جهان فوتبال مشغول تحسین یک جوان آلمانی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، جوان موبور آلمانی که یک ماه از مسی و دو سال از کریستین رونالدو کوچکتر است! او با تیمی پیروز به این درخشش شده که تیمو ورنر مشهورترین ستاره اش را هم به چلسی فروخت.

جهان فوتبال مشغول تحسین یک جوان آلمانی

وبلاگ کلشی ها؛ احسان محمدی - از دیشب میلیون ها کلمه در تحسین یولیان ناگلزمن سرمربی تیم لایپزیتش ردیف شده است. تیمی که پیروز شد با پیروزی 2-1 مقابل اتلتیکومادرید به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. یک پیروزیت باورنکردنی برای تیمی که فقط 11 سال است تاسیس شده و امسال در بوندس لیگا روی سکوی سوم ایستاد.

آنها شب گذشته با ارائه یک فوتبال منسجم توانستند نماینده اسپانیا را از پیش رو بردارند که مدافع عنوان قهرمانی یعنی لیورپول را شکست داده بود. اتلتیکومادرید از روزی که دیه گو سیمئونه روی نیمکت آن نشسته، به تیمی سخت باز تبدیل شده که مثل یک استخوان گلوگیر قادر است هر تیم بزرگی را از پا در بیاورد. از رئال مادرید و بارسلونا تا لیورپول و بایرن مونیخ و چلسی و ... سبک بازی جنگجویانه این تیم در سال های اخیر به یک دردسر در اروپا تبدیل شد. درست مثل شخصیت سرمربی اش ال چولو!

سیمئونه را در لیست پسران بد فوتبال قرار داده اند. از آنها که در دوران بازی در تیم های ولز سارسفیلد، پیزا، سویا، اتلتیکو مادرید، اینتر میلان، لاتزیو و راسینگ کلاب کارش در میانه زمین جنگ بود. خودش می گوید هر تیمی یک بازیکن مثل من نیاز دارد، کسی که با همه وجوذش مبارزه می کند تا دیگر ستاره ها به چشم بیایند! ویدئوی کوتاهی از او در اینترنت موجود است که وقتی در لباس اتلتیکو، پپ گواردیولا کاپیتان بارسلونا را دریبل می زند، همانطور که به جلو نگاه می کند برای خودش دست می زند! نمونه ای از رفتارهای مردی که همیشه سیاه می پوشد و کنار زمین بالا و پائین می پرد.

او شب گذشته در حالیکه همه بخت تیمش را برای صعود از لایپتزیش بسیار بالاتر می دانستند باخت ولی فروتنانه و حرفه ای گفت: آنها در طول بازی کاملاً فعال تر از ما عمل کردند. اکنون زمان آن رسیده که از خواب بیدار شده و برای فصل آینده آماده شویم. عملکرد حریف واقعا فوق العاده بود. آنها با سرزندگی، شور و اشتیاق و انگیزه بازی کردند و همین کار را برای ما سخت کرد. چیزی که باعث شد من در نهایت شکست بخوریم.

سرمربی پیروز اما به رکوردشکن تبدیل شده است. جوان موبور آلمانی که یک ماه از مسی و دو سال از کریستین رونالدو کوچکتر است! او با تیمی پیروز به این درخشش شده که تیمو ورنر مشهورترین ستاره اش را هم به چلسی فروخت. در مرحله قبل با 4 گل تاتنهام و مورینیو را شکست داد و حالا همه در موردش حرف می زنند. در مورد جوانی که برخلاف سیمئونه دوران درخشانی به عنوان یک بازیکن نداشت. به واسطه مصدومیت زانو خیلی زود فوتبال را کنار گذاشت و مربی شد. گام به گام خودش را بالا کشید و بخشی از این پیروزیت امروز را مدیون مدیران هافنهایم است که به او اعتماد کردند. اعتمادی که در زمان خودش با نیش و طعنه همراه بود که آنها یک قرارداد نمایشی برای جلب توجه رسانه ها با یک جوان بسته اند. کسی که از بعضی بازیکنان تیمش جوانتر بود. اما کاری کرد که از او به عنوان رهبر نسل نو مربیان نام می برند.

تحسین کردن ناگلزمن الان کار ساده ای است اما بیش از او باید سیستم مدیریتی فوتبال آلمان را مورد توجه قرار داد، جایی که به صورت سیستماتیک در حال پرورش جوان هایی است که می خواهند بازیکن، مربی یا داور حرفه ای شوند.

می گویند یک گل بهار نمی شود اما یولیان ناگلزمن با درخشش اش به هزاران جوان دیگر در دنیا امید تازه ای داد که می شود در همه عرصه ها از زیر سایه غول های بزرگ بیرون آمد، صندلی های آنها را به مخاطره انداخت و خون تازه تزریق کرد. فارغ از اینکه لایتزیش بتواند به ماجراجویی اش در لیگ قهرمانان ادامه بدهد یا پاریسن ژرمن افسانه اش را ناکام بگذارد، کاری که آنها انجام دادند در خاطره ها خواهد ماند.

مربیگری حرفه بی رحمی است، این تحسین ها تنها بعد از چند شکست جای خودش را به نقدهای بی رحمانه می دهد، ناگلزمن حتماً در سال های آینده پیروزهای بزرگ و شکست های خردکننده را تجربه خواهد کرد اما کاری که او و شاگردانش انجام دادند همان روح همیشگی فوتبال و زندگی است، اینکه پیروزیت به کسی لبخند می زند که به جای منتظر ماندن برای رخ دادن معجزه، خودش معجزه خلق می کند.

منبع: عصر ایران

به "جهان فوتبال مشغول تحسین یک جوان آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهان فوتبال مشغول تحسین یک جوان آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید