همه چیز راجع به تست کرونا پیش از سفرهای داخلی و خارجی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، با توجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونا یا کووید 19، بسیاری از بخش های زندگی دستخوش تغییر شده و سبک زندگی مردم دچار تغییرات گوناگونی شده است.

همه چیز راجع به تست کرونا پیش از سفرهای داخلی و خارجی

اگر در گذشته مردم به راحتی می توانستند از خانه خود بیرون آمده و به فعالیت های مختلف مشغول شوند، امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا همه افراد ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و دیگر نمی توان به راحتی به فعالیت های مختلف مشغول شد.

یکی از مهم ترین فعالیت ها برای بسکمک از افراد سفر کردن و گشت و گذار بود که حالا با همه گیری این ویروس این دست از تفریحات نیز دچار مشکل شده و دارای ساز و کارهای جدیدی شده است.

در ادامه شما را با تست کرونا پیش از سفرهای داخلی و خارجی آشنا کرده و در رابطه با این فرایند توضیحاتی را ارائه می دهیم تا بتوانید با کمترین خطر اقدام به سفر در ایام کرونا کنید، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این موضوع بیاندازیم.

الزامی شدن تست کرونا برای سفر

کشورهای مختلف برای جلوگیری کردن از شیوع ویروس کرونا روش های مختلفی در نظر دریافت و با وضع قوانین مختلف تلاش می کنند تا به بهترین شکل ممکن از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

در کشور ما نیز برنامه های مختلفی برای جلوگیری کردن از شیوع این ویروس در نظر گرفته شده و دولت با وضع قوانین مختلف تلاش کرده تا آمار همه گیری ویروس کرونا را کاهش دهد.

اگر قصد سفر خارجی را دارید باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. اولین نکته لازم به ذکر است که پیش از سفر خارجی باید مراحل مختلف تست کرونا را سپری کنید، زیرا بیشتر کشورها تنها شما را با توجه به تست کرونا منفی قبول کرده و اجازه ورود می دهند. به همین دلیل ضروری است تا پیش از سفر برای تست کرونا خود اقدام کنید تا در طول سفر با مشکل روبرو نشوید.

این قوانین از سوی کشورهای مقصد وضع شده و ایران بر روی وضع این قوانین تسلطی ندارد، البته لازم به ذکر است که افرادی که قصد ورود به ایران را دارند نیز موظف به دادن تست کرونا هستند.

قوانین سفر داخلی با توجه به همه گیری ویروس کرونا

در داخل کشور با توجه به شرایط موجود ممکن است قوانین سفرهای داخلی تغییرات مختلفی کنند. به عنوان مثال شاهد آن بودیم که در ایام عید و پیش از آن برای کاهش آمار شیوع ویروس کرونا در کشور محدودیت های حمل و نقل و سفر بسیار زیادی وضع شد.

در ماه های بعد این محدودیت ها کاهش چشمگیری پیدا کرد. افرادی که قصد سفر داخلی را داشتند تنها در برخی از موارد خاص مجبور به دادن تست کرونا بودند و به صورت کلی تنها با دریافت تست های ابتدایی و بررسی دمای بدن افراد اجازه سفر به آن ها داده می گردد.

البته با توجه به این مسئله که افرادی که قبلاً تست کرونا آن ها مثبت بوده مستعد انتقال ویروس هستند، اجازه سفر به این دسته از افراد داده نشد و برای آن ها محدودیت های مختلفی در نظر گرفته شده است.

با توجه به ورود موج های جدید شیوع ویروس کرونا در کشور دوباره شاهد محدودیت های مختلفی برای سفر هستیم و حتی جریمه های نقدی برای افرادی که بی دلیل از شهرهای خود خارج می شوند، صادر می گردد.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که حتماً پیش از سفر داخلی و خارجی قوانین وضع شده را بررسی کرده و سپس با توجه به محدودیت هایی که در نظر گرفته شده است اقدام به سفر کنید.

عدم توجه به قوانین و بی توجهی به تست کرونا

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تمامی این قوانین و محدودیت های وضع شده برای کنترل کردن شرایط موجود است تا بیش از این از انتشار این ویروس عجیب جلوگیری شده و دوباره شرایط به حالت عادی باز گردد، پس وظیفه همه ما است تا به قوانین وضع شده احترام گذاشته و تلاش کنیم تا بیش از این به رشد شیوع ویروس کمک نکنیم.

بی توجهی به این قوانین و مقررات می تواند شما را با مسائل مختلفی روبرو کند. به عنوان مثال اگر در شرایطی که در کشور محدودیت های حمل و نقل بسیار سنگینی وضع شده است، اقدام به خارج شدن از شهر کنید، مطمئنا با جریمه های نقدی روبرو خواهید شد.

در سفرهای خارجی نیز این موضوع می تواند به شکل های مختلفی نمود پیدا کرده و کشور مقصد جلوی ورود شما را گرفته و شما را دیپورت کند.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتماً قبل از این که سفر خود را برنامه ریزی کنید، قوانین و مقررات شهر خود و شهر مقصد تان را بررسی کنید تا در طول سفر دچار مشکل نشده و سفر کم خطری را تجربه کنید.

رعایت پروتکل های بهداشتی در سفر

اگر پیش از سفر خود تست کرونا شما منفی بود باز هم لازم و ضروری است تا در طول سفر خود پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنید، زیرا از یک سو ممکن است در طول سفر به ویروس کرونا آلوده شده و تبدیل به یک فرد ناقل شوید و از طرف دیگر ممکن است ویروس کرونا در بدن شما خود را نشان نداده و شما بدون آن که خبر داشته باشید، ناقل این بیماری باشید.

به همین دلیل در طول سفر حتماً قوانین و پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنید. برای رعایت پروتکل های بهداشتی در وهله اول حتماً فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و سپس از ماسک و دستکش استفاده کنید، چرا که برای جلوگیری از انتشار بیماری تنها توجه به این پروتکل ها است که می تواند چاره ساز باشد.

موضوعی که ضروری است تا به آن توجه داشته باشید این است که پیش از سفر با هر وسیله نقلیه ای در رابطه با پروتکل های بهداشتی برای آن وسیله نقلیه تحقیق کرده و تلاش کنید تا در طول سفر این موارد را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید. کوچکترین بی توجهی به این قوانین و مقررات می تواند مسائل بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

کرونا

منبع: الی گشت

به "همه چیز راجع به تست کرونا پیش از سفرهای داخلی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز راجع به تست کرونا پیش از سفرهای داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید