فصل خوش سفر به چغاخور رسید!

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران: شاید اگر بدانید در 65 کیلومتری شهرکرد، یکی از زیباترین تالاب های بین المللی کشورمان واقع شده است، همین امروز راهی استان چهارمحال و بختیاری می شوید تا آنجا را از نزدیک ببینید. تالابی که با مساحت 2300 هکتاری اش در دامنه ارتفاعات جا خوش نموده است.

فصل خوش سفر به چغاخور رسید!

برای تماشا تالاب چغاخور باید به شهر بلداجی سفر کنید و این تالاب را در مسیر جاده شهرکرد- خوزستان ببینید. عمق آب تالاب چغاخور در برترین شرایط و موقعیت بارندگی، به 3 متر می رسد و آن را در دل سبزه زاری 700 هکتاری مثل نگینی فیروزه ای رنگ نشان می دهد. این سبزه زار، در ماه های اردیبهشت تا مهر که سطح آب تالاب رو به کاهش می گذارد، از این هم وسیع تر می گردد.

این ناحیه، آب و هوایی معتدل و زمستان هایی سرد دارد و از نقاط ییلاقی استان چهارمحال و بختیاری محسوب می گردد. از پائیز تا بهار هر سال هزاران پرنده بومی و مهاجر در این تالاب به سر می برند و تخم گذاری می نمایند.

برترین زمان سفر: برترین زمان برای سفر به چغاخور، بهار و تابستان است. آب و هواى تالاب چغاخور از چهار نوع توده هوایی تأثیر می گیرد. یعنی توده هاى هواى قطبى و پرفشار از سمت اروپا، توده هاى هواى مدیترانه اى، توده هاى هواى قطبى از شمال کشور و توده هاى هواى حاره بحرى. اگرچه این روزها یکی از برترین زمان سفر به چغاخور است، اما اعتدال هوای این منطقه در تابستان هم فرصت خوبی به شما می دهد که در گرمای تابستان، به این تالاب بروید و از طبیعت و خنکای آن بهره مند شوید. منابع آبى تالاب عمدتاً به وسیله نزولات جوى و چشمه هاى حاشیه کوه کلار تأمین مى گردد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

چطور برویم؟ راه هاى دسترسى به تالاب به وسیله جاده آسفالته بروجن، ناغان و شهرکرد میسر است. این منطقه زیبا و پر جاذبه، برای گردشگران دارای راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن و دسترسی به واحدهای اقامتی و پذیرایی و پارکینگ است.

منبع: توریسم آنلاین

به "فصل خوش سفر به چغاخور رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل خوش سفر به چغاخور رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید