فاکسکان: روزهایی که چین کارخانه جهان بود به سرانجام رسیده است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، چین دیگر کارخانه تولیدی جهان نیست و شرکت های چینی به تدریج دارند فعالیت های خود را به سایر کشورها می کشانند؛ چون جنگ تجاری و اقتصادی میان ایالات متحده و چین به آن ها فشار وارد کرده است.

فاکسکان: روزهایی که چین کارخانه جهان بود به سرانجام رسیده است

این سخنان را یانگ لیو، رئیس کارخانه های فاکسکان، بزرگ ترین تولیدکننده آیفون جهان و یکی از تامین کنندگان اصلی محصولات اپل به نشریه بلومبرگ گفته است.

لیو می گوید: مهم نیست هند، آسیای جنوب شرقی یا امریکا باشد؛ همیشه یک اکوسیستم تولیدی وجود خواهد داشت.

رئیس فاکسکان با جسارت اعلام کرده، اگرچه هنوز چین یک مکان اصلی برای کارخانه های این شرکت است ولی روزهایی که چین کارخانه ای برای کل جهان باشد؛ به انتها رسیده است.

به گزارش بلومبرگ، در حال حاضر 30 درصد از کل ظرفیت تولیدی شرکت فاکسکان خارج از کشور چین است. در ماه ژوئن گذشته، این ظرفیت 25 درصد بود که نشان می دهد فاکسکان عزم جدی برای توسعه کارخانه های خود در کشورهای دیگر دارد و فقط در خاک چین نیست.

فاکسکان یکی از چند تامین کننده اصلی و بزرگ شرکت اپل است که اکنون در کشورهایی مانند هند و ویتنام هم کارخانه راه اندازی کرده و مشغول مونتاژ محصولات اپل است.

تلاش مضاعف فاکسکان برای تولید آیفون 12

در اوایل همین هفته، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه فاکسکان تلاش مضاعفی را برای تولید سریع ترین گوشی های آیفون 12 آغاز کرده است.

پیش بینی می شود امسال اپل 4 آیفون 12 از جمله یک مدل 5.4 اینچی و دو مدل 6.1 اینچی را در کنار یک مدل 6.7 اینچی معرفی کند. گفته می شود آیفون های 12 به مودم 5G و نمایشگرهای اولد مجهز هستند و از یک طراحی جدید و فلت بسیار کم حاشیه سود می برند.

اما آیفون های جدید اپل چند هفته دیرتر وارد بازار خواهند شد. همیشه اپل در هفته دوم سپتامبر آیفون های جدید خود را معرفی و اواخر همان ماه وارد بازار شدند که امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدت کارخانه ها و بروز مشکلاتی در زنجیره تامین قطعات آیفون های 12، این عرضه بر هم خورده و با تاخیر خواهد بود.

فاکسکان انتظار دارد به خاطر این تاخیر در عرضه آیفون 12، سود سه ماهه سوم امسال او کاهش داشته باشد.

منبع: یک پزشک

به "فاکسکان: روزهایی که چین کارخانه جهان بود به سرانجام رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکسکان: روزهایی که چین کارخانه جهان بود به سرانجام رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید