کاستوم رام یا رام کوک شده اندروید چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، نصب کاستوم رام یا رام کوک شده اندروید برای کاربران عادی اندروید یک فرآیند کاملاً پیچیده است. بنابراین سعی کردیم این موضوع را به قابل فهم ترین شکل آماده کنیم. با ما هراه باشید.

کاستوم رام یا رام کوک شده اندروید چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

رام چیست؟

اگر شما یک کاربر کنجکاو اندروید هستید، به این معنی است که مفهوم رام را در بسیاری از سایت ها دیده اید. رام فضای داخلی گوشی شماست که برای بارگذاری سیستم عامل در نظر گرفته شده است. شما می توانید سیستم عامل خود را با اضافه کردن سیستم عامل تهیه شده به وسیله سازنده گوشی و رام های ویژه ای که به وسیله سایر اشخاص ثالث تهیه شده است به این بخش ارتقا یا کاهش دهید. اما برای نصب رام روی گوشی اندرویدی خود باید یک سری اقدامات را انجام دهید و تغییراتی در گوشی خود ایجاد کنید. بعلاوه شما برای حذف فایل FRP باید به چند توصیه ساده برای جلوگیری از بروز ارور FRP در هنگام نصب رام توجه نمایید.

با روت کردن گوشی می توانید به قسمت رام دسترسی پیدا کنید. بنابراین، ابتدا باید گوشی خود را روت کنید. فرآیند نصب رام خطرناک است. می توانید گوشی خود را غیرقابل بهره ببرید. به همین علت، بدون تحقیق کامل در خصوص موضوع، اقدام به فلش رام و روت نکنید. رام ها به دو دسته تقسیم می شوند. رام استوک و کاستوم رام.

Stock ROMچیست؟

نرم افزار اصلی که هر سازنده دستگاهی برای یکی از مدل های دستگاه خود سفارشی می نماید و در هنگام عرضه برای فروش نصب می گردد را رام استوک می گویند.

کاستوم رام چیست؟

نرم افزاری که به وسیله توسعه دهندگان با ایجاد تغییرات و بهبود در نرم افزار اصلی در دسترس قرار می گیرد کاستوم رام نامیده می گردد. نصب آن به این صورت است که نرم افزار مورد استفاده دستگاه اندرویدی را حذف نموده و به جای آن یک نرم افزار سفارشی دلخواه را نصب می کنید. انجام این کار مزایای زیادی دارد.

چرا باید از کاستوم رام استفاده کنیم؟

دلایل بسیاری برای استفاده ار کاستوم رام یا دانلود رام کوک شده اندروید وجود دارد که در زیر به بعضی از آنها می پردازیم.

آزادی شخصی سازی را فراهم می نماید

نصب کاستوم رام ما را از رابط خسته نماینده ارائه شده به وسیله سازنده دستگاه نجات می دهد. شما می توانید یک تم را با توجه به سلیقه خود انتخاب نموده و از آن در گوشی اندروید خود بهره ببرید.

به شما امکان می دهد نسخه اندروید را تغییر دهید

اگر از نسخه اندرویدی که در گوشی خود استفاده می کنید راضی نیستید، می توانید نسخه های مختلف را امتحان نمایید. می توانید با نصب کاستوم رام از نسخه بالاتر با ارتقای Android و نسخه قبلی با Android Downgrade بهره ببرید.

بار برنامه های غیر ضروری را کاهش می دهد

از آنجایی که اندروید متن باز است، سازندگان دستگاه می توانند تغییرات و اضافات را به دلخواه خود انجام دهند. در حین انجام این کار، بسیاری از برنامه های غیر ضروری را نصب می نمایند. اما برای نصب کاستوم رام اینطور نیست.

دستگاه شما همواره به روز می ماند

دستگاه های اندرویدی را که می خریم یک یا حداکثر دو به روزرسانی نرم افزاری دریافت می نمایند. یعنی نرم افزار در عرض دو یا سه سال منسوخ می گردد. اما اگر کاستوم رام نصب نموده باشید، هر لحظه امکان آپدیت نرم افزار خود را دارید.

برترین قدم برای پیشرفت و قوی شدن است

وقتی یک کاستوم رام نصب می کنید، از شر بارهای رام دستگاه خلاص می شوید. شما از ابتدا آغاز می کنید، تمیز و قوی. در کنار افزایش کارایی بالای دستگاه خود، پشتیبانی به روزرسانی نرم افزار را نیز خواهید داشت، زیرا توسعه دهندگان رام کوک شده اندروید، به روزرسانی هایی را با کدهای هر نسخه نو آماده می نمایند.

کنترل کاملاً به شما منتقل می گردد

کاستوم رام محدودیت ها را حذف می نماید، نه بارهای نرم افزار خاص. بنابراین، تلفن شما کاملاً تحت کنترل شماست. روت اتوریتی یعنی اختیار مدیر به شما داده می گردد و می توانید دستگاه خود را به طور کامل مدیریت کنید. تنظیمات ویژه در بعضی از نرم افزارهای ویژه می تواند تقریباً هر قدرتی را به شما بدهد. بنابراین، شما این فرصت را دارید که گوشی خود را از هر نظر بهبود بخشید.

گزینه های سفارشی سازی بیشتر

این واقعیت که شما می توانید با کاستوم رام یا دانلود رام کوک شده اندروید گوشی خود را از هر جهت بهبود ببخشید به این معنی است که می توانید آن را آنطور که می خواهید شخصی سازی کنید. افرادی که کمی دستکاری winrar را می دانند، می توانند با ریختن فایل های APK در بسته نرم افزاری، در قسمتی خاص، یک نسخه نرم افزار خصوصی از پیش برنامه ریزی شده خود را تهیه نمایند.

منبع: اتاق

به "کاستوم رام یا رام کوک شده اندروید چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاستوم رام یا رام کوک شده اندروید چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید