درخواست چین از مردم برای ذخیره مواد غذایی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، بنابر خبر منتشر شده در یک روزنامه محلی چین، هدف از ارائه این دستورالعمل این است که در صورت اعمال دوباره محدودیت های کرونایی و تردد در نواحی مختلف چین بر اثر شیوع مجدد کووید19، خانواده ها و شهروندان این کشور با کمبود اقلام ضروری و مورد احتیاج در منازل روبرو نشوند.

درخواست چین از مردم برای ذخیره مواد غذایی

پیش از این در اوایل سال 2022 میلادی در اوج همه گیری ویروس کرونا نیز چین محدودیت های گسترده ای را به اجرا گذاشت و مقررات منع رفت و آمد باعث شد تا زنجیره تامین مواد غذایی به علت قرنطینه چندین بخش از کشور و مسدود شدن بسیاری از بزرگراه ها مختل گردد.

بنابر گزارش یورونیوز، با توجه به نزدیک شدن زمان بازی های المپیک زمستانی پکن که قرار است فوریه 2022 برگزار گردد، دولت چین نگران شیوع دوباره کووید19 است به ویژه آنکه در هفته های اخیر گزارش هایی مبنی بر ظهور دوباره این بیماری در منطقه ها شمالی کشور دریافت شده است.

دولت بلافاصله پس از دریافت این گزارش ها تدابیر سختگیرانه ای را در آن منطقه ها به اجرا گذاشت که بر اساس آن دست کم شش میلیون نفر به ویژه در شهر بزرگ لانژو در 1700 کیلومتری غرب پکن قرنطینه شدند.

با این حال، تعداد موارد مشاهده شده در این کشور در مقایسه با موارد آلودگی ثبت شده در سایر نقاط دنیا بسیار کم است و در 24 ساعت گذشته تنها 71 مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بعلاوه وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اواخر روز گذشته (دوشنبه) از مقامات محلی خواست تا در تضمین عرضه و ثبات قیمت کالاها کوشش نموده و نسبت به هر گونه مشکل عرضه کالا در این کشور هشدار دهند.

بر اساس گزارش ها، در امسال میلادی (2021) حوادث شدید آب و هوایی در اوایل ماه اکتبر باعث نابودی محصولات کشاورزی شاندونگ - بزرگترین منطقه کشت سبزیجات کشور چین - شده و شیوع گسترده بیماری کووید19 نیز در این کشور، فرایند عرضه مواد غذایی در نقاط مختلف را مختل نموده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه وبلاگ کلشی ها بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "درخواست چین از مردم برای ذخیره مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین از مردم برای ذخیره مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید