ارتفاع برف در اینجا مقدار یک ساختمان 3طبقه است!، عکس

به گزارش وبلاگ کلشی ها، یک تیم تحقیقاتی چینی بر این باور است که ارتفاع برف در کوه اورست عمیق تر از آن چیزی است که تصور می شده است، خوانش های راداری که در طول یک سفر در امتداد شیب شمالی گرفته شده نشان می دهد ارتفاع برف در بعضی نقاط بیش از 9 متر است.

ارتفاع برف در اینجا مقدار یک ساختمان 3طبقه است!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کلشی ها، بنابر گزارش SCMP به گفته گروهی از دانشمندان چینی، پوشش برف بر فراز بلندترین قله دنیا بسیار عمیق تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد، یافته ای که می تواند بر درک تغییرات آب و هوایی تأثیر گذارد.

بیشتر بخوانید:

این مرسدس بنز برای مشکل پسندترین افراد ساخته شده/ عکس

بزرگترین سازه کروی دنیا/ کره بزرگ الجثه لاس وگاس روشن شد! / عکس

در گزارشی در مجله علمی بین المللی غیرانتفاعی The Cryosphere در روز پنجشنبه، محققان موسسه تحقیقات فلات تبت آموزشگاه علوم چین گفتند که میانگین عمق برف در قله اورست حدود 9.5 متر (31.1 فوت) است. محققان گفتند که برآوردهای قبلی عمق را در محدوده 3.5 متر تخمین می زدند و افزودند که این اندازه گیری ها متناقض بوده و دارای عدم قطعیت های بزرگ هستند.

کوه اورست، بلندترین کوه و بلندترین نقطهٔ کره زمین است. ارتفاع قله آن از سطح دریا برابر با 8848.86 متر است. قله اورست جزو رشته کوه هیمالیا است و در کشور نپال قرار گرفته است.

در سال 1856، در طرح نقشه برداری مثلثاتی بزرگ هند، برای اولین بار، ارتفاع قله اورست، که در آن موقع با نام قله 15 شناخته می شد به اندازه 8٬840 متر گزارش شد. در سال 1865، نام انگلیسی رسمی اورست را انجمن سلطنتی جغرافیا بنابر توصیه نامه اندرو واگ، انتخاب کردند. این نام به افتخار جرج اورست، و علی رغم مخالفت خود او، انتخاب شد. واگ نمی توانست یک نام محلی و عمومی را پیشنهاد کند، چرا که در آن موقع امکان دسترسی افراد بیگانه به تبت و نپال وجود نداشت. با این حال، نام چامولونگما برای قرون متمادی در میان تبتی ها و نپالی ها رایج بود.

قله اورست توجه بسیاری از کوه نوردان در تمام رده ها را جلب نموده است. از کوه نوردان حرفه ای و مجرب تا کوه نوردان مبتدی که مایل به پرداخت مبالغ قابل توجهی هستند تا به وسیله کوه نوردان حرفه ای هدایت شوند و صعودی کامل و موفقیت آمیز را رقم بزنند. با وجودی که مسیر استاندارد صعود این کوه، حاکی از عدم نیاز به تجهیزات و حربه های حرفه ای و سخت است، عوامل خطرآفرین طبیعی از قبیل ارتفاع زدگی، بادهای شدید و آب و هوای نامطلوب، ریزش بهمن و ناحیه خطرناک یخشار خومبو نیز وجود دارند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ارتفاع برف در اینجا مقدار یک ساختمان 3طبقه است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتفاع برف در اینجا مقدار یک ساختمان 3طبقه است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید