مزیتهای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی معرفی گردد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فرایند رو به رشد اقدامات اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: فعال تر شدن این اتاق به شکوفایی مالی استان از جمله رشد سرمایه گذاری و صادرات یاری شایانی می نماید.

مزیتهای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی معرفی گردد

محمدمهدی شهریاری شامگاه پنجشنبه اول خرداد در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با قدردانی از همکاری بخش خصوصی و فعالین مالی در خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا توضیح داد: اتاق مشترک ایران و ترکیه باید با توجه به موقعیت آذربایجان غربی نسبت به معرفی مزیت های سرمایه گذاری در استان از جمله مناطق ویژه مالی و آزاد و نیز پیگیری توافقنامه های احداث شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری مشترک اهتمام جدی داشته باشد.

وی اضافه کرد: نقش آذربایجان غربی در تحقق چشم اندازی حجم مراودات تجاری دو کشور ایران و ترکیه می تواند برجسته تر از شرایط امروزی باشد.

شهریاری تحکیم روابط با استان های همجوار در کشور ترکیه را از جمله رویکردهای آذربایجان غربی جهت تقویت مراودات مالی و فرهنگی دانست.

مقام عالی استان به کسب رتبه نخست استان در شاخص بهبود محیط کسب و کار در سال گذشته نیز اشاره نمود و گفت: اتاق ایران به دو روش ثبتی و پیمایشی از فعالین مالی در 70 مولفه پرسش هایی را مطرح می سازد که آذربایجان غربی در زمستان سال گذشته رتبه دوم و در مجموع کل سال 98، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

وی بر ضرورت آنالیز فاکتورهای نامساعد محیط کسب و کار استان جهت بهبود شرایط تاکید نمود و اضافه کرد: در شاخص هایی که استان از شرایط خوبی برخوردار نیست باید با آنالیز لازم موانع موجود رفع شود.

به گزارش وبلاگ کلشی ها،شهریاری در ادامه به موضوع مسائل صادرکنندگان هندوانه اشاره نمود و اضافه کرد: متاسفانه به دلیل قوانین وضع شده در کشور ترکیه برای صادرکنندگان هندوانه که عمدتا از آذربایجان غربی هستند مسائل سختی در جهت صادرات ایجاد شده که اتاق های بازرگانی و مسئولین ارشد کشوری به وسیله همتایان ترکیه ای در حال آنالیز و حل مشکل هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مزیتهای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیتهای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید