تورو! تورو! وارد بازار کتاب شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها (ایبنا)، صفایی مولوی با اشاره به این موضوع که تورو! تورو! در چارچوب داستان در داستان نوشته شده، گفت: این اثر به شکل خاطره گویی و از زبان پدربزرگی برای نوه اش نوشته شده است.

تورو! تورو! وارد بازار کتاب شد

وی اضافه نمود: پدربزرگ قرار است رازی را فاش و بدترین کار تمام عمرش را برای نوه اش تعریف کند. به این ترتیب خواننده وارد داستانی پرماجرا می گردد که در اسپانیای دهه 30 میلادی و هنگام آغاز جنگ های داخلی این کشور رخ می دهد.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تورو! تورو! را داستانی درباره دوستی و جنگ دانست و اضافه نمود: این داستان درباره شرارت و خشونت بی حد انسان ها در قالب گاوبازی و جنگی خانمان سوز تصویر می گردد و در عین حال، درباره مهربانی ها و معجزه عشق و همبستگی نیز است.

صفایی مولوی با بیان اینکه نویسنده کتاب، با بیش از 130 اثر و افتخارات بسیار، نامی پرآوازه در حوزه ادبیات دارد، افزود: از ویژگی های کار مورپرگو این است که به گونه ای ساده، دور از پیچیدگی و در عین حال بسیار تأثیرگذار به موضوع های عمیق می پردازد و این مشخصه از مهمترین دلایل جذابیت تورو! تورو! و دیگر آثار وی به شمار می آید.

مؤسسه فرهنگی منادی تربیت این کتاب را با شمارگان هزار نسخه در 104 صفحه و به بهای 70 هزار تومان برای گروه سنی نوجوان منتشر نموده است.

ماجرای رمان که تصویرگری آن را مایکل فورمن انجام داده، از مزرعه ای آغاز می گردد که در آن گاوهای وحشی برای مسابقه گاوبازی پرورش داده می شوند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

آنتونیتو، این فقط یکی دیگر از داستان های حیوان ها که گاهی برایت تعریف می کنم نیست؛ البته از یک جنبه هم هست، به گمانم. اما این یکی مهم ترین داستانی است که ممکن است از من بشنوی، چون این داستان زندگی من را به کل تغییر داد. دقیقاً از اول آغاز می کنم. قبول؟...

شیرین صفایی مولوی پیش از این ترجمه آثاری چون بازگشت به آفریقا، پیشگویی نادیا، قلب کوچک دیوانه من، باغ بی سرانجام، مجموعه هفت جلدی بخوان و بدان و مجموعه چهارجلدی قصه های تودرتو را در کارنامه ادبی خود داشته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تورو! تورو! وارد بازار کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورو! تورو! وارد بازار کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید