فراری اولین خودروی چهار نفره Purosangue را معرفی کرد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، فراری از خودروی چهار در و چهار صندلی تازه رونمایی نموده است - این اولین باری است که این شرکت این کار را انجام می دهد. خودروی تازه را البته خود شرکت هم یک SUV نمی داند.

فراری اولین خودروی چهار نفره Purosangue را معرفی کرد

Purosangue دارای یک V12 تنفس طبیعی از Maranello، درهای عقب متضاد (معروف به درهای خودکشی) و سیستم چهار چرخ متحرک است.

نوآوری فراری با دینامیک توزیع وزن به دست آمده به وجود آمد. موتور در جلو، در موقعیت سنتی درست پشت محور جلو قرار می گیرد. گیربکس در پشت، روی محور عقب قرار گرفته است و واحد انتقال نیرو (برای کار با محور جلو) جلوتر از موتور قرار گرفته است.

این امر باعث می گردد وزن پیشرانه به طور یکنواخت در بین فاصله بین دو محور توزیع گردد. بدنه عقب خودرو واگن مانن داست .

توزیع وزن برای فراری Purosangue تقریباً 49:51 است.

بدنه فراری چهار در دارای خطوط براق و صاف با گلگیرهای برجسته است. بدنه Purosangue که بیشتر از آلومینیوم و سایر آلیاژها تشکیل شده است، به وسیله سقف فیبر کربنی سبک وزن و تک پوسته برجسته و محکم شده است.

مهندسان فراری برای عقب راندن ستون عقب برای آیرودینامیک بهتر، درهای عقب را به سمت عقب لولا کردند. این بعلاوه باعث می گردد که ستون مرکزی نازک تر گردد.

پوسته و شاسی بدنه از آلیاژهای آلومینیومی با استحکام بالا و ریخته گری توخالی استفاده می نمایند. نتیجه یک شاسی و بدنه سبک تر از نسل قبلی فراری های 2+2 است. اپوت لولایی جلو، یک چشم انداز رایج در سوپراسپرت های فراری، امکان استحکام بیشتر در ستون جلو را فراهم می نماید.

طراحی بدنه خودروی نو باعث رانندگی لغزنده در هوا و در نتیجه صدای کمتر کابین است. توجه ویژه ای به دم خودرو شده که نسبت به بیشتر طراحی های قبلی فراری بلندتر و پهن تر است. برای به حداقل رساندن تأثیری که بر جریان هوا می گذارد، مهندساناز یک اسپویلر معلق و یک نودر کوچک 0.28 اینچی (7 میلی متری) برای کانال کشی گرداب های هوا استفاده کردند. یک هواکش کوچک در امتداد خط سقف تا صفحه عقب امتداد می یابد تا هوا را به دهانه های اسپویلر راهنمایی کند.

پیشرانه F14OIA از موتورهای 12 سیلندر قبلی در خط فراری مشتق شده است. زاویه 65 درجه مورد انتظار بین سیلندرها به همراه ظرفیت کل 6.5 لیتر، مخزن خشک با تزریق مستقیم فشار بالا و ویژگی های مشابه V12 های قبلی را دارد.

گیربکس در Purosangue نو یک گیربکس هشت سرعته است . استفاده از گیربکس خشک به این معنی است که گیربکس 0.6 اینچ (15 میلی متر) کوتاهتر است و ارتفاع نصب آن به همان مقدار کاهش می یابد و در نتیجه مرکز ثقل خودرو به همان مقدار کاهش می یابد.

هیدرولیک محرک نو باعث می گردد زمان های پر شدن کلاچ سریع تر گردد و زمان تعویض دنده را از DCT 7 سرعته ای که این گیربکس نو از آن گرفته شده، کاهش می دهد.

سیستم تعلیق Purosangue مختص این خودرو است. این شاسی با استفاده از سیستم سوپاپ قرقره فعال Multimatic True Active فراری، ترکیبی از یک موتور الکتریکی و دمپرهای هیدرولیک دریچه قرقره با دقت بالا است. این به تعامل بین بدنه و چرخ ها قدرت نیروی بیشتری در فرکانس های بالاتر برای کنترل بهتر می دهد.

ترمز در فراری چهار در نو از سیستم ترمز با سیم بوش استفاده می نماید که برای اولین بار در 296 GTB عرضه شد.

در داخل فراری Purosangue، طراحان در پی یک فضای سالن اسپورت بودند. زیبایی خودروهای اسپورت فراری را می توان در داخل خودرو مشاهده کرد، اما چیزهای فضاساز و مدرن بیشتری نسبت به سایر خودروهای فراری وجود دارد. چیدمان درایور مشابه SF90 Stradale است. یک صفحه نمایش اطلاعات تفریح 10.2 اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته است،

هر یک از چهار صندلی در Purosangue به طور مستقل قابل تنظیم هستند. یک کفپوش پارچه ای با استحکام بالا اختیاری در دسترس است. استاندارد، یک سیستم صدای فراگیر 3 بعدی پیشرفته Burmester است.

صندلی های جلو ماساژور، سنسور کیفیت هوا و طیف وسیعی از گزینه های رنگی نیز موجود است. فراری علاوه بر این، قابلیت دسترسی اندروید اتو و اپل کارپلی را به صورت استاندارد در این خودروی نو قرار داده.

فراری به Purosangue نو می بالد که حدبیشتر سرعت 192.6 مایل در ساعت (310 کیلومتر در ساعت) و سرعت 0-62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) تنها 3.3 ثانیه است. مقدار مصرف سوخت و جزئیات دیگر هنوز برای فراری نو در دسترس نیست. قیمت گذاری این خودرو به شروع فراوری مورد انتظار آن در اوایل سال 2023 نزدیک تر خواهد شد.

منبع: فراری

منبع: یک پزشک

به "فراری اولین خودروی چهار نفره Purosangue را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراری اولین خودروی چهار نفره Purosangue را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید