نیازمند حفظ، نگهداری، بازسازی و استحکام بخشی هستند که لازم است برای حفظ میراث کهن این مرز و بوم بازسازی اصولی و علمی این بافت ها مبتنی بر ارزش های شهرسازی و معماری کشور، به صورت علمی در سر لوحه کار متخصصین و مجریان مربوطه قرار گیرد.

وی تاکید نمود: فرمانداری شهرستان سقز در مبحث مقاوم سازی منازل روستایی اقدام به فرهنگ سازی،تشریح اهداف،تشویق مردم و بیان اهمیت موضوع نموده و بهسازی بافت های روستایی شهرستان را با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی و آورده متقاضی در راس برنامه ها و اقدامات عمران و توسعه روستایی قرار داده تا ضمن یاری به زیبا سازی و تدوین الگوی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در راستای صیانت از جان و مال مردم در مقابل حوادث و سوانح طبیعی احتاقتصادی گامی اساسی برداشته باشد.

منبع: تسنیم

به "مقاوم سازی بیش از 4هزار واحد روستایی سقز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاوم سازی بیش از 4هزار واحد روستایی سقز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید