روسیه برای خروج تسلیحات هسته ای از بلاروس شرط گذاشت

به گزارش وبلاگ کلشی ها، ایسنا نوشت: یک دیپلمات ارشد روسیه گفت، خروج فرضی تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه از بلاروس مشروط بر این است که آمریکا و ناتو سیاست تضعیف امنیت روسیه و بلاروس را متوقف نمایند.

روسیه برای خروج تسلیحات هسته ای از بلاروس شرط گذاشت

الکسی پولیشچوک رئیس دپارتمان دوم کشورهای همسود در وزارت امور خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: مایلم فورا خاطرنشان کنم که استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس پاسخی به چندین سال سیاست بی ثبات نماینده هسته ای ناتو و واشنگتن و بعلاوه به تغییرات اساسی است که اخیرا در موارد کلیدی امنیت اروپایی اتفاق افتاده است.

او تاکید نمود، استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه در بلاروس یک اقدام اجباری جهت بازدارندگی و برای تضمین امنیت بلاروس است که فضای دفاعی مشترک با روسیه دارد.

پولیشچوک در انتها مصاحبه اش با اسپوتنیک بیان نمود: در این خصوص، خروج فرضی تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه از خاک بلاروس تنها در شرایطی ممکن است که آمریکا و ناتو دست از سیاست مخرب و خصمانه خود مبنی بر تضعیف امنیت روسیه و بلاروس بردارند. البته این اقدام مستلزم خروج کامل همه سلاح های هسته ای آمریکا و حذف زیرساخت های مربوطه در اروپا می باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اواسط ماه ژوئن گفت، مسکو اولین بخش از کلاهک های هسته ای خود را به بلاروس منتقل نموده و انتقال تسلیحات هسته ای تاکتیکی را تا انتها امسال میلادی انجام خواهد داد. او این اقدام را از عوامل بازدارندگی خوانده و تاکید نموده که پیغامی است برای آن هایی که به شکست استراتژیک روسیه فکر می نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "روسیه برای خروج تسلیحات هسته ای از بلاروس شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه برای خروج تسلیحات هسته ای از بلاروس شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید