فناوری قطعه انتقال برق ارتقا یافت

به گزارش وبلاگ کلشی ها به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خیرالله حدیدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این مجموعه دانش بنیان در حوزه ایجاد فناوری های پیشرفته در صنعت برق کشور فعالیت دارد. یکی از محصولات شرکت، تپ چنجر یا فراوری دستگاه تغییر ولتاژ برق در ترانس های مورد استفاده در صنعت برق کشور است.

فناوری قطعه انتقال برق ارتقا یافت

وی اضافه کرد: ترانسفورماتورها از اجزای اصلی سیستم های قدرت هستند که وظیفه اصلی آن ها تغییر سطح ولتاژ است. با نصب تپ چنجر بر روی ترانس می توان ولتاژهایی با سطوح مختلف را در ثانویه دریافت کرد. در واقع با تغییر تعداد دور سیم پیچ در ترانسفورماتورها می توان ولتاژ خروجی را تنظیم کرد و این کار را در ترانسفورماتورها، تپ چنجرها به عهده دارند.

به گفته وی، فناوری تغییر ولتاژ در ترانسفورماتورهای مورد استفاده در صنعت برق، نسبتاً قدیمی است و در یک قرن اخیر تفاوت زیادی نداشته است. در واقع تپ چنجرهای کلاسیک مانند سیستم مشابه مورد استفاده در خودروها عمل می نمایند. این فناوری اشکالاتی نیز دارد. حدود یک سوم انفجارهای ترانس های برق مربوط با اختلال عملکرد کپ چنجرها است، زیرا عمل سوئیچینگ را به صورت تمام مکانیکی، فنری و بسیار سریع انجام می دهند. در این فرایند بسیاری اوقات گیرهای مکانیکی حادث می گردد.

وی ادامه داد: این شرکت دانش بنیان پیروز شد تا محصولی با فناوری تازه و متفاوت از نمونه کلاسیک مورد استفاده در صنعت برق فراوری کند که اشکالات نمونه قبلی را ندارد و بسیار روانتر کار می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فناوری قطعه انتقال برق ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری قطعه انتقال برق ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید