چطور در طول سفر از خطر جیب برها در امان بمانیم؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، دزدی یکی از جرایم رایج در مقصدهای گردشگری جهان است. هر جایی که جمعیت بیشتری باشد، احتمال دزدی بیشتر است. با این نکته ها از شر دزدها و جیب برها در امان بمانید.

چطور در طول سفر از خطر جیب برها در امان بمانیم؟

برای اینکه در طول سفر هدف دزدها قرار نگیرید، همواره این چند نکته ضروری را به خاطر داشته باشید. پاسپورت خود را در هتل بگذارید. اشیای ارزشمند خود را در مقابل چشمان تان حمل کنید و در شلوغی ها و ازدحام، مراقب حواس پرتی ها باشید.

از دست دادن کیف پول، گوشی، کیف دستی و پاسپورت آن هم در سفر خارجی می تواند به کلی، لذت سفرتان را از بین ببرد و شما را با خاطره ای تلخ به خانه بفرستد.

البته در خصوص احتمال قرار گرفتن در معرض خطر حمله دزدها نباید آنقدر استرس داشته باشید که لذت سفر را از دست بدهید؛ ولی این اقدامات احتیاطی را جدی بگیرید. متعلقات شخصی خود، به خصوص اشیای ارزشمند را تا جای ممکن از چشم دیگران مخفی کنید تا هدف دزدها قرار نگیرید.

با در نظر گرفتن این نکات و رعایت کردن آن ها، می توانید مراقب وسایل شخصی خود باشید و سفری امن و راحت داشته باشید.

روش هایی برای کاهش احتمال قرار گرفتن در معرض جیب بری

تحقیق و نوشتن شماره های ضروری

در خصوص مقصد سفر خود تحقیق کنید و شماره های اضطراری آن را جست وجو کنید. بیشتر شهرهای اروپایی امن هستند؛ ولی جیب بری یکی از جرایم رایج در بعضی از مقصدهای گردشگری جهان است. پس همواره و همه جا مراقب باشید و نکاتی که مطرح می کنیم، رعایت کنید.

قبل از سفر در خصوص مقصد سفر خود مطالعه کنید و شماره های اضطراری آن را جایی یادداست کنید. آدرس نزدیک ترین سفارت را هم داشته باشید. اگر خوش شانس باشید معمولا به این شماره ها احتیاج پیدا نمی کنید؛ ولی بهتر است که این اطلاعات را همراه داشته باشید تا در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی و وقتی به گوگل دسترسی ندارید، بتوانید از آن بهره ببرید.

هر جایی احتمال جیب بری وجود دارد؛ ولی در بعضی شهرها این جرم رایج تر است. به نقل از تریپ ادوایزر، در این شهرها احتمال جیب بری زیاد است:

1. بارسلون، اسپانیا

2. رم، ایتالیا

3. پراگ، جمهوری چک

4. مادرید، اسپانیا

5. پاریس، فرانسه

6. فلورانس، ایتالیا

7. بوئنوس آیرس، آرژانتین

8. آمستردام، هلند

9. آتن، یونان

10. هانوی، ویتنام

پخش کردن وسایل و پول

وسایل و پول خود را پخش کنید؛ یعنی همه آن ها را یک جا نگه ندارید. وسایل ارزشمندی که با خود حمل می کنید، در یک نقطه نگذارید و همه پول های نقد و کارت های اعتباری خود را در یک کیف نگذارید.

داشتن پول نقد در کیف، در جیب یا در گاوصندوق هتل می تواند در صورتی که قربانی دزدی شوید، زندگی شما را نجات دهد. به این ترتیب، حتی با وجود دزدی، باز هم پول و کارت دارید. اگر دوست دارید یک مرحله فراتر روید، پول را در جای خالی رژلب، کیف عینک آفتابی و چیزهایی از این دست مخفی کنید. می توانید از کیف های کمری مخصوص که زیر لباس پنهان می شوند برای حمل پول و پاسپورت خود بهره ببرید.

همواره یک کیف کوچک تر با میزان مورد احتیاج پول نقد همراه ببرید و کارت های اصلی، بیشتر پول خود و پاسپورت و مدارک خود را در گاوصندوق هتل بگذارید. در این صورت، حتی اگر مورد حمله دزدها واقع شوید، فقط بخش کوچکی از متعلقات و پول خود را از دست می دهید.

حمل کردن اشیا در مقابل خودتان

همواره وسایل خود را جلوی بدنتان نگه دارید. مثلا تلفن همراه یا کیف پول را در جیب پشتی شلوار قرار ندهید؛ به خصوص وقتی قرار است در جاهای شلوغ رفت و آمد کنید. اگر کوله پشتی دارید، گوشی و کیف پول خود را در جایی قرار دهید که به راحتی قابل دسترس نباشد.

می توانید یک کیف پول را در یک کیف دستی کوچک و زیپ دار بگذارید و آن را در کوله قرار دهید. به این ترتیب، دسترسی به آن برای دزدها سخت می گردد و از آن صرف نظر می نمایند. اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، کوله پشتی را جلوی بدن خود بیاندازید تا به آن تسلط داشته باشید، یا اینکه وقتی می نشینید، به جای اینکه آن را روی زمین قرار دهید، روی پاهای خود بگذارید.

مخفی کردن پول نقد

با پوشیدن لباس های گران و همراه داشتن زیورآلات گران قیمت یا شمردن پول نقد جلوی چشم دیگران، خودتان را در معرض دید دزدها و هدف دزدی آن ها قرار می دهید. اگر می خواهید پولتان را تبدیل کنید، اسکناس های کم ارزش تر بگیرید تا موقع خرید در بازارها، دیگران متوجه وجود میزان زیادی پول در کیف تان نشوند.

قرار ندادن گوشی روی میز

گوشی همراه خود را هرگز روی میز رها نکنید. یکی از رایج ترین کلک های دزدها در اروپا، کش رفتن گوشی همراه از روی میز رستوران ها است. گوشی را دور از دسترس قرار هید. اگر کسی به میز شما نزدیک شد و چیزی مثل نقشه یا هر چیزی غیر از بشقاب غذا را روی میزتان گذاشت، مراقب باشید که موقع رفتن، وسایل شما و کیف تان را با بقیه چیزها نبرد.

قرار دادن کیف دستی در جای مناسب

کیف دستی خود را به جایگاه آویزان نکنید یا روی زمین قرار ندهید. وقتی در رستورانی غذا می خورید، به خصوص اگر یک رستوران فضای باز باشد، کیف خود را پشت جایگاه آویزان نکنید یا روی میز نگذارید. کیف تان را روی پاهایتان بگذارید. البته ممکن است آزاردهنده باشد؛ ولی این کار، وسایل تان را از دست دزدها در امان نگه می دارد.

گذاشتن پاسپورت در گاوصندوق هتل

پاسپورت خود را در گاوصندوق هتل بگذارید. مگر اینکه واقعا به آن احتیاج داشته باشید. در غیر این صورت وقتی می خواهید بیرون قدم بزنید و از جاذبه ها تماشا کنید آن را در هتل بگذارید. این اسناد مهم را در گاوصندوق هتل قفل کنید و فقط زمانی که احتیاج دارید یا قصد ترک کردن هتل را دارید، اسناد و مدارک خود را بردارید.

اگر احتیاج بود که پاسپورت را همراه خود جایی ببرید، حتما یک کپی یا عکس از آن را در جای امنی آپلود کنید. اگر بعدا مجبور شوید که پاسپورت را جایگزین کنید، این کپی از مدارک در سفارت، باعث می گردد که کارتان سریع تر انجام گردد.

پنهان کردن وسایل در ساحل

وسایل خود را در ساحل رها نکنید. اگر قصد دارید به منطقه ها ساحلی سفر کنید و شنا کنید، گوشی همراه خود را در یک کیف ضدآب بگذارید. مطمئن شوید که وسایلتان را روی حوله در ساحل رها نکرده اید. اگر می توانید از آب همواره مراقب وسایل خود باشید. بهتر است که وسایل را در یک کیف زیپ دار بگذارید و آن را زیر حوله پنهان کنید. البته این کار ساده لوحانه به نظر می رسد، ولی بهتر از این است که وسایل تان در ساحل در معرض دید همه باشد.

توجه به حواس پرتی ها

بسیاری از دزدها و جیب برها گروهی کار می نمایند. یک نفر سرتان را گرم و حواستان را پرت می نماید و دیگری وسایل تان را می دزدد. همواره به خصوص در مکان های شلوغ مراقب باشید و به این حواس پرتی ها که برایتان ایجاد می نمایند توجه کنید. مثلا ممکن است کسی از شما آدرس بپرسد یا اینکه پیشنهاد کند که برای حمل وسایل تان به شما یاری کند.

البته همه در حال توطئه چینی برای دزتماشا وسایل شما نیستند؛ ولی در هر صورت باید مراقب هر رفتار مشکوکی باشید.

حفظ هوشیاری در شلوغی ها

در مکان هایی که شلوغ تر است، بیشتر از همواره مراقب باشید. اگر در یک مکان شلوغ مثلا در صف ها یا در مترو کسی بیش از میزان به شما نزدیک شد، حواستان را جمع کنید. همواره دقیق و هوشیار باشید. دزدها در کمین آدم های حواس پرت هستند.

منبع: کجارو / millionmilesecrets.com

به "چطور در طول سفر از خطر جیب برها در امان بمانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در طول سفر از خطر جیب برها در امان بمانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید