قانون برره ای برای لوکس سواران!

به گزارش وبلاگ کلشی ها، این ماجرای شناسایی خودروهای لاکچری که شامل طرح مالیات می شوند هم دارد وارد مراحل جدی و جالبی می گردد. دوستان محترم اداره مالیات در عرض یک ماه و ظاهرا تا خاتمه دی 1400، حدود 570 هزار خودرو را شناسایی نموده اند که ارزش آن ها بالای یک میلیارد تومان بوده، در حالی که اگر بخواهید برای واردات یک خودرو روز جهان استاندارد بگیرید باید یک سال تمام و حتی بیشتر از این اداره به آن وزارتخانه دوندگی کنید! به هر حال، اولویت های کشور اینجا تعیین می گردد!

قانون برره ای برای لوکس سواران!

باری، ظاهرا قرار است مالکان این خودروهای لاکچری خودشان اظهارنامه پر نمایند و بر اساس جدول تنظیم شده، مالیات شان را بپردازند وگرنه در فهرست بدهکاران مالیاتی قرار خواهند گرفت و به زودی ممنوع الخروج شده و حتی ممکن است یک تابلو ورود ممنوع هم بزنند روی پیشانی شان!البته اگر تصوراتتان از ماشین لوکس و لاکچری این است که یک اتومبیل بزرگ با قطعات ورشو و برقی که از یک کیلومتری چشم آدم را می زند و مثل کشتی از روی دست انداز رد می گردد، سخت در اشتباهید چرا که مثلا همین خودروهای چینی جدیدی که دارند وارد بازار می شوند خیلی هاشان رفتند بالای یک میلیارد و اگر این ها لاکچری باشند دیگر نمی دانیم به مرسدس بنز کلاس اس یا اتاق 7 ب ام و یا لکسوس های شاسی بلند چه باید بگوییم؟!

خب، البته همین که حدود 570 هزار خودرو لاکچری در ایران وجود دارد هم نشانگر تعداد بالای میلیاردرهای مملکت است و به گمانم آمریکا هم انقدر میلیاردر ندارد! جالب است که تعداد زیادی از این لاکچری بازهای محترم تا سه چهار سال پیش جزو طبقه میانه محسوب می شدند و بعضی شان نهایتا 120 میلیون تومان بابت خرید ماشین هزینه نموده اند، این افزایش قیمت ماشین آن ها بوده که حالا آنها را در فهرست رویایی میلیاردرها قرار داده است! یاد آن ضرب المثل خودمان افتادم که می گوید: دشمن دانا بلندت می نماید … بر زمینت می زند نادان دوست و با این حساب ماشین های لوکس امروزی از یک طرف دشمن دانا هستند که موقعیت صاحبشان را برده اند بالا و از طرفی هم با اولین پرداخت مالیات آن ها را بر زمین می زند و می گردد نادان دوست! تناقض غریبی است …

خیلی از این دوستان گرامی هم یحتمل از خودشان می پرسند که:مگر ما قیمت ماشین مان را خودمان بردیم بالا که حالا باید مالیاتش را بدهیم؟! و خیلی ها هم احتمالا زیر لب غرولند می نمایند که: از طلا بودن پشیمان گشته ایم … مرحمت فرموده ما را مس نما! حقیقتا تصور بفرمایید که بر اساس فهرست قیمت همین سایت وبلاگ کلشی ها خودمان، قیمت یک فقره سانگ یانگ تیوولی در همین دی ماه گذشته به عدد یک میلیارد و 85 میلیون تومان رسیده که با این جهش قیمت، صاحبش را که ممکن است 4 سال قبل کمتر از 200 میلیون تومان پول داده و این همه مدت هم در انتظار دریافت آن بوده در نخستین ماه سواری و در حالی که هنوز گارانتی اولش را هم دشت ننموده، خدات تومان توی خرج بیندازد یا بدهکار مالیاتی کند!

اصلا چرا راه دور برویم همین بنده حقیر کمترین حدود 13 سال قبل ماشین فعلی ام را خریدم به مبلغ 16 میلیون تومان و تا حالا هم 350 هزار کیلومتر آزگار با آن راه رفته ام که می گردد حدود 9 بار دور کره زمین، آن وقت همین قراضه را الان از ما می خرند به 110 میلیون تومان در حالی که اگر در ژاپن یا اروپا بودیم به قبرستان ماشین ها هم راهش نمی دادند!

با این احوال به نظرم همین ابوطیاره حقیر هم تا سال دیگر ممکن است از مرز معین شده بگذرد و وارد باشگاه میلیاردی ها بگردد و بنده باید هر سال به مقدار قیمت خرید، مالیات بدهم بلکه ممنوع الخروج یا ممنوع المعامله ام ننمایند! نه که حالا هر سال 10 بار می روم فرنگ و سالی هم پنج تا ماشین جابجا می کنم؟! البته به آن دسته از ماموران مالیاتی عزیز که بر حسب وظیفه دارند ماشین های لاکچری را شناسایی می نمایند توصیه می کنم که دوستان عزیز، ما ماشین های چری هم داریم که ممکن است لاک زده باشند اما لاکچری نیستند و بنده خداها چینی اند و جزو لوکس ها حساب نمی شوند. بروید دنبال پورشه ها، بنزها و لکسوس ها و نه سوسک ها!

از ما گفتن، اگر این روزها دیدید که از این جور ماشین های لوکس، صبح اول وقت که دارند از پارکینگ می آیند بیرون، با این چراغ های حساس به پیچ، دارند این طرف و آن طرف را می پایند و یک پوستین پراید را هم انداخته اند روی سقف پانورامای شان، تعجب نکنید! می خواهند تا آنجا که ممکن است گیر ماموران مالیاتی نیفتند! البته وجه دیگر این ماجرا من را یاد دیالوگ به یادماندنی رضا شفیعی جم عزیز در سریال طنز شب های برره می اندازد که جلوی عابرین را می گرفت و با چهره ای غضب آلود می گفت: پول وده! پول زور وده!!.

باقی بقایتان، جانم فدای مالیات تان!

عکس ها از بامداد صفاییان

منبع: بلاگ دیوار

به "قانون برره ای برای لوکس سواران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون برره ای برای لوکس سواران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید