سفر به مشهد با مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مشهد، یکی از شهرهای زیارتی ایران است که در تمام ایام سال میزبانی زائران از سراسر ایران را بر عهده دارد. این کلانشهر که علاوه بر یک مقصد زیارتی به عنوان شهری تجاری و تفریحی شناخته می گردد، در طول روز میزبان هزاران مسافر است که از راه های زمینی و هوایی خود را به مشهد می رسانند و بیشتر مسافران به علت مسافت طولانی سفر با هواپیما را به سفر زمینی ترجیح می دهند که به خاطر گران بودن بلیط رفت و برگشت با محدودیت هایی روبه رو هستند. در این مطلب قصد داریم درباره خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما مشهد و برترین زمان خرید بلیط هواپیما مشهد صحبت کنیم.

سفر به مشهد با مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما مشهد

مشهد یکی از پر ترددترین مقاصد سفر در ایران است و هر مسافر با هدف خاصی به این کلانشهر سفر می نماید. اما به علت مسافت طولانی که مشهد با سایر شهرهای ایران دارد برترین مسیر برای کوتاه کردن مقصد و داشتن سفری آسان مسیر هوایی است که به علت نوسانات روزانه و افزایش قیمت بلیط رفت و برگشت هواپیما، مسافران در پی خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما مشهد هستند تا در برترین زمان به این شهر سفر نمایند.

قیمت بلیط هواپیما مشهد به علت تقاضای زیاد مسافران و تردد بالا این مسیر در تمام شهرهای بزرگ و کشورهای همسایه گرانتر از سایر مسیرهای هوایی است و به همین علت از بیشتر شهرهای ایران روزانه چندین پرواز در ساعات و با قیمت متنوع به مقصد مشهد و بالعکس پرواز دارند. اما اگر قصد سفر به مشهد دارید و در پی خرید بلیط مقرون به صرفه مشهد هستید می توانید با در نظر گرفتن شرایطی از جمله زمان سفر، نوع بلیط (اکونومی یا بیزنسی)، کلاس پروازی و نوع پرواز هزینه بلیط هواپیما رفت و برگشت به مشهد را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

انواع بلیط هواپیما مشهد

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی به بلیط هایی گفته می گردد که قیمت آن ها از طرف ایرلاین معین شده و از چند ماه قبل می توانید به مقصد مشهد و بالعکس با قیمت معین شده بلیط را بخرید. این نوع بلیط مناسب کسانی است که قصد دارند در ایام پرتردد مانند اعیاد مذهبی، سالروز شهادت یا ولادت امام رضا یا تعطیلات رسمی به مشهد سفر نمایند، چون در غیر این صورت هر چه به زمان ایام پرتردد نزدیکتر شوید بلیط گرانتر می گردد، پس بهتر است اگر قصد سفر حتمی در این روزها را دارید از قبل بلیط سیستمی خود را با قیمت مناسب رزرو کنید.

بلیط چارتری

بلیط چارتری به بلیط هایی گفته می گردد که به وسیله چارترنماینده که واسط بین ایرلاین و مسافر است در مسیرهای پرتردد ارائه می شوند. تیکت چارتری مناسب افرادی است که یا در روزهای عادی و کم سفر قصد سفر به مشهد را دارند که با قیمت مناسب می توانند بلیط رفت و برگشت مشهد را تهیه نمایند یا قصد سفر در تعطیلات رسمی دارند و بلیط را در روزهای نزدیک به پرواز تهیه می نمایند.

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری نوعی بلیط سیستمی و چارتری است و همانطور که از نامش معین است برای افرادی مناسب است که در ساعات نزدیک به پرواز و بدون برنامه قبلی قصد سفر به مشهد دارند یا در پی پرواز مقرون به صرفه هستند که اگر خوش شانس باشند می توانند با قیمت مناسبتری بلیط خود را تهیه نمایند. البته توجه داشته باشید که بلیط چارتری بسیار مقرون به صرفهتر از بلیط لحظه آخری سیستمی است، چون بلیط لحظه آخری سیستمی تا لحظه آخر از سوی ایرلاین قیمت گذاری شده و نوسان قیمت کمتری دارند.

برترین زمان خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه مشهد

شهر مشهد، از جمله مقاصد سفری است که در تمام ایام سال میزبان زائران و گردشگران از سراسر ایران است که یا به دلایل تجاری و تفریحی یا برای زیارت حرم امام رضا به این شهر سفر می نمایند.

به هر علت که قصد سفر به مشهد را دارید بهتر است ابتدا بازه زمانی که برای سفر در نظر گرفته اید را آنالیز کنید تا بتوانید با قیمت مناسب و در ایام کم تردد به مشهد بروید تا علاوه بر هزینه مقرون به صرفه پرواز در هزینه اقامت و بهره مندی از امکانات گردشگری هم هزینه کمتری پرداخت کنید. برترین زمان خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه مشهد علاوه بر انتخاب بازه زمانی مناسب، خوش آب و هوا بودن مشهد است که در فصل بهار و پاییز مشهد از برترین آب و هوا در طول سال برخوردار است. به علاوه با انتخاب بلیط اکونومی در هنگام رزرو پرواز می توانید خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما مشهد را در سفر تجربه کنید.

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما مشهد

  • از نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما مشهد توجه به روز خرید بلیط است، زیرا در روزهای پایانی هفته قیمت بلیط هواپیما مشهد نسبت به اواسط هفته کمی گرانتر می گردد.
  • اگر قصد دارید در تعطیلات رسمی یا مناسبت ها به مشهد سفر کنید، بهتر است چند روز قبل یا یک هفته قبل بلیط پرواز رفت و برگشت خود را تهیه کنید.
  • اگر قصد خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما مشهد را دارید، می توانید پروازهای لحظه آخری، پروازهایی که در شب یا با تاخیر انجام می شوند را انتخاب کنید.
  • با تحقیق و جست وجو در اینترنت و سایت های رزرواسیون بلیط می توانید از تخفیفات ایرلاین ها مطلع شوید و با قیمت پایین تری بلیط خود را تهیه کنید.
  • در هنگام جست جو برای تهیه بلیط هواپیما مشهد در تمام ایرلاین ها در پی پرواز باشید و برای کاهش هزینه بلیط می توانید بلیط رفت و برگشت خود را از ایرلاین های متنوع رزرو کنید.
  • بعضی از شرکت ها بلیط هواپیما را به صورت عمده از خطوط هوایی خریداری می نمایند و بعد با تخفیف 25 تا 45 درصدی به مسافران ارائه می دهند که با خرید بلیط از این شرکت ها می توانید کاهش چشمگیری در هزینه رفت و برگشت سفر به مشهد داشته باشید.
  • همانطور که می دانید در سفرهای داخلی دو نوع کلاس پروازی اکونومی و بیزنسی وجود دارد که با انتخاب پرواز اکونومی یا مالی می توانید هزینه پرواز رفت و برگشت خود به مشهد را کاهش دهید.

جمع بندی درباره خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما مشهد

مشهد شهری گردشگری و زیارتی است که همه روزه میزبان هزاران مسافر از داخل و خارج ایران است که از راه های مختلف خود را به مشهد می رسانند. اما بیشتر مسافران برای راحتی و کوتاه کردن سفر در پی خرید بلیط هواپیما هستند و همین سبب شده تا مشهد یکی از پرترددترین مقاصد هوایی ایران باشد. اما به علت قیمت بالای بلیط هواپیما مسافران با مشکلاتی روبه رو می شوند که برترین راه خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما مشهد در زمان مناسب و با توجه به نکات گفته شده است.

منبع: الی گشت

به "سفر به مشهد با مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مشهد با مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید