طرز تهیه وافل خانگی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، تغذیه یکی از موارد مهم برای سلامتی بدن میباشد. بیشتر افراد به علت تکراری شدن مواد صبحانه ارز خوردن آن اجتناب میکنند. در مطلب زیر طرز تهیه بعضی از وافل های خوشمزه را آماده نموده ایم که میتوانید در صبحانه از آنها بهره ببرید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه وافل خانگی

وافل گیاهی گندم کامل با چیا و سس بری

در فصل زمستان، اغلب ما در پی صبحانه ای گرم هستیم که از بسته بندی های بیرون نیامده باشند.

قطعاْ جوی دوسر خرد شده و پنکیک در زمره صبحانه های خوب محسوب می شوند، با این وجود گزینه های متنوع دیگری که سالمند و پر فایده هم می توانند صبحانه ای دلپذیر باشند. من از وافل های درجه یک با آجیل سرخ شده ترد و سس بری با شما صحبت می کنم.

دستور العمل این صبحانه بدون لبنیات با دانه های چیا و بری فرصتی عالیست تا به صبحانه محبوبتان بدل شود. بیائید به سراغ مواد لازم برویم:

دانه های چیا سرشار از اسید های چرب امگا 3، آنتی اکسیدان، فیبر، پروتئین، کلسیم، مهمیم و آهن و متضمن سلامت قلب و عروق و دستگاه گوارش هستند.

تحقیقات نشان می دهد که دانه های چیا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

توت فرنگی ها و بلوبری ها در زمره محبوب ترین و در دسترس ترین توت ها به حساب می آیند.

توت فرنگی ها حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C هستند که می توانند در بهبود لکه های پوستی نقش داشته و در برابر چین و چروک ها و آفتاب سوختگی از پوست محافظت نمایند. بعلاوه آنها همچون بلوبری ها حاوی مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان می باشند. آنتی اکسیدان فراوان موجب افزایش انرژی، نرمی پوست، تقویت حافظه و گوارش بهتر می شود.

بر اساس تحقیقات اجرا شده بر روی حیوانات تعیین شد توت فرنگی ها از کلیه ها و مغز در برابر عوارض بغرنج دیابت نوع 1 محافظت می کند.

توت فرنگی ها محافظی در برابر صدمات مغزی و حتی بعضی سرطان ها محسوب می شوند. توت فرنگی ها سرشار از پتاسیم، حاوی کلسیم، ویتامین C و اندازه زیادی کاروتین هستند که مواد مغذی پوست را تامین می نمایند.

شیر بادام نه تنها برترین جایگزین لبنیات برای افرادیست که قادر به هضم لاکتوز نیستند، می باشد بلکه درصد کالری بسیار کمی دارد.

بعلاوه مملو از فلاونوئید است که می تواند سلامت قلب را با کاهش اندازه کلسترول بهبود بخشد. بعلاوه بادام حاوی ویتامین E است که رطوبت پوست را افزایش داده و فرایند پیری پوست را به تعویق می اندازد. در عین حال، ویتامین E اندازه جذب اکسیژن نسوج بدن را افزایش داده و گردش خون را بهبود بخشیده که منجر به رشد موها می شود.

بنابراین به پنکیک صبح خود استراحتی داده و در عوض طرز تهیه این وافل های فوق العاده سالم را امتحان کنید.

سس توت و چیا (طرز تهیه برای 3 فنجان)

مواد لازم
2 فنجان توت فرنگی تازه، شسته و خرد شده

1 فنجان بلوبری تازه، شسته شده

2 فنجان آب پرتقال

2 قاشق سوپ خوری دانه چیا

طرز تهیه
در ماهی تابه مخصوص سس، همه مواد را با هم مخلوط نمائید، بر روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس حرارت را کم کنید و به مدت 10 دقیقه هم بزنید.

شعله گاز را خاموش کرده، درب ظرف را گذاشته و کنار بگذارید.

وافل

طرز تهیه برای 5 عدد 18 سانتی
مواد لازم
1 و ½ فنجان شیر بادام شیرین نشده

1 قاشق سوپ خوری دانه چیا

1 و 1/3 فنجان آرد خالص گندم، مخصوص شیرینی پزی

2 و ½ قاشق چایخوری بکینگ پودر

½ قاشق چایخوری نمک

1 قاشق سوپ خوری دارچین، آسیاب شده

1 عدد موز، 27 سانتی و رسیده

1 قاشق سوپ خوری وانیل

¾ فنجان آجیل سرخ شده، خرد شده

1/3 فنجان آب (برای رقیق کردن خمیر در صورت احتیاج)

اسپری روغن پخت و پز کانولا، به اندازه لازم

طرز تهیه
در یک کاسه، 1 فنجان شیر بادام شیرین نشده را با 1 قاشق سوپ خوری دانه چیا مخلوط کنید، خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و کناری بگذارید تا دانه های چیا باد نمایند.

در کاسه ای بزرگ، آرد شیرینی پزی، بکینگ پودر، نمک و دارچین را با همزن سیمی به خوبی مخلوط نمائید و کنار بگذارید.

در کاسه ای میانه، موز پوست کنده را له کنید؛ سپس وانیل را بیافزائید و کاملا له کنید تا نرم و مخلوط شوند.

½ فنجان شیر بادام شیرین نشده را با دانه های چیا که کناری گذاشته بودید مخلوط نمائید و به خوبی هم بزنید.

در کاسه ای بزرگ مخلوط موز را با مخلوط مواد دیگر ترکیب نمائید تا ترکیبات کاملا به خورد دیگر بروند، تمام مواد را به قدری هم بزنید تا گره های آرد کاملا باز شوند.

آجیل سرخ شده را به این مواد اضافه کنید و با یک کفگیر خوب مخلوط نمائید. اگر خمیر به نظرتان ضخیم است، اندازهی آب به آن بیافزائید تا کمی بافت خمیر رقیق تر شود.

ظرف مخصوص وافل را که از قبل گرم کرده اید با اسپری روغن کانولا چرب کنید، خمیر آماده شده برای وافل های 18 سانتی را درون قالب بریزید، درب آن را بپوشانید و تا زمانی که طلایی شوند که در حدود 3 دقیقه زمان هم دارد، بپزید. با سس توت سرو کنید. برای تهیه وافل های فاقد گلوتن، از آرد فاقد گلوتن یا به جای آرد گندم کامل از مخلوطی از آن با آرد فاقد گلوتن استفاده نمائید.

امکان فریز کردن این وافل ها هم به خوبی وجود دارد، بنابراین می توانید آنها را از فریزر خارج کرده درون توستر قرار داده و برای صبحانه ای سریع از آن بهره ببرید، به خاطر داشته باشید که این وافل ها فاقد مواد نگهدارنده ای هستند که احتیاجی بدانها نیست.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون

به "طرز تهیه وافل خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه وافل خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید