فراوری طلای سفید به 80 هزارتن می رسد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مدیرعامل صندوق پنبه گفت: سال جاری برآورد ها حاکی از آن است که از مجموع 250 تا 260 هزارتن وَش، حدود 80 هزارتن پنبه تصفیه شده استحصال گردد.

فراوری طلای سفید به 80 هزارتن می رسد

آقای محمد حسین کاویانی گفت: هم اکنون کارخانجات پنبه پاک کنی هر کیلو وَش را 25 تا 31 هزار تومان خریداری می نمایند، لذا قیمت تضمینی پایین محصول موجب شده امیدی به تامین احتیاج صنعت نساجی نباشد.

به گفته او، یکی از مسائل پنبه، تخم پنبه است به طوریکه پنبه دانه همچون سایر دانه های روغنی تا سال 82 یارانه می گرفت، از سال 83 به رغم صادرات، مجوز واردات هم صادر شد که براین اساس پنبه دانه ارزش واقعی خود را از دست داد. این درحالی است که از 200 هزار تن تخم پنبه، 36 هزارتن روغن خوراکی صرف خوراک دام می گردد.

کاویانی می گوید: بنابر آمار در سه ماهه نخست سال 15 هزارتن نخ وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر رشد داشته است، درحالیکه افزایش بیش از حد واردات منجر به تعطیلی صنعت نساجی می گردد.

مدیرعامل صندوق پنبه گفت: سال جاری برآورد ها حاکی از آن است که از مجموع 250 تا 260 هزارتن وَش حدود 80 هزارتن پنبه تصفیه شده استحصال گردد، مابقی احتیاج صنعت نساجی به وسیله واردات تامین می گردد؛ اما با افزایش تعرفه نخ، نباید اجازه واردات پنبه دهیم.

بنابر آمار سالانه 150 تا 160 هزارتن پنبه مورد احتیاج کشور است، اما به سبب واردات نخ با تعرفه و قیمت مناسب در 6 ماه نخست سال، حداکثر 60 هزار ُتن پنبه باید وارد گردد. براین اساس تعرفه 4 تا 5 درصدی نخ حداقل به 15 تا 16 درصد باید افزایش یابد چرا که صنعت نساجی سرمایه ملی کشور است.

وبلاگ کلشی ها مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری طلای سفید به 80 هزارتن می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری طلای سفید به 80 هزارتن می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید