قزاقستان خواهان تعمیق روابط بین کشورهای آسیای مرکزی در زمینه های مختلف شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، وزیر امور خارجه قزاقستان در دومین نشست وزرای خارجه ایتالیا و آسیای مرکزی خواهان تعمیق همکاری های دوجانبه بین کشورهای منطقه در زمینه های مختلف شد.

قزاقستان خواهان تعمیق روابط بین کشورهای آسیای مرکزی در زمینه های مختلف شد

به گزارش خبرنگار وبلاگ کلشی ها در دوشنبه، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان در دومین نشست وزرای امور خارجه در قالب ایتالیا و آسیای مرکزی شرکت و سخنرانی کرد.

در این نشست که اخیرا به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار گردید بعلاوه سران نهادهای دیپلماتیک کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت کردند.

ریاست هیات ایتالیایی در این نشست را لوئجی دی مایو وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی این کشور و هیات اروپایی را تری هوکالا نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی بر عهده داشتند.

تلئوبردی در بخشی از سخنان خود خواهان تعمیق روابط سودمند کشورهای آسیای مرکزی در زمینه های ترانزیتی، حمل و نقل، کشاورزی، نوآوری و توسعه منابع تجدیدپذیر انرژی شد.

وی بعلاوه به نقش فزاینده ایتالیا در توسعه هم پیوستگی انرژی، حمل ونقل و فناوری کشورهای آسیای مرکزی با اروپا اشاره نمود.

وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه این اجلاس بعلاوه با وزیر امور خارجه ایتالیا و نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی ملاقات و مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه و چندجانبه را آنالیز کردند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "قزاقستان خواهان تعمیق روابط بین کشورهای آسیای مرکزی در زمینه های مختلف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزاقستان خواهان تعمیق روابط بین کشورهای آسیای مرکزی در زمینه های مختلف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید