نزدیک شدن به مرگ با اختلال خواب

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مسائل و خطرات جدی سلامتی در ارتباط با بیخوابی مزمن وجود دارد. بی خوابی مزمن و درمان نشده می تواند خطر ابتلا به مسائل روانی و بعلاوه بیماری های جسمانی را افزایش دهد.

نزدیک شدن به مرگ با اختلال خواب

حتما شما هم افرادی را دیده اید که در هر مکان و زمانی می توانند به راحتی بخوابند. فقط کافی است اراده نمایند تا چشمانشان بسته شده و به خواب عمیق فرو بروند. همه حسرت خوابیدن این افراد را می خورند. وبلاگ کلشی ها در این بخش به صورت خلاصه 9 آسیبی که اختلال خواب برای سلامتی ایجاد می نماید را آنالیز می نماید.

بروز حوادث به دلیل خواب آلودگی

اختلال خواب باعث ایجاد خستگی مزمن در فکر و بدن می گردد و در نتیجه احتمال بروز حوادث مختلف و گاهی خطرناک را در طول روز بالا می برد.

کاهش بهره هوشی

خواب نقش مهمی در تفکر و یادگیری دارد. کمبود خواب به هر شکل و دلیلی، باعث کاهش توجه، هوشیاری، تمرکز، استدلال و از دست دادن توانایی حل مساله می گردد و یادگیری و ثبت خاطرات را برای شما سخت می نماید.

مسائل سلامتی

اختلال خواب و کم خوابی باعث ایجاد مسائل جسمی فراوانی از جمله بیماری های زیر می گردد:

  • بیماری قلبی
  • حمله قلبی
  • نارسایی قلبی
  • ضربان نامنظم قلبی
  • فشار خون بالا
  • سکته
  • دیابت

ایجاد افسردگی

کمبود خواب با گذشت زمان می تواند باعث ایجاد افسردگی یا تشدید علائم آن گردد. البته کم خوابی از علائم افسردگی است و همین موضوع می تواند باعث تشدید این اختلال در فرد گردد.

پیری پوست

بی خوابی یا کم خوابی باعث زرد شدن پوست و پف کردن چشم ها می گردد و به مرور زمان می تواند درخشش پوست را از بین ببرد. بعلاوه اختلال خواب باعث ایجاد چروک های ریز روی صورت و حلقه های تیره زیر چشم می گردد.

فراموش کاری

وقتی کم می خوابید، فکرتان نمی تواند اطلاعات را دسته بندی و بایگانی کند در نتیجه خیلی از اتفاقات و صحبت ها را فراموش می کنید یا نمی توانید خاطرات را به یاد بیاورید.

افزایش وزن

بله عجیب است؛ اما اختلال خواب باعث افزایش احساس گرسنگی، اشتها و تمایل به مصرف غذاهای پرچرب و کربوهیدرات می گردد! به همین خاطر است که اغلب افرادی که کم می خوابند چاق هستند. در تحقیقی که در سال 2004 انجام شد تعیین شد افرادی که کمتر از 6 ساعت در روز می خوابند 30% بیشتر از افرادی که بین 7 تا 9 ساعت می خوابند در معرض چاقی قرار دارند.

افزایش خطر مرگ!

طبق نتایج مطالعاتی که در بریتانیا روی 10هزار کارمند دولتی انجام شد تعیین شد افرادی که شب ها 5 ساعت یا کمتر از آن می خوابیدند، خطر مرگ به هر دلیلی را برای خود تا 2 برابر افزایش می دادند. در این تحقیق مهم ترین دلیل مرگ ناشی از اختلال خواب، بیماری های قلبی عروقی ثبت شده است.

از دست دادن توانایی ارزیابی و تشخیص

اختلال خواب می تواند توانایی قضاوت و تشخیص را مختل کند. این اختلال امکان ارزیابی صحیح موقعیت ها را از افراد گرفته و امکان تصمیم گیری عاقلانه را از بین می برد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب چگونه هم بخوریم هم لاغر بمانیم! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "نزدیک شدن به مرگ با اختلال خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیک شدن به مرگ با اختلال خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید