معرفی برترین دوربین های چاپ سریع در خبرنگاران

به گزارش وبلاگ کلشی ها، چرا مدل های مختلف دوربین چاپ سریع این قدر محبوب هستند؟ آیا سهولت استفاده باعث این محبوبیت می گردد؟ شاید هم چون خیلی سریع می توانیم نسخه فیزیکی عکس های خودمان را دریافت کنیم باعث می گردد که به این دوربین ها علاقه پیدا کنیم. شاید هم هیجان ناشی از تماشای تصویری که به آرامی جلوی چشم شما ظاهر می گردد باعث محبوبیت دوربین چاپ سریع شده است. به هرحال، علت ما و شما هر چیزی هم که باشد، این یک واقعیت است که بیشتر مردم از کار کردن با این دوربین ها لذت می برند و دوست دارند خودشان هم یکی از آن ها را خریداری نمایند.

معرفی برترین دوربین های چاپ سریع در خبرنگاران

به همین دلیل، در مقاله قصد داریم برخی از برترین و محبوب ترین مدل های دوربین چاپ سریع موجود در وبلاگ کلشی ها را آنالیز کنیم. از آنجایی که شرکت فوجی فیلم را باید برترین فراوری نماینده این دوربین ها بدانیم، در این مقاله سعی شده بیشتر گزینه های پیشنهادی ما مربوط به دوربین های این شرکت باشد.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 11

2,800,000

2,599,000

تومان

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 9

2,500,000

تومان

خرید دوربین چاپ سریع از وبلاگ کلشی ها

مشاهده همه

1. دوربین Mini 70 فوجی فیلم

دوربین چاپ سریع مدل Mini 70 از شرکت فوجی فیلم را باید یک دوربین میان رده بدانیم و در میان کوچک ترین و سبک ترین دوربین های فوری موجود در بازار قرار می گیرد. این دوربین در سال 2015 معرفی گردید و اگرچه ویژگی های چندان خاص و برجسته ای ندارد، ولی کارایی آن آسان بوده و محبوبیت بسیار بالایی هم به دست آورده است.

از لحاظ ظاهری، باید بگوییم که این دوربین در 6 رنگ مختلف عرضه می گردد.علاوه بر این، طراحی دوربین بسیار چشم نواز بوده و دست گرفتن آن هم آسان است. بدنه دوربین از جنس پلاستیک است، ولی هنگامی که آن را در دست می گیرید، متوجه خواهید شد که بسیار خوب و با کیفیت ساخته شده است. همچون تقریباً تمام دوربین ها، شکل و حالت نگهداری پیش فرض دوربین به شکل عمودی است که برای گرفتن عکس های پرتره بسیار مناسب است. دکمه شاتر در جلوی دوربین واقع شده است که عادت کردن به آن ممکن است برای برخی افراد کمی زمان بر باشد. انرژی مورد احتیاج این دوربین چاپ فوری به وسیله دو باتری CR2 تامین می گردد. پیدا کردن این مدل باتری شاید چندان راحت نباشد و این مورد را باید جزو نقاط ضعف این دوربین بدانیم. با این حال، هر کدام از این باتری ها باید به اندازه 400 عکس ، یعنی 40 بسته فیلم، برای شما کار کند.

حالت های عکاسی ارائه شده به وسیله دوربین چاپ سری Mini 70 فوجی فیلم شامل: ماکرو، چشم انداز، سلفی، تایمر اتوماتیک و حالت کلید بالا می گردد. در ادامه در خصوص حالت کلید بالا بیشتر شرح خواهیم داد. یک نمایشگر LCD کوچک در پشت دوربین واقع شده است که حالت عکاسی فعال، و بعلاوه تعداد عکس های به جای مانده را نمایش می دهد. بیشتر دوربین های سری Instax شرکت فوجی فیلم یک آینه کوچک سلفی را هم در کنار لنز خود دارند و دوربین Mini 70 هم از این قاعده مستثنی نیست. برخلاف برخی مدل های دیگر فوجی فیلم، هیچ تجهیزات اضافه و یا خلاقانه دیگری همراه دوربین نیست.

از حیث اطلاعات فنی عکاسی، باید بگوییم دوربین از حالت نوردهی کاملاً اتوماتیک استفاده می نماید. دوربین از شاتر متغیر الکترونیک استفاده می نماید که بین 2/1 تا 400/1م ثانیه سرعت دارد. فلاش دوربین هم نهایتاً 2.7 متر کاربرد دارد. کیفیت تصاویر ثبت شده بسیار خوب و حتی عالی است. دوربین Mini 70 تعادل بسیار خوبی را هنگام عکاسی در حالت پرتره برقرار می نماید و عکس های نهایی بسیار با کیفیت خواهند بود.این دوربین بعلاوه فوکوس تصاویر را از 3 روش تنظیم می نماید. یکی از این روش ها برای عکاسی معمولی، یکی برای حالت های ماکرو و دیگری برای عکاسی در حالت افقی است.

در مجموع، دوربین Mini 70 Fujifilm یک دوربین کاملاً متعادل بوده و احتمالاً احساس و رضایت خوبی را برای خریداران خود به همراه بیاورد. بیشتر ویژگی های این دوربین، مثل تنظیمات نوردهی آن، عملکرد مناسبی دارند. تنها ضعف دوربین را شاید بتوانیم نبود حالت تنظیم دستی نوردهی بدانیم. اما با توجه به قیمت دوربین، همه چیز عالی و قابل قبول است.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax mini 70

مشاهده کالا

2. دوربین Fujifilm Instax Mini 9

دوربین چاپ سریع Mini 9 فوجی فیلم را باید ساده ترین و آماتورترین دوربین چاپ سریع شرکت فوجی فیلم بدانیم. این دوربین بعلاوه یکی از ارزان ترین دوربین های چاپ فوری این شرکت است. از لحاظ عملکردی، دوربین Mini 9 بسیار ساده و آسان بوده و ویژگی های آن هم کاملاً معمولی هستند.

همان طور که گفته شد، دوربین Instax Mini 9 جزو ساده و مبتدی ترین دوربین های چاپ سریع فوجی فیلم است. بنابراین، جای تعجب ندارد که بگوییم این مدل نسبت به سایر مدل های فوجی فیلم ساده تر و ضعیف تر است. از لحاظ کیفیت ساخت، در نظر داشته باشید که تمام بدنه دوربین از جنس پلاستیک است. ولی با لمس بدنه متوجه خوش ساخت بودن آن خواهید شد. بهتر است دوربین را برای عکاسی به شکل عمودی بگیرید. دکمه شاتر هم در قسمت جلویی دوربین واقع شده است و دسترسی به آن آسان است. انرژی دوربین هم به وسیله 2 باتری AA تامین می گردد. هر سری باتری به اندازه 100 عکس (10 بسته فیلم) برای شما کافی خواهد بود.

دوربین Mini 9 مجهز به یک لنز کلوزآپ برای گرفتن عکس های نزدیک است. با این لنز می توانید عکس هایی به نزدیکی فاصله 35 سانتی متری از سوژه بگیرید. ولی اختلاف منظر موجود باعث می گردد استفاده از چشم انداز یاب برای کادربندی سخت باشد. با این دوربین می توانید در 4 حالت مختلف عکاسی کنید و نکته جالب هم این است که خود دوربین برترین حالتی که فکر می نماید برای شرایط نوری فعلی مناسب است را به وسیله یک چراغ LED نارنجی رنگ نشان می دهد. هیچ نمایشگر LCD برای نمایش اطلاعات وجود ندارد، ولی یک پنجره کوچک در پشت دوربین واقع شده است که تنها تعداد عکس های به جای مانده را به شما نمایش خواهد داد.

سرعت شاتر دوربین قابل تنظیم نیست و روی 1/60م ثانیه قفل شده است. امکان خاموش و روشن کردن فلاش هم وجود ندارد و فلاش همواره کار خواهد نمود که این موضوع می تواند برخی اوقات خیلی اذیت نماینده باشد. اندازه پوشش نور فلاش حدوداً 2.7 متر است. تنظیمات نوردهی را نیز نمی توانید به صورت دستی انتخاب کنید. تنها چند حالت پیش فرض برای تنظیمات نوردهی دوربین وجود دارد که به صورت اتوماتیک با همان حالات مختلف عکاسی انتخاب می شوند. برای شخصی سازی بیشتر می توان از گزینه High-key استفاده کرد که نوردهی را مقداری تشدید می نماید. قابلیت فوکوس نیز در دوربین قفل شده و قابل تنظیم نیست. فاصله مناسب و کارآمد برای فوکوس از حدود نیم متر آغاز می گردد. ولی هر چه فاصله دوربین از سوژه عکاسی بیشتر باشد، احتمالاً کیفیت و جزئیات کمتر باشند.

به لطف قیمت ناچیز و ارزان ای دوربین چاپ سریع Instax Mini 9، این دوربین توانسته توجه خیلی از افراد را به خود جلب کند. اگر بودجه ناچیز است، این دوربین می تواند گزینه مناسبی برای شما بوده و احتیاجهای شما را رفع کند. ولی اگر محدودیت کمتری در بودجه خرید دارید، طبعاً گزینه های بهتر و پیشرفته تری هم پیش روی شما خواهد بود.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 9

2,500,000 تومان

مشاهده و خرید

3. دوربین Fujifilm Instax Mini 11

دوربین چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 11 را باید ساده ترین دوربین چاپ سریع سطح مبتدی این شرکت بدانیم. کار کردن با این دوربین بسیار راحت است. از لحاظ طراحی، مدل Mini 11 شباهت بسیار زیادی با مدل Mini 9 دارد، ولی چند مورد مختلف در آن تقویت شده است. سیستم نوردهی اتوماتیک در این مدل پیشرفت نموده و یک حالت اختصاصی و جداگانه برای ثبت عکس های سلفی هم به دوربین اضافه شده است.

جنس بدنه دوربین Mini 11 از پلاستیک فشرده و سخت است، ولی با لمس دوربین متوجه کیفیت ساخت بالای آن خواهید شد. در مقایسه با برخی مدل های مشابه و میان رده، مثل دوربین های Mini 70 و Mini 90، این مدل کمی بزرگ تر و حجمی تر است. با این حال، به هیچ عنوان مسئله ای بابت در دست گرفتن و عکاسی با آن نخواهید داشت. برای عکاسی با این دوربین، باید آن را به شکل عمودی در دست نگه دارید. در چنین حالتی، ممکن است به صورت اتفاقی دستتان به دکمه شاتر برخورد کند که این مورد می تواند یکی از نقاط ضعف دوربین باشد. البته چنین اشتباهی شاید فقط در همان روزهای ابتدایی خرید این دوربین عکاسی برای شما پیش بیاید. برای تامین انرژی مورد احتیاج، این دوربین از دو باتری مدل AA استفاده می نماید که هر سری باتری می تواند حدبیشتر 100 عکس را برای شما چاپ کند. در انتهای بحث و آنالیز ظاهری دوربین FujiFilm Instax Mini 11 باید بگوییم که این دوربین در 5 رنگ مختلف عرضه می گردد.

حال بیایید به آنالیز ویژگی های فنی دوربین بپردازیم. این دوربین 2 حالت عکاسی را ارائه می نماید: یکی حالت استاندارد یا همان کلوز آپ، و دیگری حالت عکاسی سلفی. یکی دیگر از ضعف های دوربین، فعال کردن حالت سلفی است. برای فعال کردن این حالت باید لنز دوربین را خودتان با دست کمی به بیرون بکشید. در حالت استاندارد، دامنه فوکوس دوربین بین 0.5 متر تا بی نهایت است و ر حالت کلوز آپ نیز دامنه فوکوس از 3/0 متر تا 5/0 متر است.یک آینه سلفی کوچک نیز در کنار لنز وجود دارد و علاوه بر این، یک شمارنده ساده نیز در دوربین واقع شده است که تعداد عکس های به جای مانده را به شما نمایش می دهد.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 11

7 %

2,800,000

2,599,000 تومان

مشاهده و خرید

مینی 11 دارای سرعت شاتر متغیر از 1/2 تا 1/250 ثانیه و محدوده فلاش 2.7 متر / 8.85 فوت است. یکی دیگر از نقاط ضعف این است که فلش همواره روشن بوده و امکان خاموش کردن آن وجود ندارد. این ویژگی در نور روز و فضاهای روشن می تواند اذیت نماینده باشد. این فلاش قدرت مناسبی دارد و نور محیط را به خوبی معتدل می نماید، حتی در شرایطی که نور محیط کم باشد. مانند سایر دوربین های سری Instax Mini، دوربین چاپ فوری مدل Mini 11 هم برترین عکس های خود را در شرایط نوری روشن/میانه و با سوژه هایی در فواصل نسبتاً نزدیک ثبت می نماید. به صورت کلی، هیچ راهی برای کنترل دستی هیچ جنبه ای از نوردهی این دوربین وجود ندارد.

دوربین Mini 11 برترین گزینه برای کسانی است که دنبال دوربین های چاپ سری ارزانی هستند که استفاده از آن کاملاً ساده باشد و در عین حال عکس های زیبا و با کیفیتی را ثبت می نمایند. اگرچه گزینه های دیگری میان دوربین های Instax Mini در همین بازه قیمتی وجود دارد و آن ها حتی ممکن است کیفیت عکاسی بهتری هم داشته باشند، ولی هیچ کدام از آن ها به این سادگی کار نمی نمایند و رابط کاربری آسانی ندارند.

4. دوربین Instax Mini Evo

آخرین گزینه از فهرست امروز ما کاملاً با سایر گزینه ها فرق دارد. اگر شما برای خرید دوربین چاپ سریع محدودیت کمتری دارد، این گزینه می تواند انتخابی فوق العاده برای شما باشد. اگر بخواهیم فقط تحلیل و آنالیز فنی را ملاک قرار دهیم، دوربین Instax Mini Evo بدون شک برترین گزینه در این فهرست خواهد بود.

این دوربین را باید یک مدل هیبریدی بدانیم؛ یعنی سعی نموده عکاسی دیجیتال را با سیستم های دوربین های چاپ فوری ترکیب کند. همین موضوع به تنها کافی است تا دوربین فوجی فیلم مدل Instax Mini Evo تبدیل به گزینه ای کاملاً ایدئال گردد.

از لحاظ ظاهری، این دوربین کاملاً با مدل های قبلی فرق دارد. اگرچه این مدل را باید یک دوربین مدرن بدانیم، ولی فوجی فیلم تصمیم گرفته از ظاهر کلاسیک دوربین های قدیمی برای آن استفاده کند. ولی همان طور که گفته شد، از لحاظ فنی و کارکردی، این دوربین کاملاً مدرن است. دوربین مجهز به یک لنز دیجیتال 5 مگاپیکسلی است ولی یک پرینتر Instax Mini هم درون آن به کار گرفته شده است. برخلاف سایر مدل ها، این مدل از دکمه شاتر 2 مرحله ای استفاده می نماید که نمونه آن را تنها در دوربین های DSLR و بدون آینه مشاهده می کنیم. یک نمایشگر LCD به اندازه 3 اینچی، یک آینه سلفی، فلاش، درگاه micro SD و پورت شارژ هم برای این دوربین به کار گرفته شده است.

یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های دوربین Mini Evo این است که شما می توانید یک عکس را با تلفن همراه خود به دوربین منتقل نموده و سپس با استفاده از پرینتر درونی دستگاه، نسخه فیزیکی آن را چاپ کنید. ابعاد تصاویر چاپ شده کوچک بوده و برابر با 54 در 96 میلی متر است. از زمانی که دکمه شاتر را می فشارید، حدوداً 90 ثانیه طول میکشد تا عکس شما ظاهر شده و از دوربین خارج گردد.

همان طور که گفتیم، امکانات این دوربین کاملاً مدرن هستند. شما می توانید از تلفن همراه خود به عنوان کنترل راه دور بهره ببرید و با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی این دوربین، دکمه شاتر را از راه دور بفشارید. این اپلیکیشن هم برای سیستم عامل iOS و هم Android در دسترس است.

از لحاظ کیفیت عکاسی، دوربین Fujifilm Mini Evo از یک سنسور 5/1 اینچی CMOS استفاده می نماید. این سنسور می تواند تصاویر دیجیتالی به ابعاد 2560 در 1920 را ثبت و ذخیره کند. این لنز روی دوربین ثابت بوده و امکان تغییر آن وجود ندارد. بعلاوه ضروری است بدانید که فاصله کانونی آن 28 میلی متر بوده و اندازه دیافراگم آن نیز f/2 است.

به لطف برنامه عکاسی AE طعبیه شده در این دوربین، استفاده از دوربین بسیار آسان بوده و تقریباً همه چیز به شکل اتوماتیک انجام می گردد. این دوربین بعلاوه می تواند سرعت شاتر را به صورت اتوماتیک بهینه نموده و آن را از سرعت 4/1م ثانیه به 8000/1م ثانیه برساند. بر اساس شرایط عکاسی موجود، سایر متغیرها مانند خروجی فلاش، سرعت ایزو (بین 100 تا 1600) و سایر تنظیمات کلیدی را نیز دوربین می تواند تغییر دهد. از لحاظ فوکوس هم لازم به شرح است که دوربین می تواند از فاصله هایی به نزدیکی 10 سانتی متری فوکوس کند.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini Evo

7,990,000 تومان

مشاهده و خرید

علاوه بر وایت بالانس اتوماتیک دوربین، چند حالت پیش فرض هم وجود دارند که کاربران می توانند بسته به شرایط محیطی موجود و یا سلیقه خودشان، از بین آن ها انتخاب نمایند. اگر اهل صرف خلاقیت بیشتری در عکاسی باشید، این دوربین چاپ سریع انتخابی عالی برای شما خواهد بود. چرا که می توانید 100 حالت و ترکیب مختلف تصویر را روی آن آزمایش کنید؛ 10 نوع حالت لنز و 10 نوع فیلتر برای این دوربین وجود دارد.

منبع: dpreview

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی برترین دوربین های چاپ سریع در خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین دوربین های چاپ سریع در خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید