ماهیان خزر وخلیج فارس آلوده اند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، وزیر بهداشت نسبت به آلودگی آب های خزر و خلیج فارس به دلیل ورود فاضلاب های صنعتی به این آبها و تغذیه آبزیانی که غذای مردم را تشکیل می دهند، هشدار داد.

ماهیان خزر وخلیج فارس آلوده اند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کلشی ها، سعید نمکی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست روز جهانی غذا که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید، گفت: موضوع اصلاح رویه های تامین غذای سالم شامل بخش های متعددی از حکومت می گردد و فقط شامل دولت نیست.

وی اضافه نمود: در بحث امنیت غذایی می بایست همه بخش ها و دستگاه ها مشارکت نمایند و وزارت بهداشت نیز به نوبه خود وظیفه نظارت بر سلامت غذا را عهده دار است.

نمکی ادامه داد: جهان به دلیل بی عدالتی از یک سو و فقر فرهنگی و جهل نسبت به آنچه که اسمش را غذای سالم می گذاریم، باعث شده تا زیرساخت های تهیه غذای سالم و امنیت غذایی لگدمال گردد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت کیفیت همراه با کمیت غذا، توضیح داد: آنچه امروز به شدت زیر سئوال است، کیفیت این کمیت غذایی است.

نمکی با اشاره به روان شدن آب های آلوده از دو رودخانه در گیلان به تالاب انزلی، گفت: مقدار زیادی کودهای شیمیایی و نیترات به تالاب می رود. همچنین شیرابه ایستگاه سراوان نیز به تالاب انزلی و دریای خزر سرایزیر می گردد و ما در چنین شرایطی توصیه می کنیم به مردم که ماهی بخورند.

وی ادامه داد: البته اوضاع ما در خلیج فارس هم به دلیل وردو فاضلاب های صنعتی، بهتر از خزر نیست.

نمکی بر تشدید ردیابی غذا از مزرعه تا سفره توسط سازمان غذا و دارو تاکید نمود و گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو، نظارت بر کیفیت غذا است و درخواست می کنم این ردیابی تشدید گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ماهیان خزر وخلیج فارس آلوده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیان خزر وخلیج فارس آلوده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید