نانو ذرات هوشمندی که باکتری را از دل عفونت بیرون می کشند!

به گزارش وبلاگ کلشی ها، نانوذرات هوشمندی ساخته شده که باکتری را از میان عفونت بیرون کشیده و وارد سیستم گردش خون می نماید، جایی که سلول های ایمنی بدن آماده مقابله با آن ها هستند.

نانو ذرات هوشمندی که باکتری را از دل عفونت بیرون می کشند!

به گزارش فناوری وبلاگ کلشی ها، عفونت ها مملو از باکتری هستند و سیستم ایمنی بدن به سختی با آن ها مقابله می نماید. نانوذرات هوشمندی ساخته شده که باکتری را از میان عفونت بیرون کشیده و وارد سیستم گردش خون می نماید، جایی که سلول های ایمنی بدن آماده مقابله با آن ها هستند.

اگر چاره ای اندیشیده نگردد، تا سال 2050 عفونت های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک به عنوان عامل اصلی مرگ ومیر در دنیا تبدیل می گردد.

هرکسی که Innovation Origins را دنبال کند می داند که آن ها به دنبال روش های مقابله با عفونت هایی هستند که با آنتی بیوتیک قابل درمان نیستند. پژوهشگران بریتانیایی به تازگی نشان داده اند که یک پماد با دستورالعملی به قدمت 1000 سال حاوی پیاز، سیر و چند نوع نمک می تواند باکتری هایی را از بین ببرد که در برابر آنتی بیوتیک مقاوم شده اند.

اما این به آن معنا نیست که تحقیقات بیشتر در این حوزه لازم نیست. به عنوان مثال، کنسرسیومی از دانشمندان هلندی و چینی توانسته اند یک نانوذره هوشمند را توسعه دهند که قادر است به روش خود عفونت در بدن را از بین ببرد.

هونی وان دره می از محققان دانشگاه گرونیگن، متخصص زیست فیلم ها و عفونت های زیستی می گوید: چنین نانوذراتی در نهایت می تواند به ابزاری مهم برای مقابله با عفونت های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک تبدیل گردد.

آنتی بیوتیک ها در برابر نفوذ به هسته عفونت باکتریایی مشکل دارند چرا که باکتری ها در لایه ای محافظ قرار گرفته اند. این فقط باعث از بین رفتن باکتری های خارج از عفونت می گردد. نانوذراتی که این گروه ساختند قادر است به هسته عفونت نفوذ کند، سپس باکتری را وادار می نماید که وارد سیستم گردش خون گردد جایی که سلول های ایمنی بدن در آنجا انتظار آن ها را می کشند تا با این عوامل خارجی مقابله نموده و آن ها را از بین ببرند.

به گفته محققان این پروژه، این اولین نانوذرات هوشمندی است که هر دو عملکرد را یکجا دارند. پژوهشگران این نانوذرات را به موش تزریق نموده و پس از آن آنتی بیوتیک استفاده کردند. محققان دریافتند که به وسیله جریان خون می توان راهی برای ورود به عفونت پیدا کرد. در محیط اسیدی عفونت باکتریایی، این ذرات که دارای بار مثبت است به باکتری که بار منفی دارد اجازه پیوند می دهند. با این کار باکتری را می توان از عفونت خارج کرد. با خروج باکتری از عفونت سیستم ایمنی بدن اجازه مقابله با آن را پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نانو ذرات هوشمندی که باکتری را از دل عفونت بیرون می کشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانو ذرات هوشمندی که باکتری را از دل عفونت بیرون می کشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید