راهنمای کامل انتخاب کمربند مردانه

به گزارش وبلاگ کلشی ها، انگیزه - مد و پوشاک - برای انتخاب کمربند مردانه مناسب، باید با نحوه صحیح انتخاب کمربند با توجه به سبک و شیوه لباس پوشیدن خود مآگاه شوید. اگر در انتخاب کمربند، بخوبی عمل کنید، می توانید هماهنگی بی نظیری را در پوشش خود ایجاد کنید.

راهنمای کامل انتخاب کمربند مردانه

اگر احیانا قصد خرید تی شرت یا پیراهن آستین بلند و یا پیراهن مناسب فصل تابستان را دارید، بهتر است کمربند را به عنوان یک بخش اساسی در استایل خود از قلم نیاندازید، زیرا اضافه کردن یک کمربند تا حد زیادی می تواند استایل شما را جذاب تر کند. در این مطلب راه حل ها و روش لازم برای انتخاب کمربند مردانه، مناسب با انواع استایل را به شما معرفی خواهیم کرد. استفاده از کمربند بر روی انواع مختلف شلوار از جمله جین، پارچه ای و کتان شکلی خاص و زیبایی به لباس و شخصیت شما خواهد بخشید.

نکات اصولی در انتخاب کمربند مردانه

در مطالب زیر به معرفی و آنالیز تعدادی از مسائل مربوط به انتخاب کمربند مردانه خواهیم پرداخت.

کمربند یکی از اصلی ترین اکسسوری های لباس های مردانه است که شما مجبور نیستید پول زیادی برای آن بپردازید؛ این به این معنی است که شما نیازی به این ندارید که دو جین از کمربندهای گوناگون را در کمد لباس خود نگه دارید، بلکه تنها کافی است با در نظر دریافت چند نکته اساسی تعداد کمی از آن ها را با کاربرد های زیاد برای موقعیت های مختلف تهیه کنید.

1. کمربند چرم؛ انتخابی همیشگی

مؤسس برند لوکس ایتالیایی لوکا فالونی می گوید: وقتی بحث از کیفیت کمربند ها می گردد، دو فاکتور جنس و نوع دوخت، حائز اهمیت هستند. چرم باید سن خوبی داشته باشد، مقاوم و محکم باشد و نباید بیش از اندازه کشیده شده باشد. به همین دلیل چرم دانه کامل بهترین مواد برای فراوری کمربند های کلاسیک است؛ بنابراین به چرات می توان گفت که بهترین جنس کمربند بدون شک چرم است.

2. نحوه نگهداری درست از کمربند چرم

برای پیشگیری از خشک شدن چرم موجود در کمربندها، می توان آن ها را در مکانی دور از نور آفتاب و به حالت عمودی نگهداری کرد. نکته مهمی که بیشتر مردان به آن توجهی ندارند در این باره این که بیشتر مردها کمربندهای خود را روی شلوار رها می نمایند؛ در چنین وضعیتی، نگهداری کمربند به مدت طولانی، ظاهر چرم را خراب می نماید و از عمر کمربند می کاهد. در نظر دریافت محلی جداگانه برای نگهداری کمربندها و یا حتی آویزان کردن کمربندها در کنار کراوات ها می تواند به افزایش طول عمر مفید آن ها یاری کند.

3. اکسسوری های شما همواره باید با هم مطابقت داشته باشند

هنگام انتخاب کمربند مردانه، به رنگ کفشی که قصد پوشیدن آن را دارید، باید توجه ویژه ای داشته باشید. ست کردن کمربند با کفش، چه ازنظر جنس چه ازنظر رنگ یکی از اصول ثابت در مد است.

4. به عرض کمربند خود دقت داشته باشید

کمربند باریک را کنار بگذارید! عرض کمربندتان همواره باید در حدود یک تا یک و نیم اینچ باشد. این سایز تقریباً برای هر سبک شلواری که قصد دارید بپوشید مناسب است. این اطمینان را حاصل کنید که عرض کمربند شما خیلی عظیم نیست این امر نیز بسیار زننده است.

5. هماهنگی بین جنس سگک کمربند و فلزات دیگر لباس ها

با توجه به اینکه رنگ های نقره ای، طلایی و مسی رنگ های مناسبی برای سگک کمربند شما هستند، سعی کنید رنگ و جنس سگک کمربند خود را طوری انتخاب کنید که با سایر اکسسوری های شما مانند ساعت یا دکمه لباستان هماهنگ باشد.

6. انتخاب کمربند متناسب با مکانی که قصد رفتن به آن را دارید

یک کمربند نمی تواند برای هر مکان و موقعیتی مناسب باشد، بنابراین قبل از خریدن کمربند، به این نکته توجه داشته باشید که چه سبکی برای لباس پوشیدن خود در نظر گرفته اید. کمربندی رسمی با رنگ مشکی، کمربند قهوه ای تیره یا آبی برای کسانی که کار اداری دارند و باید با کت و شلوار به مکانی اداری بروند، بسیار مناسب است. در حالی که سبک های بافته شده، اسپورت و رنگی، برای استایل های معمولی، راحت تر و شیک تر به نظر می رسند.

7. جنس کمربند

همان طور که گفتیم جنس چرم ممکن است به عنوان یک ماده پیش فرض برای کمربند انتخابی معقول باشد، اما این تنها گزینه برای جنس کمربند شما نیست. کمربند های پنبه ای یا بافته شده مخصوصاً با استایل های تابستانی کژوال، بسیار شیک خواهند بود.

8. انتخاب سایز و اندازه مناسب کمربند

دقت داشته باشید که برای اندازه درست کمربند، نوک کمربند باید به سادگی از اولین حلقه پل عبور کند و در نیمه پل بعدی متوقف گردد. نکته دیگر اینکه نباید از قیچی های آشپزخانه برای سوراخ کردن کمربند خود بهره ببرید. سایز و اندازه کمربند معمولاً با سانتی متر محاسبه می گردد. این سایز طول دور کمر را از سگک تا سوراخ میانی کمربند یعنی جایی که باید آن را بست، محاسبه می گردد و به خوبی اجازه می دهد تا شلوار تنگ تر یا کمی آزاد تر بایستد.

چه وقت و کجا از چه نوع کمربندی استفاده کنیم؟

همواره باید نوع و جنس کمربند خود را با مکانی که در آن هستیم و زمان موردنظر هماهنگ کنیم؛ در زیر نکاتی در این رابطه به شما ارائه شده است.

1. کمربند چرمی کژوال

کمربند هایی با جنس چرمی کژوال یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توان برای تابستان، با یک تی شرت بافت ظریف دهه 80 پوشید. یک کمربند مات یا جیر نرم به جای چرم براق انتخاب کنید.

2. کمربند بافته شده

برخلاف اعتقاد بسیاری از افراد، کمربند بافته شده فقط به درد پسربچه های دبیرستانی نمی خورد. کمربند بافته برای اضافه کردن بافت به سبک کژوال شما در طول فصل تابستان بسیار ایده آل است. این کمربندها همچنین می توانند در صورت پوشیدن کت و شلوار ظاهر بسیار کلاسیک را به شما ببخشند.

3. کمربندهای پارچه ای

مانند کوله پشتی یا کت های دوفل، کمربند های پارچه ای نیز برای عظیم سالان به هیچ وجه مناسب نیستند. کمربند پارچه ای با شورت و شلوار بافت دار انتخاب مناسبی برای ایجاد بافت روی بافت است.

باید ها و نباید های خرید و انتخاب کمربند مردانه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به پوشیدن کمربند علاقه ای ندارید و یا شاید به پوشیدن آن عادت ندارید، بهتر است هرچه زودتر با این مسئله کنار بیایید، چون استفاده از کمربند باعث جذاب تر به نظر رسیدن استایل لباس پوشیدن شما می گردد و همچنین از شما انتظار می رود که در محل کار و یا مکان های رسمی حتماً کمربند بپوشید.. در ادامه شما را با نکاتی در ارتباط با خرید و انتخاب کمربند مردانه آشنا خواهیم کرد.

  • اگر به دنبال هماهنگی و ست کردن لباس هایتان هستید، کمربندهایی طرح های رنگی و تونال را انتخاب نکنید
  • قبل از انتخاب و خرید کمربند همواره سایز کمر خود را اندازه گیری کنید تا راحت تر کمربند های آنلاین را که دسترسی حضوری به آن ها را ندارید خریداری کنید
  • به هیچ عنوان کمربند هایی با طرح های پر پیچ و تاب و یا با جزئیات فلزی زیاد را انتخاب نکنید
  • کمربند را متناسب با جنس یا بافتی که سایر اکسسوری های شما دارد، انتخاب کنید
  • فقط به یک رنگ کمربند اکتفا نکنید. گزینه هایی با رنگ های تیره قهوه ای، سیاه و سرمه ای و تن را برای موقعیت های مختلف در کمد لباستان نگه دارید
  • کمربندها را باید به طور میانگین سالانه تعویض کرد
  • سگک های ساده کمربند برای سبک و تیپ های کلاسیک به شما توصیه می شوند
  • همواره کمربندی را انتخاب کنید که در صورت لاغر و یا چاق شدن باز هم بتوانید از آن بهره ببرید و باز هم به کارتان بیاید
  • رنگ کمربندی که شما می پوشید باید با رنگ کفش و رنگ بند ساعت شماست باشد. البته این نکته در خصوص شلوارهای اسپرت صدق نمی نماید و دست شما برای انتخاب کمربند باز است.
  • اگر قدتان بلند است به آسودگی می توانید کمربند مناسب خود را انتخاب کنید و هیچ محدودیتی در این باره ندارید. انتخاب رنگی متفاوت برای قسمت بالاتنه و پایین تنه لباس و استفاده از یک کمربند، باعث می گردد که قدتان به چند قسمت مختلف تفکیک و تقسیم گردد و در نتیجه کوتاه تر و متناسب تر به نظر برسید.
  • اگر قدتان کوتاه است تا حد ممکن از کمربند استفاده نکنید یا حداقل کمربندتان را همرنگ با لباس هایتان انتخاب کنید، زیرا انتخاب کمربند با رنگ مخالف بدن شما را به دو قسمت تفکیک نموده و با ایجاد یک خط افقی چشم بیننده را به خود جلب می نماید و شما را از آنچه هستید بسیار کوتاه تر نشان می دهد.
منبع: مجله انگیزه

به "راهنمای کامل انتخاب کمربند مردانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل انتخاب کمربند مردانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید