نحوه آبیاری گیاهان زینتی و آپارتمانی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران : روش آبیاری گیاهان زینتی و آپارتمانی بسیار مهم است.

نحوه آبیاری گیاهان زینتی و آپارتمانی

گیاهان زینتی و آپارتمانی در انواع مختلف وجود دارد. نحوه آبیاری گیاهان بسیار مهم است.

به گزارش وبلاگ کلشی ها، برنامه عصر خانواده، از یک کارشناس گل و گیاه برای آموزش روش صحیح آبیاری گیاهان زینتی و آپارتمانی، دعوت کرد.

این کارشناس، توضیحات زیادی درباره نحوه نگهداری، مقدار آبیاری و دفعات آبیاری گیاهان آپارتمانی داد که در ادامه، ویدئویی از توضیحات کامل درباره این موضوع را مشاهده می کنید.

آبیاری درست گیاهان بسیار مهم است. برای مثال فکر کنید شما تشنه هستید و سرتان را در آب فرو می برند. آیا شما در این صورت سیراب می شوید یا خفه؟قطعا گیاهان هم همینطور هستند. پی باید نحوه درست آبیاری گیاهان را بدانید.

چطور به گیاه آب بدهیم؟

سعی کنید برگ گیاه را خیس نکنید چون هم گیاه مستعد قارچ می گردد و هم برخی گیاهان با خیس شدن برگ هایشان را از دست می دهند مانند بنفشه آفریقایی.

اشتباهات رایج در آبیاری گیاهان

در یک نقطه از خاک آب نریزید به ویژه اگر گلدان تان بزرگ باشد.

به صورت استکانی و قطره ای هم برخی افراد عادت دارند به گیاه آب دهند که این کم آبی به ریشه گیاه آسیب می زند و ریشه را خشک می نماید.

یکسری از دوستان انواع گیاهان را در خانه دارند که یک زمان مشخص را برای آبیاری تمام گیاهان مشخص می نمایند. این کار هم به برخی از گیاهان آسیب می زند چراکه باید احتیاج آبی هر گیاه را شناخت.

نکات مهم در آبیاری گیاهان

وقتی به طور دائمی به گیاهان آب می دهید خاک گیاه همواره خیس است که باعث می گردد ریشه گیاه اکسیژن دریافت نکن و خفه گردد. گاهی هم موجب ایجاد آفت و بیماری های قارچی در گیاه می گردد و برگ گیاه زرد می گردد. جالب است برخی از افراد فکر می نمایند برگ گیاه از کم آبی زرد شده و باز هم آب می دهند!

باید صبر کنید که سطح خاک گیاه خشک گردد که در گیاهان مختلف فرق دارد.

زمان آبیاری گیاهان

زمان آبیاری گیاه به ویژه در فضای باز و باغچه مهم است. اگر زمانی که نور خورشید می تابد به گیاه تان آب دهید بخشی از این اب به وسیله نور خورشید تبخیر می گردد و علاوه بر این قسمت هایی از برگ گیاه تان را خورشید می سوزاند.

برترین موقع آبیاری گیاهان

اول صبح یا هنگام غروب آفتاب باید به گیاهان آب داد.

آبی که برای آبیاری گیاهان استفاده می گردد باید 24 ساعت بماند در یک ظرف تا به دمای محیط برسد چراکه آب سرد یا گرم گیاه را شوک می نماید. بعلاوه آب های لوله کشی درصد زیادی املاح و کلر دارد که به گیاه آسیب می رساند.

منبع: رکنا

به "نحوه آبیاری گیاهان زینتی و آپارتمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه آبیاری گیاهان زینتی و آپارتمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید