مدیر اف بی آی،چین را بزرگترین تهدید علیه آمریکا دانست

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مدیر اف بی آی گفت، عوامل چین صدها تبعه چینی ساکن آمریکا را در تلاش برای وادار ساختن آن ها به بازگشت دنبال می کنند و این بخشی از یک کمپین جهانی موسوم به عملیات شکار روباه است.

مدیر اف بی آی،چین را بزرگترین تهدید علیه آمریکا دانست

به نوشته روزنامه گاردین، کریستوفر رای، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا در سخنانی درباره آنچه تهدید امنیتی چین خواند، گفت عملیات ضد اطلاعات پکن بزرگترین و طولانی ترین تهدید علیه اطلاع رسانی و مالکیت معنوی کشور ما و علیه سر زندگی اقتصادی ماست.

او در ادامه مثالی از یک هدف شکار روباه ذکر کرد که با حق انتخاب بازگشت به چین یا کشتن خودشان روبرو شدند.

عملیات شکار روباه شش سال پیش به دست شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به راه افتاد تا مقام ها و مدیران اجرایی فاسد را که به خارج از چین گریختند، دنبال کند. پکن این موفقیت را جشن گرفته و بازگشت صدها فراری اقتصادی را علنی ساخته و فهرست هایی از اسامی فراری ها منتشر کرده است. دولت اوباما سال 2015 از فعالیت های مخفی عوامل چینی ابراز نارضایتی کرده بود.

مدیر اف بی آی گفت، در حال حاضر هدف اصلی این عملیات سرکوب مخالفان در میان جمعیت فراری هاست.

کریستوفر رای در موسسه هادسون در واشنگتن گفت: چین از شکار روباه به عنوان نوعی کمپین ضد فساد بین المللی یاد می کند. اینطور نیست. در واقع، این عملیات تلاشی از سوی شی جینپینگ برای هدف دریافت اتباع چینی است که از نظر او تهدید به شمار می فرایند و خارج از چین و در سراسر جهان زندگی می کنند.

مدیر اف بی آی گفت: ما درباره رقبای سیاسی، مخالفان و منتقدان حرف می زنیم که تلاش دارند نقض های حقوق بشری گسترده چین را فاش کنند. صدها تن از قربانیان عملیات شکار روباه که اینجا در ایالات متحده هدف گرفته شدند، شهفرایند آمریکا یا دارندگان کارت سبز بودند. دولت چین می خواهد آن ها را وادار به بازگشت کند و تاکتیک های چین برای دستیابی به آن هدف شوکه کننده است.

کریستوفر رای اضافه کرد: به عنوان مثال، زمانی که نتوانند محل یک هدف شکار روباه را شناسایی کنند، دولت چین یک مامور برای ملاقات با خانواده آن هدف به آمریکا اعزام می کند. آن ها می خواهند این پیام منتقل شود؛ هدف دو گزینه دارد، به سرعت به چین بازشود یا خودکشی کند.

به گفته این مقام اف بی آی، عملیات های شکار روباه که از سوی وزارت امنیت عمومی چین رهبری می شود، همچنین در دیگر کشورها در جریان است و این نهاد آمریکایی با دیگر شرکایش همکاری دارد تا تلاش های چین برای ایجاد رعب و وحشت را خنثی کند. او گفت، اتباع چینی در آمریکا اغلب با خانواده هایشان تهدید می شوند.

او در پاسخ به اینکه روش های دیگر آن ها چیست، گفت: از تصور خودتان استفاده کنید.

کریستوفر رای چین را به عنوان یک رقیب متخاصم با اندک توجه یا عدم توجه به قوانین بین المللی یا ملی توصیف کرد. او گفت، تقریبا نیمی از 5000 پفراینده ضد اطلاعاتی فعال اف بی آی مرتبط به چین هستند.

چین با استفاده از نفوذ، فشار یا اقناع از طریق واسطه ها بر روی مقام های فدرال، ایالتی و محلی و همچنین شرکت ها و رسانه های آمریکایی، توانست از مواضع سیاست خارجی چین حمایت کند. کریستوفر رای گفت که چنین تلاش هایی در هنگام شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است و هدفش گسترش ستایش از نوع مدیریت پکن در این پاندمی است.

گرچه مدیر اف بی آی نگفت که آیا چین از دونالد ترامپ یا جو بایدن در انتخابات آینده حمایت می کند، اما مدعی شد که چین ترجیح های خودش را برای نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 دنبال می کند.

رای گفت: کمپین نفوذ خارجی بدیمن چین، سیاست ها و مواضع ما را هر روز هفته به صورت شبانه روزی و هر 365 روز سال هدف می گیرد. بنابراین، این تهدید مختص انتخابات نیست. اما قطعا این مفهوم هایی برای انتخابات دارد و آن ها قطعا تمایلاتی دارند که دنبال کنند.

به گفته مدیر اف بی آی، چین همچنین در برنامه های هک، سرقت هویت و جاسوسی مالکیت معنوی نقش دارد و 1000 مورد تحقیقات درباره سرقت و تلاش برای سرقت فناوری از سوی چین وجود دارد. او اضافه کرد: مردم ایالات متحده، قربانیان این سرقت چین هستند که بیانگر یکی از بزرگترین انتقال های ثروت در تاریخ بشریت است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مدیر اف بی آی،چین را بزرگترین تهدید علیه آمریکا دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر اف بی آی،چین را بزرگترین تهدید علیه آمریکا دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید