عکس های عجیبی که از مریخ به ناسا رسید!، عکس

به گزارش وبلاگ کلشی ها، تلاش های پی در پی همچنان به دانشمندان سیاره شناس اجازه می دهد تا گذشته مریخ را بهتر آشکار کنند؛ آشوین واساوادا، دانشمند پروژه (کنجکاوی)، در بیانیه ای گفت: دسترسی و لمس صخره هایی که از مکان هایی در ارتفاعات منتقل شده اند و ما هرگز نخواهیم توانست از آنها دیدن کنیم، هیجان انگیز است.

عکس های عجیبی که از مریخ به ناسا رسید!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کلشی ها ، در جای دیگر مریخ، دیگر ربات کاوشگر سازمان فضایی، مریخ نورد پشتکار، در حال بررسی دلتای رودخانه خشک شده در دهانه جیزرو مریخ برای یافتن نشانه های بالقوه حیات میکروبی گذشته است، البته اگر چنین چیزی وجود داشته باشد و اختر زیست شناسان عمیقاً شیفته چیزی هستند که زمانی می توانست در زیر سطح خشک شده و تحت تابش مریخ زندگی کند.

مریخ نورد پوشیده از گرد و غبار، کنجکاوی، به مکان خارق العاده ای رسیده است؛ ربات شش چرخ ناسا به خط الراس Gediz Vallis در کوه شارپ، کوهی که مریخ نورد از آن زمان به آرامی بالا رفته است، رسیده است. این خط الراس شواهدی از حدود 3 میلیارد سال پیش را در خود جای داده است، زمانی که مریخ یک دنیای مرطوب و مملو از دریاچه ها و رودخانه های خروشان بود. در آن زمان، جریان های بزرگ، گل و سنگ هایی به میزان ماشین را به پایین کوه پرتاب می کرد.

ویلیام دیتریش زمین شناس، یکی از اعضای تیم ماموریت کنجکاوی در بیانیه ای گفت: نمی توانم تصور کنم که چگونه باید شاهد این وقایع بود.صخره های بزرگی از کوه در بالا کنده شدند و به پایین سرازیر شدند.

رسیدن به خط الراس آسان نبود. سال ها طول کشید تا مسیری برای آنجا پیدا شود. ناسا توضیح داد که این سفر مستلزم یکی از دشوارترین صعودهایی بود که ماموریت تا به امروز با آن روبرو شده است.

یک مهندس کنجکاوی گفت: مانند دویدن روی یک تپه شنی پوشیده از تخته سنگ بود.

وقتی به آنجا رسید، کنجکاوی 136 عکس گرفت که آژانس فضایی برای ایجاد یک تصویر واحد آن ها را به هم چسباند.

منبع: mashable

جیمز وب عنصر کلیدی حیات را در قمر مشتری پیدا کرد!/ عکس

شکار صحنه ای نادر در فضا/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس های عجیبی که از مریخ به ناسا رسید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های عجیبی که از مریخ به ناسا رسید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید